هر هفته یک برنامه: این بار گزارش صعود قله شاهان‌کوه ـ ۱۳۹۱٫۰۴٫۳۰

ارسال شده توسط در 21 جولای 2012 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این قله، صخره‌ای و به شکل چند قله در کنار هم، خط‌الرأس کوچکی را تشکیل داده‌اند.

برای صعود آن از فریدون‌شهر، ابتدا به طرف شهرستان سیبک و بعد به طرف دهکده سرداب رهسپار شدیم. بین دو دهکده سرداب پایین و بالا، جاده‌ای خاکی به طول حدود ۴ کیلومتر به طرف جنوب‌غربی کشیده شده است که بعد از گذشتن از تنگه‌ای زیبا و جالبی به نام تنگه عرب، به چشمه‌ای بسیار خوشگوار می‌رسیم که محل شب‌مانی می‌باشد.

در این فصل عشایر خوزستانی در آن منطقه اسکان داشته، مشغول چرای دام‌های خود هستند.

تیم نه نفره باشگاه اسپیلت روز پنجشنبه ساعت ۱۱ شب به آنجا رسید و روز جمعه ۱۳۹۱٫۴٫۳۰ ساعت ۶:۳۰ صبح صعود را از این نقطه آغاز کرد. (ارتفاع ۲۷۸۰ متر)

ابتدای مسیر به شکل پاکوب با شیبی ملایم شروع شده و تا شیب‌های تند زیر هرم بزرگ قله ادامه دارد.

این قله از دور به شکل یک هرم سنگی بزرگ دیده می‌شود که دو مسیر (دو دره) برای صعود در سمت راست و چپ خود (شمالی و جنوبی) دارد.

تیم ما مسیر راست را برای صعود انتخاب کرد. این دره به شکل سنگ‌لاخی و ریزشی بوده که در قسمت‌های بالاتر آن آثار برف‌چال‌های زیادی وجود داشت.

قسمت‌های آخر این دره کاملاً دست به سنگ است که به قله اصلی منتهی می‌شود.

این صعود حدود ۵ ساعت طول کشید و تیم ما بین ساعات ۱۱:۳۰ تا ۱۲:۰۰ به قله رسید. ۲ نفر از اعضای تیم به دلیل عدم آمادگی لازم در ارتفاع ۳۸۰۰ متری توقف کردند.

ارتفاع دقیق قله با GPS باشگاه ۴۰۴۴ متر اندازه‌گیری شد. از روی قله، قلل منطقه زردکوه بختیاری به خوبی دیده می‌شد.

حدود ساعت ۱۳:۰۰، دو نفر از اعضای تیم مسیر رفته را بازگشتند تا به دو نفری که در ارتفاع ۳۸۰۰ متری منتظرمان بودند، بپیوندند.

بقیه نفرات از مسیر دوم (شرق) به طرف پایین بازگشتند.

این مسیر کمتر صخره داشت و به شکل پاکوبی (نیمه مشخص) تا اول دره ادامه می‌یافت. در محل تلاقی دو دره، در ارتفاع حدود ۳۰۰۰ متری تمام نفرات تیم به هم ملحق شده، بعداز صرف غذا در ساعت ۱۶:۳۰ به محل پارک اتومبیل‌هایمان (چشمه عرب) رسیدیم.

بلافاصله بعد از آماده شدن، حرکت کردیم و مسیر طولانی حدوداً ۷۰۰ کیلومتری را به نوبت رانندگی کرده، در ساعت ۳:۰۰ بامداد روز شنبه ۱۳۹۱٫۴٫۳۱ به تهران رسیدیم.

اعضای شرکت‌کننده به ترتیب حروف الفبا:

خانم‌ها: جدی، خان، داداشی و محمودی

آقایان: حمیدی (سرپرست و عکاس)، شمشاد، قلندر، منفردزاده و موسوی

با تشکر از آقای پیروزمند (عضو گروه کرکس اصفهان) که در این برنامه تیم ما را راهنمایی و یاری فرمودند.