عکس و گزارش صعود گرده آلمانها (علم‌کوه) ـ ۱۳۹۲٫۰۵٫۱۸

ارسال شده توسط در 14 آگوست 2013 ۸ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های فنی

روز چهارشنبه ۱۶ مرداد ماه ۱۳۹۲، ساعت ۱۶:۰۰، تیمی۷ نفره از اعضای باشگاه کوهنوردی اسپیلت به سرپرستی آقای ظهوری از مقابل باشگاه به طرف جاده دیزین حرکت کرد.

بعد از پیوستن آقای موسوی از همدان (مهمان) در گردنه قوچک به راه خود ادامه داده و در ساعت ۲۳:۳۰ به قرارگاه ونداربن در منطقه کلاردشت رسیدیم.

ساعت ۸:۱۵ صبح روز بعد، با توجه به نبود قاطر، با حمل کوله‌های بسیار سنگین، (حدود ۲۵-۲۰ کیلوگرم) حرکت خود را به کندی شروع کردیم.

بین ساعت ۱۳:۰۰ تا ۱۴:۰۰ تمامی نفرات به پناهگاه سرچال در ارتفاع حدوداً ۳۷۰۰ متری رسیده و پس از صرف ناهار و استراحت، به سمت علم‌چال حرکت کردیم.

ساعت ۲۱:۰۰ به پناهگاه مخروبه علم‌چال رسیده و اقدام به برپایی چادر نمودیم.

در ساعت ۹:۰۰ صبح روز ۱۳۹۲٫۵٫۱۸، بعد از صرف صبحانه و جمع کردن لوازم، ۶ نفر از اعضا به سمت گردنه شانه‌کوه حرکت نموده، بعد از حدود ۴۵ دقیقه در ابتدای مسیر گرده آلمانها قرار گرفته و پس از حدود ۴ ساعت و ۲۰ دقیقه از گرده خارج شده و در ساعت ۱۳:۴۵ قله ۴۸۵۰ متری علم‌کوه را صعود کردیم.

پس از گرفتن عکس یادگاری از مسیر سیاه‌سنگ‌ها، به سمت علم‌چال حرکت نموده و ساعت ۶:۰۰ عصر تمام نفرات به چادر رسیدند.

طبق برنامه‌ریزی قبلی گروه به دو تیم دیواره و گرده تقسیم شده بود که تیم دیواره با یک روز استراحت قصد صعود مسیرهای ۴۸ و هاری‌رست را داشت.

پس از صرف شام، تیم دیواره به دو دسته تقسیم و تصمیم‌گیری شد که آقایان ظهوری و موسوی، مسیر ۴۸ و خانم درزی و آقای بهروزی مسیر هاری‌رست را صعود نمایند.

به همین جهت اعضای تیم دیواره لوازم خود را جمع نموده و برای صعود آماده شدند.

ساعت ۲:۰۰ بامداد با صدای رعد و برق همگی از خواب بیدار شده و بارش برف و باران تا ۷:۰۰ صبح ادامه داشت.

دیواره کاملاً زیر مه قرار گرفت و عملاً کار بر روی دیواره منتفی شد. به همین دلیل پس از صرف صبحانه، در ساعت ۹:۳۰ به سمت پایین حرکت کردیم. ساعت ۱۱:۳۰ به پناه‌گاه سرچال رسیده و پس از کمی استراحت، ادامه مسیر داده، در ساعت ۴:۰۰ بعدازظهر به قرارگاه ونداربن رسیدیم و به طرف تهران حرکت کردیم.

(به دلیل صعودهای متعدد بر روی گرده آلمانها، از ارائه گزارش فنی مسیر امتناع نمودیم. چنانچه همنوردان گرامی خواستار اطلاعات بیشتری در این مورد می‌باشند، می‌توانند حضوراً به باشگاه کوهنوردی اسپیلت مراجعه نمایند.)

اعضای شرکت‌کننده به ترتیب حروف الفبا (۸ نفر):
خانم: شهربانو درزی
آقایان: محمدرضا بهروزی، مهران دهخدایی، محسن سلیمی، سعید صاعدوند، صفتدر ظهوری (سرپرست برنامه) و غلامحسین فقیهی (عکس و گزارش)
مهمان: آقای مسعود موسوی

گزارش سایت از: غلامحسین فقیهی
    13920.5.23

مقابل درب باشگاه

پناهگاه ونداربن

ابتدای مسیر کوهپیمایی (بَلیر)

محل پناهگاه مخروبه (علم چال)

ابتدای مسیر گرده آلمانها

سنگ مشهور به «سماور»

دومین قله مرتفع ایران «علم کوه» ـ ۴۸۵۰ متر

علم چال با نمایی از دیواره علم کوه و شاخک

پناهگاه سرچال

۸ دیدگاه to “عکس و گزارش صعود گرده آلمانها (علم‌کوه) ـ ۱۳۹۲٫۰۵٫۱۸”

1. باشگاه فرهنگی، ورزشی شیرازجوان می گوید:

با درود
    در صورت تمایل به نام نویسی در فیدخوان وبسایت باشگاه فرهنگی، ورزشی شیرازجوان به سایت این باشگاه به آدرس http://www.shirazjavanclub.com وارد شده و آدرس فید سایت خود را به همراه نام گروه یا باشگاه از طریق تماس با ما برای ما ارسال کنید.

2. حسین می گوید:

با تشکر از آقای ظهوری که حضور و تجربه ایشان باعث شد یک صعود خوب، سریع و ایمن داشته باشیم.

3. محسن می گوید:

دروووووووووووووووود و خدا قوت به همه دوستان
    برنامه بسیار عالی و فنی بود بسیار لذت بردیم
    سپاس و تشکر فراوان از سرپرست و مربی خوب آقای ضهوری عزیز

4. شهربانو درزی می گوید:

شوق فراوان برای صعود دیواره داشتم که بدلیل هوای نامناسب، امکان صعود میسر نبود، اما خوشحالم که در کنار دوستان خصوصا” جناب آقای ظهوری به کسب تجربه پرداختم.

5. ارژنگ می گوید:

تبریکات فراوان به همه دوستان…امسال شانس با اسپیلت یار نبود ولی چه باک که اطمینان دارم اسپیلتی ها سال آینده با آنگیزه ای بالاتر و عزمی راسخ تر اجازه نخواهند داد جای خالی پرچم اسپیلت بر روی دیواره بیش از این به چشم آید…

6. محمد حسن عباسی می گوید:

سلام و دورود به همنورد عزیز

در پی ثبت گروه ها در سایت ویکی کوه از شما خواهش مندیم که به سایت ویکی کوه بیاید و در بخش گروه ها»ثبت گروه مشخصات گروه خود را برای ما ارسال نمایید. تا گروه شما را در ویکی کوه به ثبت برسانیم.

سپاس فراوان از شما

آدرس : http://wikimountain.ir/

7. فردین کولائیان می گوید:

سلام و خسته نباشید خدمت هم‌نوردان عزیز بویژه استاد ظهوری و تشکر ویژه از آقای فقیهی به خاطر گزارش پر اطلاعات و پرشورشان در برنامه هفتگی باشگاه از این برنامه ماندگار