رو در رو با مسئول باشگاه – معرفی و قوانین

ارسال شده توسط در 6 آوریل 2010 ۵ دیدگاه | دسته بندی شده در اخبار, مقالات و نوشته ها

مقدمه:

بعد از مباحثی که در خصوص گزارش برنامه ی طبیعت گردی (دور کویر مرکزی ایران به تاریخ مهر ماه ۸۸) در سایت باشگاه رخ داد که نوک انتقادات برخی از اعضاء شرکت کننده در آن برنامه، مسؤول باشگاه (سرپرست برنامه) بود و مضافاً به اینکه گویا بحث های این چنینی مانند (سایت، وبلاگ، چت) مورد قبول و استقبال نسل جوان کوهنوردان (جدید) می باشد، بر خود لازم دیدم در صورت تمایل اعضاء از این پس این گونه بحث ها با حضور و در معرض دید همه ی اعضای باشگاه در قالب طرح سؤالات، انتقادات و پیشنهادات و البته با پرهیز از هرگونه القاب تشکری و قدردانی، به طور مستقیم در این بخش از سایت راه اندازی شود.

اینجانب ضمن تشکر از مدیر محترم سایت که این مکان را برای همه ی ما مهیا می کنند، از همه ی دوستان باشگاه خواهش می کنم قوانین این بخش را مانند قوانین دیگر بخش های باشگاه رعایت فرمایند:

 

۱ – این بخش ویژه ی اعضای (پایدار، افتخاری، رسمی، موقت، غیر فعال و مستعفی) باشگاه می باشد.

۲ – هیچ کس به طور ناشناس و با اسامی مستعار نمی تواند در این بخش شرکت کند.

۳ – در صورتی افراد متفرقه می توانند در این بخش شرکت کنند که قبلاً هویت آنان به تاٌئید اینجانب رسیده باشد که مطمئناً افراد شناخته شده و صاحب نظر خواهند بود.

۴ – در صورتی که مخاطب سؤال کننده فردی غیر از مسؤول باشگاه باشد باید قبلاً هماهنگی لازم با ایشان انجام پذیرد (اجازه از مخاطب).

۵ – از همنوردان تقاضا می شود ضمن فارسی نگاری از کلمات زشت و زننده و همچنین از القاب تعریفی اضافه و کنایات مانند (جناب، تشکر، قدردانی، حضور، و غیره) تا حد امکان پرهیز نمایند.

۶ – اعضاء می توانند در کلیه مواردی که ارتباط با باشگاه کوهنوردی اسپیلت دارد و ربطی به بخش زندگی خصوصی اینجانب نداشته باشد سؤالات، انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح فرمایند.

۷ – به غیر از مسؤول باشگاه یک موافق و یک مخالف هم می توانند به سؤال کننده پاسخ دهند (البته فقط یک بار)

۸ – در صورت ادامه ی یک بحث (اگر جواب ها قانع کننده نبود) و هیچ کدام از طرفین قانع نشدند، این حق مسؤول باشگاه است که بحث را پایان دهد و ادامه ی آن را بنا به پیشنهاد طرف مقابل در فضایی غیر اینترنتی ادامه دهند.
۹ – از آنجایی که این بحث ها شاید برای اولین بار باشد که به طور منطقی در باشگاه ها و گروه های کوهنوردی رخ می دهد و چون فضای اینترنت در اختیار دید همگان می باشد و در همه جای این کره ی خاکی قابل دسترسیست و با توجه به اینکه هدف از بحث باید سازندگی و پیشرفت باشد، نه محکوم کردن طرف مقابل، از همنوردان خود تقاضا می کنم سعی نمایند با استدلال منطقی که مطمئناً از قبل در ذهن خود حلاجی نموده اند به طرح سؤالات، انتقادات و پیشنهادات خود بپردازند و هیچ گاه فراموش نکنند که این مکان یک باشگاه کوهنوردی خصوصی ست (یک بنگاه ورزشی و اقتصادی) که پروانه ی فعالیت خود را از سازمان تربیت بدنی اخذ نموده است و زیر نظر فدراسیون و هیئت کوهنوردی و انجمن کوهنوردان ایران فعالیت می کند.

۱۰ – مدیر سایت به عنوان یک امین بی طرف می تواند همواره بین مسؤول باشگاه و اعضاء در این بخش از سایت عمل کند. ایشان به هیچ وجه کارمند حقوق بگیر بنده نمی باشند و فردی از میان اعضاء هستند که داوطلبانه در حال فعالیتند و مطمئنأ کفه ی سنگین ایشان به طرف اعضاء خواهد بود.
پس اعضاء می توانند در موارد خاص با مراجعه به ایشان از صحت و سوق مسائل و مشکلات پیش آمده در این بخش از سایت مطلع شوند و متقابلآً ایشان نیز بهتر است در مقابل همه ی اعضاء به طور یکسان و بدون طرفداری از کسی یا جریانی عمل نمایند.

 

امید است این بخش از سایت بتواند بدون هیچ گونه پرده پوشی به ابهامات و سوء تفاهمات جاری باشگاه کوهنوردی اسپیلت که متأسفانه بین اعضاء و مسؤول باشگاه وجود دارد و در بعضی مواقع باعث مباحثات و حرکات (اندکی) ستیزه جویانه و انتقام جویانه مانند ترک باشگاه یا انتقادات تند پنهانی  و غیره می گردد پایان داده و فضای بین اعضاء و مسؤول باشگاه را هر چه بیشتر دوستانه تر و منطقی تر نماید.

با سپاس
ذبیح الله حمیدی
مؤسس و مسؤول باشگاه کوهنوردی اسپیلت
بهمن ۸۸

 

۵ دیدگاه to “رو در رو با مسئول باشگاه – معرفی و قوانین”

  1. ارسال سوال، پیشنهاد، انتقاد به مسئول باشگاه | باشگاه کوهنوردی اسپیلت می گوید:

    […] قوانین را در اینجا مطالعه بفرمایید. […]

  2. عموغلام (خلیل ابادی ) می گوید:

    سلام همنوردان .من گلایه کوچکی از بعضی همنوردان دارم .امیدوارم همانطور که جسمتان را اماده نگهمیداریدروحتان راهم ورزش دهید تا رفتارتان برازنده یک کوهنوردباشد.واقعا بعضی رفتارهای همنوردان درطول برنامه شایسته کوهنوردان نیست.

  3. diyanoosh می گوید:

    bakhshe jalebiye

  4. مهدی منیری می گوید:

    جناب اقای حمیدی
    سلام:خواهش میکنم در هنگام برگشت از صعودهای سنگین (برنامه های چند روزه)به
    مقصد تهران ساعتی تحت عنوان صرف شام و یاناهار در طول مسیر برگشت در یک رستوران بهداشتی باهزینه شخصی در نظر گرفته شود.چون بسیاری از اعضاءبعلت
    دیر رسیدن به منزل فرصت صرف شام و کسب قوای تازه را ندارند.
    با تشکر

  5. مصطفی می گوید:

    سلام و خسته نباشید
    ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت ناگهانی سرکار خانم آرزو میرزائی و ابراز همدردی با خانواده ایشان
    جناب آقای حمیدی
    بنده دو مرحله تو باشگاه شما ثبت نام کردم ولی بخاطر گرفتاریهای شغلی و شخصی نمیتونم تو برنامه های شما شرکت کنم با عنایت به اینکه کوهنوردی رو خیلی دوست دارم .
    میخواستم بدونم امکان داره دوباره ثبت نام کنم و اینکه با توجه به تجارب شما به چه نحو میتونم بطور مستمر شرکت داشته باشم یه راه حلی بهم پیشنهاد کنید بخدا از خجالت نمیتونم تو صورت شما نگاه کنم.با تقدیم احترامات ( مصطفی ، عضو باشگاه کوهنوردی شرکت دخانیات )

دیدگاه خود را بیان کنید