دوهفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال چهارم – شماره۱۸۵- تاریخ ۶ و ۹۵/۴/۱۳)

ارسال شده توسط در 3 جولای 2016 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

دوهفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
 سال چهارم              شماره۱۸۵          تاریخ ۶ و ۹۵/۴/۱۳

summer-mountain-lake-1920x1200

«باشگاه اسپیلت ده سالگی‌ات مبارک» 
ششم تیرماه ، دهمین سال تأسیس باشگاه اسپیلت بود . این روز را به مسئول باشگاه ، هیأت مؤسس ، اعضا باشگاه و جامعه کوهنوردی ایران تبریک می گوییم.

 

نشست‌های هفتگی باشگاه ۹۵/۴/۱ و ۹۵/۴/۸:
در نشست هفتگی اول تیرماه دو گزارش برنامه ارائه شد. گزارش صعودهای قله سوتک همراه با عکس و فیلم توسط میثم نظری و قله سینه زا همراه با عکس و فیلم توسط نوید عابدی.
در ادامه نشست ، مسئول باشگاه به معرفی و ارائه جدول برنامه های تابستان ۹۵ پرداختند.
نشست هفتگی ۸ تیر ماه ضمن تشویق تیم عاشقانه های البرز ، اختصاص به اهدای کارت های عضویت پایه های مختلف اعضا داشت.

 

تبریک تولد اعضا :
در دوهفته گذشته تولد چند نفر از اعضای باشگاه بود.
۱ تیر محمدرضا سنمار ، ۲ تیر عماد اقلیمی ، ۵ تیر من(ساقی محمودی) 😀 ، ۷ تیر محمدولی عزیزی . برای تک تک دوستان عزیز آرزوی سلامتی و موفقیت در همه مراحل زندگی را داریم.

 

اجرای برنامه بازدید از غار دانیال و برگزاری جشن دهمین سالگرد تأسیس باشگاه اسپیلت:
برنامه آخر هفته گذشته باشگاه دیدار از غارآبی دانیال در منطقه سلمان شهر(متل قو) بود که با حضور ۲۳ نفر اجرا شد . در ادامه جشن دهمین سالگرد تأسیس باشگاه اسپیلت برگزار شد . در این برنامه بیش از ۶۰ نفر از اعضا و تعدادی همراه با خانواده حضور داشتند.

 

برگزاری اولین جلسه تخصصی کمیته حقوقی هیئت کوهنوردی استان تهران:

IMG_20160613_154127

اولین جلسه تخصصی کمیته حقوقی هیات کوهنوردی استان تهران،با حضور نمایندگان حقوقدان و یا مطلع حقوقی ساعت ۱۸/۳۰ تا۲۱ تاریخ ۹۵/۳/۲۳در محل دفتر باشگاه اسپیلت برگزار گردید .
مباحثی در خصوص تعهدنامه، بیمه ویژه کوهنوردی،جمع آوری قانون و آیین نامه های کوهنوردی ،نحوه ارایه خدمات حقوقی به باشگاهها، ارایه طرح ها و معاضدت حقوقی قطعی شده به زیرمجموعه پس از تصویب وطی مراحل قانونی و…. مطرح و مورد اتفاق حضار قرار گرفت.

 

مدیریت پسماند جامد و فرهنگ سازی در راستای حفظ محیط کوهستان‌:

سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ؛بنا بر اطلاعیه کارگروه حفظ محیط کوهستان فدراسیون؛‌ به آگاهی کلیه هیأت‌ها، باشگاه‌ها و گروه‌های کوه‌نوردی و کوه‌نوردان آزاد می رساند؛ عوامل اجرایی کمپ حفظ محیط کوهستان فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی جهت اعمال مدیریت پسماند جامد و فرهنگ سازی در راستای حفظ محیط کوهستان‌ از ابتدای تابستان سال جاری در محل بارگاه سوم قله دماوند مستقر خواهند بود. لذا ضمن اطلاع رسانی، از تمامی کوهنوردان، گروه ها و باشگاه های کوهنوردی که قصد صعود قله دماوند را دارند تقاضا میشود ضمن همیاری و مساعدت با تیم مذکور، به وظایف اخلاقی خود در قبال حفظ محیط کوهستان عمل نمایند.
شایان ذکر است …

طبق بخشنامه قبلی فدراسیون کوهنوردی، نصب هرگونه پلاکارد تبلیغاتی و ریخت پسماند در کوهستان، شعارنویسی و هرگونه اقدام در راستای تخریب کوهستان توسط کوهنوردان حقیقی و حقوقی، از نظر فدراسیون کوهنوردی ممنوع بوده و قابل پیگیری خواهد بود.
فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ضمن تقدیر از رویکرد پیشگیرانه جامعه کوه‌نوردی، از یکایک صعودکنندگان به دماوند تقاضا دارد؛ علاوه بر تخلیه زباله های خود و رعایت شعار «هرکوه‌نورد یک محیط‌بان» با این ستاد همکاری لازم را به عمل آورند.

 

مراسم «سومین جشنواره صعودهای برتر» : دوشنبه ۱۴ تیر ماه:

2594-main-538843106

به نقل از سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ؛مراسم «سومین جشنواره صعودهای برتر» دوشنبه ۱۴ تیر ماه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ با معرفی برنامه‌ها و نفرات برتر و تجلیل از آنها برگزار خواهد شد.
آدرس: سالن اجتماعات شهید قندی (تهران، خیابان شریعتی، بعد از چهارراه قصر، ورودی یک وزارت ارتباطات).
حضور در این مراسم برای عموم علاقه‌مندان بلامانع است.
شایان ذکر است؛‌ بزودی و بر اساس نظر هیئت داوران، برنامه‌های راه یافته به مراسم پایانی اعلام خواهد شد.

 

دیدار با تیمسار خاکبیز رئیس اسبق فدراسیون کوه نوردی:

2598-main-1424183849

سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ؛به همت آقای ناصر عظیمی بانی سازمان “مازیار ورزش”، جمعی از مسئولین با تیمسار خاکبیز رئیس اسبق فدراسیون کوه نوردی دیدار نمودند .
زارعی رئیس فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی، سرتیپ مجدآرا رئیس فدراسیون همگانی، سرهنگ فولادی رئیس تربیت بدنی ارتش در این جمع حضوریافته و از بیش از ۵ دهه تلاش تیمسار خاکبیز تقدیر نمودند….
لازم به ذکر است تیمسار خاکبیز علاوه بر ریاست فدراسیون، مسئولیت سرپرستی تیمهای ملی کوه نوردی ایران در صعود به قله ماناسلو ۵۶ (مشترک با ژاپن) و تلاش بر روی اورست ۵۷ (مشترک با چین) را نیز عهده دار بودند. برای این پیشکسوت ورزش کوه نوردی آرزوی سلامتی داریم.

 

حضور محسن پورقاسم در مسابقات جام جهانی سنگ نوردی معلولین در ایتالیا:

2600-main-984158279

به گزارش رسیده به سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ؛ محسن پورقاسم از سنگ‌نوردان خوب کشورمان، در مسابقات جام جهانی سنگ نوردی معلولین در ایتالیا که از شنبه ۵ تیرماه با حضور ۴٣ سنگ نورد آغاز می شود، به رقابت با حریفان خواهد پرداخت.
عنوان مسابقه: world cup, Campitello di Fassa – Italy 2016 

با آرزوی موفقیت برای ایشان .

 

عضویت نمایندگان ایران در کمیسیون یخنوردی فدراسیون جهانی:

2617-main-1019097364

سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ؛طی جلسه مدیریت اتحادیه جهانی کوهنوردی، کمیسیون یخ نوردی و مسابقات به منظور گسترش فعالیت های یخ نوردی اقدام به رای گیری جهت پذیرش اعضای جدید این کمیسیون نمود….
در این جلسه؛ نماینده‌ای از کره جنوبی به عنوان عضو دائمی و دونماینده از هندوستان، یک نماینده از مغولستان و “مسعود زینالی” از ایران به عنوان اعضای مکاتبه ای به عضویت کمیسیون یخنوردی و مسابقات اتحادیه جهانی کوه نوردی درآمدند.
لازم به ذکر است “حمید شفقی” دیگر عضو ایرانی این کمیسیون بوده که برای مدت ۴ سال به عنوان عضو ابقاء شد.

 

تلاش سنگ‌نوردان کرمانی برای گشایش مسیری نو درجوپار:

joopar

سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ؛ بر اساس اخبار دریافتی تیمی پنج نفره متشکل از سنگ‌نوردان گروه اماوند کرمان برای گشایش مسیری نو بر روی یک دیواره از قله کیش از مجموعه رشته کوه های جوپار ، تلاش خود را آغاز کرده اند. این گروه تلاش خود را از روز جمعه ۴ تیرماه ۱۳۹۵ آغاز کرده اند و پیش بینی می شود در مدت یک هفته بر روی دیواره فوق تلاش داشته باشند.
ارتفاع این دیواره بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر تخمین زده می شود.
بر طبق آخرین اخبار دریافتی در روز یکشنبه ۷ تیر ۱۳۹۵ نفرات تیم موفق شدند ۱۱۵ متر از مسیر را گشایش نموده و طول مسیر گشایش شده را به ۱۶۵ متر برسانند. متاسفانه در پایان روز سوم برنامه (یکشنبه) به دلیل خرابی تجهیزات (دریل) برنامه موقتا متوقف شده و ادامه گشایش مسیر به روز سه شنبه ۸ تیر موکول شد.
نفرات تیم : احمدرضا جعفری -امین ایرانمنش – امین جلال الدینی – حجت کلانتری – ایمان نصیری
سرپرست : رضا کاظمی
مسئول فنی : حسین ابراهیمی
پزشک تیم : دکتر صحبتی
منبع خبر و تصاویر :
وب سایت گروه اماوند کرمان و شبکه های مجازی

 

پاک‌سازی و ایمن‌سازی مسیرهای پلخواب:

IMG_9211

کوه نامه ؛ در طی روزهای اخیر تیمی به سرپرستی و نظارت «حسن گرامی» در منطقه‌ی پلخواب اقدام به ترمیم و پاک‌سازی مسیرها نموده‌اند. با توجه به ترمیم برخی از مسیرها در گذشته، این مسیرها برای جلوگیری از اشتباه و خطرهای احتمالی مجددا پاک‌سازی شدند. همچنین کارگاه برخی مسیرها اصلاح و ترمیم شد و بر روی رول‌های برخی مسیرها نیز اصلاحاتی انجام گرفته و ایمن‌سازی شدند.
با توجه به اینکه پلخواب یکی از بزرگترین و پرترددترین مناطق سنگ‌نوردی ایران است بایستی بر ایمن‌سازی و بازبینی مسیرها اقدام مکرر صورت گیرد.
در طی این برنامه فعالیت‌هایی از قبیل نصب کارگاه، اصلاح کارگاه، اصلاح موقعیت رول‌ها، پاک‌سازی رول‌های قدیمی و ریبولت انجام گرفته است. مسیرهایی که این فعالیت‌ها بر روی آن‌ها انجام شده است شامل: فرشاد، چکاد، اچ، پینک پنتر، اسماعیل متحر پسند، چکش، علی یارت، ایران سویس و مهره مار می‌باشند.
این پاکسازی و ایمن سازی با همراهی تعدادی از سنگنوردان و شاگران حسن گرامی انجام شده است.

 

گشایش هفت طول مسیر دیواره‌ی مونت-رِبی توسط شارما و بکان:

sharmaa

کوه نامه ؛ کریس شارما به همراه همطناب خود کِلمان بِکان در شهر هوئسکا اسپانیا بر روی دیواره‌ کاتالونیا و آراگو مشغول گشایش مسیر می‌باشند. این گشایش دشوار که آن را پروژه‌ی چندطولِ مونت-ربِیMont-Rebei نام نهاده‌اند، دارای هفت طول مسیر با حداکثر درجه سختی ۵٫۱۴d و به طول ۲۵۰ متر است. در دومین قسمت از ویدیو منتشر شده‌ی این پروژه درجه مسیر شش طول از این گشایش به ترتیب ۶c، ۹a، ۸b+، ۸c، ۸c، ۸c/+ اعلام شده است.آن‌ها گاهی برای دسترسی به محل شروع فعالیت خود از قایق استفاده می‌کنند و با طی یک ساعت مسیر در رودخانه‌ی Noguera به محل مورد نظر خود می‌رسند.
در لینک زیر می‌توانید گزیده‌ای از فعالیت ایشان بر روی این دیواره سرسخت را مشاهده کنید.

« برای مشاهده فیلم روی (این) لینک کلیک کنید »

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

دیدگاه خود را بیان کنید