خلاصه گزارش صعود قله شهباز از شهرستان شازند به تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸ – هر هفته یک برنامه «شماره ۱۰۷۷»

ارسال شده توسط در 2 آوریل 2024 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

🔸تعداد اعضا تیم: ۸ نفر

🔸حرکت به سمت قله شهباز: ساعت ۶ از شازند

🔸وضعیت آب و هوا: آسمان نیمه ابری در بعضی ساعات ابری همراه با وزش باد با حداقل سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت

🔸وضعیت مسیر: از ابتدای مسیر پوشیده از برف

🔸مسیر فرود: به سمت امامزاده عبدالله روستای سورانه

🔸ارتفاع قله: ۳۳۸۸ متر

🔸طول مسیر صعود و فرود: ۱۴/۵ کیلومتر

🔸وسیله نقلیه: ۲ دستگاه اتومبیل سواری اعضا

🔸اطلاعات بیشتر کوهشناسی در وب سایت espilat.com

شرح صعود:
صعود خود را از کنار اداره آموزش و پرورش شهرستان شازند آغاز کردیم.پس از حدود ۷۵ دقیقه به پناهگاه سنگی رسیدیم و دقایقی را به استراحت و صرف صبحانه اختصاص دادیم.

وزش باد با حداقل سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت شروع شده بود، همچنان به مسیر ادامه  می دادیم، سنگها و صخره ها را با دقت گذر می کردیم و فراز و فرودها را طی می نمودیم‌.

هر چه پیش میرفتیم، حجم برف و سرعت باد بیشتر و بیشتر میشد.

پیمایش خط الراس را تا ارتفاع ۳۱۰۰ متر و ساعت ۱۵:۳۰ ادامه دادیم.

به جرات میتوان گفت سرعت باد به بالای ۶۰ کیلومتر در ساعت رسیده بود و طبیعتا با توجه به سرعت باد، شرایط برای ادامه صعود مهیا نبود. بنابراین راه فرود را در پیش گرفتیم.

سرانجام این برنامه چالشی و هیجان انگیز در ساعت ۱۹ در روستای سورانه به پایان رسید.

اسامی اعضا شرکت کننده در برنامه:

آقایان : امین شاه محمدی«مربی راهنما و سرپرست» – محمدرضا جعفری«کمک سرپرست» – حامد رضا قنبری – محمد خلیلی راد – سروش راد و عضو جدید رسول پیری