تجلی عبارت «جهانی فکر کنید، محلی عمل کنید» در همایش کوهنوردی شهرستان ری 

ارسال شده توسط در 17 اکتبر 2023 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در مقالات و نوشته ها

تجلی عبارت
«جهانی فکر کنید، محلی عمل کنید»
در همایش کوهنوردی شهرستان ری 
 
 
شب ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۲ با حضور جمع کثیری از مسئولین و پیشکسوتان ورزش کوهنوردی و علاقه‌مندان این ورزش، همایش بزرگ و پرثمری در خانه کوهنورد شهر ری برگزار شد.
این همایش چهار ساعته جذاب، به همت هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان ری به مناسبت ارائه گزارش فعالیت یکساله این هیات و افتتاح باشگاه کوهنوردی راگا بر برگزار و با استقبال بسیار گسترده‌ای روبرو شد.
در این مراسم چند تن از مسئولین فدراسیون کوهنوردی، ریاست و دبیر هیات کوهنوردی استان تهران، مدیران چند باشگاه کوهنوردی، جمع کثیری از پیشکسوتان و مربیان این ورزش و مسئولین شهری و اداری این منطقه تاریخی و با اصالت حضور داشتند که هر کدام سخنان مهمی را در خصوص زیرمجموعه های گوناگون این ورزش بیان نمودند. 
نکته مهم این همایش، حضور پر تعداد کوهنوردان و علاقه مندان این ورزش در شهرری بود که با عشق و علاقه و تلاش بسیار، شب بیاد ماندنی را در اذهان شرکت کنندگان باقی گذاشتند. 
حمید طربی ریاست هیات کوهنوردی شهرستان ری و محمد مردمی مدیر مسئول باشگاه تازه تاسیس راگا، به عنوان اولین باشگاه کوهنوردی این منطقه، در راس مدیریت این همایش قرار داشتند. آنان با سالها تجربه در امر کوهنوردی و کارهای گروهی و تشکیلاتی، نمایشی از شعار (جهانی فکر کنید، محلی عمل کنید) یا همان (اندیشه جهانی، اقدام محلی) را در این همایش اجرا نمودند….
معرفی کامل کوهستان زیبای راگا (بی‌بی شهربانو سابق) با رعایت استاندارهای جهانی محیط زیست و کوهنوردی از بخش های مهم این همایش بود.
این کوهستان سنگی که به نام زیبا و باستانی خود (راگا) نام گذاری جدید و رسمی شده است با شش قله کوتاه اما سنگی و دلفریب با نام های راگا ۱ به ارتفاع ۱۵۳۰ متر، راگا ۲،جلال ،بهشت ، طبرک و غدیر با علامت گذاری هم اکنون آماده پیمایش کوهنوردان و علاقه مندان طبیعت است. لازم به یادآوری است نام جلال و غدیر از نام های دو تن از کوهنوردان شهیر کشور، زنده یادان جلال رابوکی و غدیر یزدانی برگرفته شده است که در این منطقه می‌زیستند و کوهنوردی کرده‌اند. 
ضمنا سایت سنگنوردی این کوهستان نیز بزودی بر روی سنگنوردان این منطقه بازگشایی خواهد شد.
علاوه بر این ها سالن سنگنوردی این شهرستان نیز به گفته یکی از مسئولین این شهر تجهیز شده و بزودی افتتاح می‌شود.
برنامه ریزی دقیق این همایش در یک سالن زیبای مناسب اجتماعات و همچنین پذیرایی به موقع در فضایی طبیعی با گفت و شنودهای دوستانه میهمانان، از دیگر نکات جذاب این همایش بود.
نگارنده در این همایش در بخشی از صحبت های خود خطاب به دو مدیر گرامی (حمید طربی و محمد مردمی) که خود زمانی از دانش‌آموخته گان باشگاه اسپیلت بودند به اهمیت فعالیت های تشکیلاتی منظم ورزشی، فرهنگی و آموزشی، در جهت پیشرفت ورزش کوهنوردی و سنگنوردی اشاره نمود و امیدوار است هیات کوهنوردی شهرستان ری با همکاری دیگر اعضای فعال و صمیمی،بزودی به یکی از قطب های کوهنوردی مهم استان تهران بزرگ و کشور عزیزمان ایران بدل شود.
 
 
با احترام و با بهترین آرزوها 
«ذبیح اله حمیدی»
موسس و مدیر مسئول باشگاه کوهنوردی و سنگنوردی اسپیلت
 
 

شرح تصویر؛

مراسم افتتاح باشگاه کوهنوردی راگا
به همراه اعلام گزارش یک‌ساله هیات کوهنوردی شهرستان ری ۱۴۰۲/۷/۲۱

عکس یادگاری اعضای قدیمی باشگاه کوهنوردی و سنگنوردی اسپیلت
از سمت چپ؛ 
محمد رهبری/عضو پایدار موسس باشگاه اسپیلت
حمید طربی/ریاست هیات کوهنوردی شهرستان ری و عضو پایدار موسس باشگاه اسپیلت
ذبیح اله حمیدی/موسس و مدیر مسئول باشگاه اسپیلت 
محمد مردمی/مدیر مسئول باشگاه راگا از اعضای قدیمی باشگاه اسپیلت 
 مجتبی جلالتی/عضو باشگاه راگا و از اعضای قدیمی باشگاه اسپیلت 
علی نجفی/از اعضای قدیمی باشگاه اسپیلت 
 
 
 

دیدگاه خود را بیان کنید