از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر ؟ (۹۱،۰۷،۳۰ تا ۹۱،۰۸،۰۷)

ارسال شده توسط در 28 اکتبر 2012 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

جلسه هفتگی سه شنبه ۹۱،۰۸،۰۲:


در این جلسه مانند جلسات قبل ضمن دیدار اعضا با هم ، گزارش دو برنامه صعود قلل کافره و جانستون ارائه گردید .

عضو جدید :

آقای غلامحسین فقیهی به عنوان ۴۴۵ نفر به عضویت باشگاه اسپیلت درآمدند . ایشان از کوهنوردان با سابقه و مربی کوه‌پیمایی نیز هستند . ضمن خیر مقدم به ایشان ، آرزوی صعودهای بلند در کنار هم باشگاهی‌هایشان را داریم .

مصاحبه داغ رادیوئی :

در شب سه شنبه ۲ آبان ۹۱ در برنامه خط پایان شبکه رادیویی جوان ، یک مصاحبه به شکل یک کنفرانس رادیوئی با عنوان تجزیه و تحلیل رویدادهای کوهنوردی و با حضور آقایان محمود شعاعی سرپرست فدراسیون کوهنوردی ، کاوه کاشفی رئیس کوهنوردی استان تهران ، مهدی فرهادی و حسین بلنداختر از مربیان و فعالین عرصه ورزش سنگ نوردی و کوهنوردی استان تهران (و عده ای از کوهنوردان دیگر که در لیست انتظار تلفنی بودند مانند آقایان بابازاده و قیچی ساز ) شرکت داشته اند ، روی آنتن آمد .
شنیده ها حاکی از آن است که نقدهای بی پرده بسیاری در این گفتگو رد و بدل شده است . بخشی از این مصاحبه در بعضی از شبکه های اجتماعی انتشار یا فته است که امیدواریم گزارش نوشتاری آن نیز از سوی شرکت کنندگان در فضای مجازی انتشار یابد.

مرتضی آهوئی در کلاس های بازآموزی سنگ نوردی درجه ۳ :

در این دوره که از تاریخ چهارشنبه تا جمعه ۳ تا ۵ آبان ۹۱ برگزار گردید مرتضی آهوئی عضو پایدار باشگاه اسپیلت به همراه ۳۰ نفر از مربیان آقایان و بانوان به سرپرستی مربی پیش کسوت آقای علی طاهری از کوهنوردان اراک حضور یافت . این دوره با عنوان (تجلیل و قدردانی از زحمات مربی پیش کسوت آقای قربان علی اعراب چی ) در منطقه بند یخچال تهران برگزار گردید.
نکته قابل ذکر در این دوره ، حضور مشترک آقایان و بانوان به طور همزمان در بخش آموزش های این کلاس ها بوده است که به نظر می آید ابتکاری مثبت و کارساز باشد زیرا همان گونه که مطلع هستید متأسفانه مدرسین سنگ نوردی خانم در سطح کشور بسیار محدود و انگشت شمار می باشد.

تبریک :

امروز ۹۱،۰۸،۰۷ تولد آقای دکتر آریا همدانچی از اعضای رسمی باشگاه بود که برایشان آرزوی سلامتی و برفرازی داریم .

برنامه هفتگی :

روز جمعه ۹۱،۰۸،۰۵برنامه باشگاه بازدید از غار کهک در استان قم بود . همانطور که در گزارش برنامه آن مطالعه کردید ، این برنامه با حضور سرکار خانم فاطمه عزیزخانی از اعضای رسمی و فعال در بخش سنگ نوردی باشگاه و ساکن شهر قم که  متأسفانه در فروردین سال ۸۹ در دیواره بیستون دچار سانحه شدند و به همراه ۲۰ نفر و با حضور سرکار خانم پروانه کاظمی ، عضو پایدار باشگاه و فاتح قلل اورست و لوتسه اجرا شد .

کلاس آموزش هلال احمر در هیأت کوهنوردی :

"هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران" با همکاری سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان تهران، پیرو تفاهم‌نامه همکاری سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران، مرحله اول دوره‌های آموزشی مقدماتی تعیین شده را با هدف ارتقاء مهارت‌های ورزشی، در راستای افزایش کیفیت خدمات بشردوستانه و امدادی، از تاریخ ۲۳ شهریورماه تا ۱ آبان ماه برگزار نمود

فدراسیون کوهنوردی و هشدارهای فصل سرما  :

با توجه به حساسیت های صعود به ارتفاعات در فصل سرما و با عنایت به ناپایداری شرایط جوی در روزهای اخیر، توجه عموم علاقه‌مندان به ورزش کوهنوردی را به نکات ایمنی زیر جلب می نمائیم. امیدواریم با توجه جدی به این موارد کمتر شاهد حوادث ناگوار در کوهستان باشیم و همه‌ی دوستداران کوه‌پیمایی و کوهنوردی از این رشته‌ جذاب  نهایت بهره را ببرند.
* همراه داشتن پوشاک کافی و مناسب فصل
* آگاهی یافتن از وضعیت آب و هوایی، قبل از صعود به ارتفاعات
* آگاه کردن خانواده، نزدیکان یا دوستان از جزئیات زمانی و مکانی صعود و برگشت
* استفاده از مسیرهای مشخص و پاکوب شده جهت صعود و فرود
* زمان بندی مناسب جهت به پایان رساندن برنامه قبل از تاریکی هوا (بهترین زمان اقدام به بازگشت: ساعت۱۴)
*به همراه داشتن وسایل ضروری کوهستان شامل: مواد غذایی کافی و وعده غذایی اضافه، تجهیزات روشنـایی، سـوت، قطب نما، نقشه منطقه ای کوهستان، کمکهای اولیه، چاقو، کبریت، کارت شناسایی، گوشی همراه
* اشراف داشتن بر منطقه صعود از لحاظ مسیرها و نقاط خطرناک (پرتگاه‌ها، مناطق بهمن خیز، مناطق با احتمال ریزش سنگ )و خودداری از صعود انفرادی، همراه بودن با گروه و افراد مجرب
* پرهیز از اجرای برنامه هایی که فراتر از توانایی جسمی، فنی و روحی است.
* خودداری از رفتن به ارتفاعات تا ۷۲ ساعت پس از بارش برف (به لحاظ احتمال ریزش بهمن) استفاده از لباسهایی با رنگهای واضح (قرمز، زرد و فسفری)
* توجه به علائم هشدار دهنده، تابلوهای راهنمای مسیر، هشدارهای افراد مجرب، امدادگران و افرادی که از ارتفاع برمی گردند.
* فراگیری آموزش های کوهنوردی در مراجع ذیصلاح (هیئت های کوهنوردی و باشگاهها)
* همراه داشتن شماره تماس ارگانهای امدادرسان منطقه (اورژانس، هلال احمر، نیروی انتظامی)

تغییر مدیریت:

سرپرست فدراسیون طی حکمی و بنا بر پیشنهاد رئیس کارگروه امور پناهگاه‌ها "رضا ابتهاج مقدم" را به مدت یک‌سال به عنوان مدیر مجتمع کوهستانی "پلنگ‌چال" منصوب کرد.

مجمع عمومی فدراسیون کوهنوردی آسیا :

به گزارش کارگروه روابط بین الملل فدراسیون مجمع عمومی فدراسیون کوهنوردی آسیا با حضور ۳۴ نفر از ۱۴فدراسیون ( از مجموع ۱۷ فدراسیون عضو ) در شهر "Mokpo" کره جنوبی برگزار شد.
در این جلسه فدراسیون‌های کشورهای عضو گزارشی از عملکرد خود را ارائه کردند و فدراسیون کشورمان نیز به عنوان نایب رئیس اتحادیه کوهنوردی آسیا با ارائه گزارش تصویری و جامعی از فعالیت‌های خود مورد تحسین و تشویق حضار قرار گرفت.
اهم موضوعات این گزارش شامل این موارد بود: برگزاری مسابقات سنگ‌نوردی جام فجر در زنجان، مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در همدان، صعود بین‌المللی زمستانی به دماوند، صعودهای برون مرزی مختلف کوهنوردان کشورمان در ارتفاعات هیمالیا، جشنواره سنگ‌نوردی بیستون، برگزاری اجلاس هیئت رئیسه‌ آسیا در تبریز، برگزاری دوره‌های آموزشی نظیر غواصی غار، پزشکی کوهستان، اسکی کوهستان و همچنین بازسازی پناهگاه‌ها.
در ادامه اعضای حاضر به بررسی تحولات در فدراسیون جهانی پرداختند و نظرات خود را مطرح کردند.
شایان ذکر است در حاشیه این اجلاس؛ مهندس "شعاعی" با سایر اعضای اصلی به ویژه نپال، چین، مغولستان و کره در خصوص همکاری‌های مشترک و تعاملات مذاکره کرد و در همین رابطه توافقات اولیه حاصل شد که نتایج قطعی آن متعاقباً اعلام خواهد شد.
همچنین "شعاعی" نایب رئیس فدراسیون کوهنوردی آسیا به همراه "فهیمی" نایب رئیس فدراسیون سنگ‌نوردی آسیا با حضور در مراسم افتتاحیه و اختتامیه‌ جام‌جهانی سنگ‌نوردی در شهر " Mokpo" با آقای "Eskolaris"رئیس فدراسیون جهانی سنگ‌نوردی و آقای "Anthony Seah" دبیر کل فدراسیون آسیا، دیدار و گفتگو کردند. این مذاکرات عمدتاً در خصوص برگزاری مسابقات سنگ‌نوردی منطقه‌ای و آسیایی و اخذ میزبانی جام‌جهانی در ایران بود.

یک نظرسنجی مهم برای حضور «سنگ‌نوردی» در« المپیک»:

سنگ‌نوردی داخل سالن در انتظار رأی شما
سایت اسپورت پرو مدیا در ماه اکتبر گفتگویی را با روسای ۷ فدراسیون نامزد حضور در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ صورت داد. این فدراسیون‌ها عبارتند بودند از:
•    بیسبال و سافت بال
•    کاراته
•    اسکیت
•    سنگنوردی داخل سالن
•    اسکواش
•    اسکی روی آب
•    وشو
و حالا این سایت نظرسنجی خود را برای عموم علاقه‌مندان طراحی نموده تا با مراجعه به این سایت نظر خود را در مورد شایسته‌ترین فدراسیون برای حضور در این رقابت‌ها اعلام نمایند . بدین منظور می‌توانید به لینک زیر رفته و فدراسیون مورد نظر خود را انتخاب نمائید:
Sport pro Media

 در واقع؛‌ کارگروه بین المللی المپیک قصد دارد تا در یکصدو بیست و پنجمین نشست خود در «بوئینوس آیرس» آرژانتین اقدام به انتخاب ۲۸ رشته حاضر در المپیک ۲۰۲۰ و حضور رشته های جدید نماید . اسپورت پرو مدیا می‌خواهد بداند از دید علاقه‌مندان چه رشته‌هایی برای نخستین حضور در المپیک طرفدار بیشتری دارند!

مسابقه:

روز جمعه ۵ آبان‌ماه؛ مسابقات «بولدرینگ» آقایان، گرامی‌داشت صعود تیم «ترانگو»، طی دو مرحله و با حضور ۸۷ شرکت کننده از ۱۵ استان در باشگاه سنگ نوردی زنده یاد داوودی برگزارشد.
در پایان این رقابت‌ها «غلامعلی برات‌زاده» از تهران در مقام نخست ، «محمد جعفری» از کرمان در مقام دوم و «امیر نوری» از استان مرکزی در جایگاه سوم قرار گرفتند.

همایش:

فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در نظر دارد؛ نیمه دوم دی ماه سال جاری همایشی تحت عنوان: "ایرانیان و صعودهای برون مرزی؛ تجربه‌ها، چالش‌ها، افق‌ها " را برگزار نماید. هدف از این همایش آسیب‌شناسی و بررسی صعودهای برون‌مرزی کوهنوردان کشور، وضعیت فعلی و ارائه‌ راهکار برای اصلاحات لازم و ترسیم افق‌های آن است .
لذا از کلیه صاحب‌نظران، منتقدان و علاقه‌مندان دعوت شده که با مشارکت پویای خود، در حصول دستآوردهای عمومی این همایش مساعدت نمایند .


*محورها:
با عنایت به گسترد‌گی و دامنه‌ وسیع مباحث، امکان بررسی همه‌ جوانب امر در قالب صرفاً این همایش وجود ندارد . به همین جهت؛ موضوعات قابل طرح در همایشِ اول  بر اساس محورهای کلی زیر پیشنهاد گردیده :

۱-تاریخچه و آمار هیمالیانوردی ایرانیان و مقایسه آماری با سایر کشورها؛ تلاش‌ها، صعودها و تلفات، مقایسه صعودهای دولتی و مستقل.
۲-بررسی آموزش‌ها و اردوهای آمادگی هیمالیانوردی: وضعیت موجود، کاستی‌ها ، وضعیت مطلوب، موانع استفاده و انتقال تجربیات قبلی
۳-جامعه‌شناسی هیمالیانوردی وعلل گرایش به هیمالیا؛ نقش‌خانواده، تبلیغات، رسانه‌ها، گروه‌ها، باشگاه‌ها و فضای مجازی
۴-سازماندهی و مدیریت یک اکسپدیشن از شروع تا پایان، نقش سرپرستی؛ آموزش‌های لازم برای سرپرست. انتخاب سرپرست – مجوز شورا؛ معایب و مزایا، انتخاب شرکت‌های تجاری و بیمه
۵-پزشکی هیمالیانوردی: آموزش کوهنوردان و پزشکان، لزوم وجود پزشک یا امدادگر، نحوه‌ی همراهی، ابعاد جسمی و روحی روانی تیم‌ها و افراد، نقش مسائل روانی در عملکرد انها 
۶-هیمالیانوردی و کوهنوردی داخل کشور؛ تعامل یا تقابل؟!  نقش هر کدام در پیشرفت و تغییر دیگری، نوآوری در صعودهای داخلی و برون‌مرزی

* دبیر همایش: دکتر علیر‌ضا بهپور
* نحوه شرکت در همایش:
۱- ارائه سخنرانی
۲- ارائه مقاله کتبی
۳- به صورت مستمع


افرادی که مایل به شرکت به صورت سخنرانی یا ارائه مقاله هستند می‌بایست حداکثر تا پایان آبان‌ماه سالجاری نسبت به ارسال مقالات یا متن سخرانی خود به دبیرخانه این همایش اقدام نمایند. مقالات ارسالی می‌بایست در فرمت PDF یا WORD باشد .
همچنین فدراسیون درنظر دارد در این همایش کارگاه‌های آموزشی مرتبط و میزگردهایی (با حضور هیمالیانوردان داخلی و خارجی) جهت بررسی موضوعات مرتبط به ویژه حوادث نیز برگزار کند که نحوه تشکیل و مشارکت افراد در آ ن را متعاقباً اعلام خواهد کرد.

* کلیه مقالات توسط هسته مشورتی و راهبردی این همایش بررسی ومقالات برتر جهت ارائه در همایش انتخاب خواهند شد .
* آدرس پست الکترونیک همایش: iranhimalaya@msfi.com

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

یک دیدگاه to “از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر ؟ (۹۱،۰۷،۳۰ تا ۹۱،۰۸،۰۷)”

  1. علیرضا مرادی می گوید:

    باتشکر از خانم محمودی بواسطه زحمات شان بابت جمع آوری این مطالب.

دیدگاه خود را بیان کنید