از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر؟ (۹۲،۲،۱تا ۹۲،۲،۸) صعود عظیم قیچی ساز برفراز ماکالو…

ارسال شده توسط در 28 آوریل 2013 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

افراد کارآمد می گویند : همین که هستم خوب است ، اما می توانم بهتر از این باشم. «وین دایر»

جلسه هفتگی ۹۲،۲،۳ :
در این جلسه هفتگی ، گزارش صعود دو قله یخچال و کمرلرزان در شهر همدان همراه با عکس و فیلم را داشتیم که توسط آقای حسین شاهینی ارائه شد.


تبریک تولد :
روزهای هفته گذشته مصادف بود با زادروز چند نفر از اعضای باشگاه :
۲ اردیبهشت آقای حامد سید مراد
۴ اردیبهشت آقای شنتیا ربانی
۵ اردیبهشت آقای باقر یوسفی
۷ اردیبهشت آقایان رضا طهماسبی و کریم شمشاد
ضمن تبریک به این عزیزان ، برایشان آرزوی تندرستی و موفقیت روزافزون داریم.


عضو جدید باشگاه :
دومین عضو باشگاه اسپیلت در سال جدید آقای حسین صادق زاده هستند.ضمن تبریک و خیرمقدم به این همنورد گرامی،برایشان آرزوی صعودهای موفق در کنار همنوردانشان در باشگاه را داریم.


میهمانی چهارشنبه‌های اول هر ماه اعضای باشگاه :
همانطور که اعضای محترم باشگاه مستحضرند ، بنا بر پیشنهاد آقای حمیدی مسئول باشگاه جهت آشنایی و همدلی بیشتر اعضا، اولین چهارشنبه هر ماه‌ اعضا شخصا یا به اتفاق خانواده هایشان در رستورانی که از قبل انتخاب و رزرو خواهد شد، در کنار هم شام صرف کنند. اولین میهمانی در چهارشنبه مورخ ۹۱،۱۲،۲ برگزار شد ودومین میهمانی نیز در تاریخ چهارشنبه ۹۲،۲،۴ در رستوران اروندکنار برگزار شد .


برنامه اجرا شده باشگاه :
همانطور که در همین سایت و در بخش گزارش برنامه های هفتگی باشگاه ملاحظه کردید، برنامه هفته گذشته صعود قله فنی شاه‌دژ در منطقه ارنگه بود که به سرپرستی آقای حمیدی و با حضور ۲۴ نفر از اعضا و میهمان اجرا شد .


پروانه کاظمی در مسیر کانچن جونگا :
آخرین اخباری که در وب سایت پروانه کاظمی درج شده :
۲۷/۰۴/۲۰۱۳  
↓پیشروی تا ارتفاع ۶۶۰۰ متر – وزش شدید باد و برگشت به کمپ ۲٫
↓ نامناسب بودن هوا و بازگشت به بیس کمپ.
برای پروانه عزیز ، کوه‌نورد توانمند و شیرزن غیور ایرانی آرزوی موفقیت توأم با سلامتی داریم .

عکس از آرشیو وب سایت پروانه کاظمی

گزارش جلسه کمیته محیط زیست (شورای اسلامی شهر تهران ):
طی دعوتنامه کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران درخصوص برگزاری هشتاد و سومین جلسه آن کمیته که موضوعش بررسی مسائل محیط زیست شهری در روز زمین پاک بود ، اینجانب به نمایندگی از باشگاه اسپیلت در این جلسه که در روز سه شنبه ۹۱،۲،۳ ازساعت  16:30 و در سالن جلسات ساختمان شورای شهر تهران برگزار شد ، حضوریافتم .
دستور جلسه ، ارائه گزارش ازسوی عضو و ریاست محترم کمیته محیط زیست سرکارخانم دکتر ابتکار و همچنین ارائه گزارش از سوی سازمان های مردم نهاد درخصوص موضوع جلسه بود .
موضوع قابل ذکر در این جلسه ، امضای بیانیه ای بود که ازطرف تشکل های مردم نهاد و غیر دولتی در حوزه طبیعت و حفاظت از محیط زیست صادر شده بود در خصوص لغو مصوبه هیئت وزیران .
این مصوبه،به شماره ۲۶۱۲۴۵/ ت ۴۹۰۲۳ ک مورخ ۹۱،۱۲،۲۷ درخصوص«تشکیل ستاد اجرایی استان برای اجرای مصوبات کارگروه توسعه بخش معدن در استان‌ها بوده و براساس آن محدوده های دارای پتانسیل معدنی واقع در مناطق چهارگانه محیط زیست قابل برنامه ریزی است » می‌باشد .
همچنین طوماری از طرف حاضرین در جلسه به امضا رسید که حمایت از حکم قضائی بسته شدن معدن پوکه دماوند را در برداشت.
در پایان سرکارخانم دکتر ابتکار لوح های تقدیری را به شرکت کنندگان در این جلسه اهداء کردند .

عظیم قیچی ساز و صعود ماکالو «یازدهمین ۸۰۰۰ متری »:
بنا به گزارش سایت فدراسیون کوه‌نوردی : «عظیم‌قیچی‌ساز» کوه‌نورد توانمند کشورمان موفق شد صبح روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت ماه قله‌ ۸۴۶۳ متری «ماکالو» پنجمین قله ی مرتفع جهان را صعود کند.این کوه‌نورد تبریزی با این موفقیت شمار قله‌های ۸ هزارمتری صعود شده‌اش را به عدد ۱۱ رساند و تنها با صعود به ۳ قله‌ی «لوتسه»، «چوآیو»و«شیشاپانگما» می‌تواند به عنوان اولین ایرانی نام خود را در باشگاه ۸‌ هزاری‌های جهان که تنها ۲۹ نفر عضو دارد، ثبت نماید.
ضمن تبریک ، برای این کوه‌نورد توانمند کشور آرزوی موفقیت داریم .

عظیم قیچی ساز – آرشیو سایت کوه نیوز

نفرات برتر رشته‌ی «سرطناب» و «بولدرینگ»بانوان در پایان مسابقات جام فجر:
به گزارش فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشور ، در رقابت‌های سنگ‌نوردی جام فجر و انتخابی تیم ملی که از تاریخ ۲ تا ۶ اردیبهشت ماه در تهران – سالن‌شهدای اوقاف جریان داشت، نفرات برتر رشته‌ »سرطناب» و بولدرینگ »در بخش بانوان مشخص شدند.
الناز رکابی از زنجان، سیما سلطانی از زنجان و فاطمه جعفری از کرمان به ترتیب مقام‌های اول تا سوم این رقابت‌ها را در رشته‌ی «سرطناب» کسب کردند.
بنا بر این گزارش و در ادامه این مسابقات الناز رکابی از زنجان، سولماز عشقی از تهران و فرناز اسماعیل زاده از زنجان به ترتیب مقام‌های اول تا سوم این رقابت‌ها را در رشته‌ «بولدرینگ» کسب کردند.

معصومه رجبعلی عضو باشگاه اسپیلت نیز در این مسابقات و در بخش بولدرینگ شرکت داشته و به مقام ششم دست یافتند.کسب این مقام را به ایشان تبریک می گوئیم.
شایان ذکر است رقابت‌های رشته‌ «سرعت» نیز به دلیل کسری مدارک و نواقص آئین‌نامه‌ای برخی شرکت‌کنندگان این بخش به زمان دیگری موکول گردید که بین ۱۲ سنگ‌نورد ثبت‌نام شده به زودی برگزار خواهد شد.
مقارن با آئین اهدای مدال به قهرمانان سیزدهمین دوره‌ مسابقات سنگ‌نوردی جام فجر بانوان، از دو نفر از پیش‌کسوتان و خادمان عرصه‌ صعودهای ورزشی خانم‌ها "عصمت گنجعلی‌پور" و "پروین تبریزی" تجلیل به عمل آمد.

نفرات برتر رشته‌ «سرطناب»،«بولدرینگ»و«سرعت»آقایان‌در پایان مسابقات جام‌فجر:
به گزارش سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در رقابت‌های سنگ‌نوردی جام فجر و انتخابی تیم ملی  در تهران – سالن‌شهدای اوقاف  ،نفرات برتر رشته‌ «سرطناب » ، «بولدرینگ » و «سرعت» در بخش مردان مشخص شدند.
بنا بر این گزارش، داوود رکابی از زنجان، علی برات زاده از باشگاه داوودی تهران و رضا کلاسنگیان از گلستان به ترتیب مقام‌های اول تا سوم این رقابت‌ها را در رشته‌ی «سرطناب» کسب کردند.
همچنین علی برات‌زاده از باشگاه داوودی تهران، حمیدرضا توزنده‌جانی از خراسان‌رضوی و محمدجعفری محمود آبادی از کرمان، به ترتیب مقام‌های اول تا سوم این رقابت‌ها را در رشته‌ «بولدرینگ» کسب کردند.
رضا علی‌پور از قزوین، عماد ثمر مرادی از خراسان رضوی و ایمان احسانی فر نیز از خراسان رضوی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم این رقابت‌ها را در رشته‌ «سرعت» کسب کردند.
در مجموع نتایج تیمی: زنجان، خراسان‌رضوی، خوزستان و باشگاه داوودی تهران ؛ اول تا چهارم شدند.


اولین صعود دیوید لاما در آلاسکا :
به نقل از وبلاگ بیواک : دیوید لاما و دنی آرنولد اولین صعود خود را در آلاسکا دررخ شرقی دندان گوزن Moose’s Tooth به ثمر رساندند . صعود ، همراه با تکنیک های درای تولینگ ، و پاندول برای بای پس کردن موانع غیر قابل عبور بوده است .
نام مسیر جدید : پرنده شکارچی Bird of Prey
درجه سختی مسیر : ۶a M7+ 90° ice A2
مدت صعود :  48 ساعت . دو روز صعود ، یک شب بیواک و یک شب فرود .
طول صعود : ۱۵۰۰ متر .
تارخ صعود : ۱۲-۱۴ آوریل ۲۰۱۳


بسته پیشنهادی این هفته :
تصدیق صعود «قیچی ساز» و مرگ هم‌نوردش در «ماکالو» : وبلاگ کوه نوشت

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

 

۲ دیدگاه to “از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر؟ (۹۲،۲،۱تا ۹۲،۲،۸) صعود عظیم قیچی ساز برفراز ماکالو…”

  1. محسن می گوید:

    خسته نباشید خانوم محمودی…درود بر شما
    زنده بـــــــــــــــــــــاد عظیم قیچی ساز درود بر این مرد
    آرزوی سلامتی وموفقیت برای خانوم کاظمی و همچنین آفرین به خانوم رجبعلی
    مثل همیشه پر تلاش…
    ممنون میشم از شما خانوم محمودی در خبر هفته بعدی، خبری از همنورد عزیزمان
    آقای جزایری در این قسمت بزارید
    آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون برای شما بانوی محبت…

  2. همتیان می گوید:

    درود خانم محمودی
    از کار جامعی که انجام میدهید نهایت تشکر و قدردانی را داریم
    موفق باشید
    سپاس

دیدگاه خود را بیان کنید