از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر؟ (۹۱،۱۰،۲۴ تا ۹۱،۱۱،۱ )

ارسال شده توسط در 20 ژانویه 2013 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

جلسه هفتگی ۹۱،۱۰،۲۶ :
طبق هماهنگی‌های قبلی که مسئول دپارتمان آموزش آقای محمدرضا بهروزی با آقای حسین شهلائی مربی درجه ۲(برف و سنگ)فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشوربعمل آورده بودند، این جلسه هفتگی به برگزاری کلاس بهمن شناسی اختصاص داشت.


حضور در مراسم  تجلیل و گزارش برنامه تیم ترانگو:
تیرماه سال ۹۱ تیمی متشکل از سنگ‌نوردان و دیواره‌نوردان ایرانی موفق به صعود بلندترین دیواره دنیا « ترانگو» شدند.مراسم تجلیل و گزارش برنامه این تیم در روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه برگزار شد.دراین مراسم که تعداد کثیری ازکوهنوردان و سنگ‌نوردان حضور داشتند، آقایان بابازاده و شعاعی به ایراد سخن پرداختند و سپس اعضای این تیم گزارش صعود خود را ارائه کردند .
سرکارخانم پروانه کاظمی بانوی هیمالیانوردکشورنیز دراین مراسم حضورداشتندکه درادامه برنامه ضمن تقدیر،از ایشان دعوت بعمل آمدتاجوایز برندگان مسابقه پیامکی ومسابقه کتبی که این تیم ترتیب داده بودند را به برندگان اهداء کنند.


برگزاری مسابقات بولدرینگ در باشگاه اسپیلت :
طی اعلام قبلی،روز پنج شنبه ۹۱،۱۰،۲۸ مسابقه بولدرینگ در سالن سنگ باشگاه و باحضور۱۷شرکت کننده دردو بخش بانوان و آقایان برگزار شد.این مسابقه زیرنظر سرکارخانم معصومه رجبعلی و آقای سعیدصاعدوند و بدون رده بندی سنی و آزاد برگزار شدکه با استقبال خوبی نیز همراه بود.از میان شرکت کنندگان سه نفر به ترتیب به مقام های اول تا سوم دست یافته که در جلسه هفتگی مورخ ۹۱،۱۱،۳ به ایشان جوایزی نیز تعلق خواهد گرفت.

نفرات برتر به ترتیب به شرح زیر می باشند:

خانم ها:                                                       آقایان:

– صالحه صادق زاده                                          – علی وجدانی

– بهاره واقفی نژاد و کیانا عرب (مشترک)              – اکبر اکبرزاده

                                                                   – محسن مهدوی

همچنین عرفان مرادی، ده ساله، موفق شد ۱۵ مسیر این مسابقه را (با محدودیت کمتر) تاپ نماید.


تبریک تولد :
امروز مصادف بودبا تولددونفراز اعضای باشگاه اسپیلت.سرکارخانم پریسا عاشق حسینی و آقای محمد مهدی جعفری.ضمن تبریک به این عزیزان برایشان آرزوی سلامتی داریم .


برنامه هفتگی :
همانطور که در بخش گزارش برنامه های هفتگی باشگاه ملاحظه کردید،برنامه این هفته صعود قله اسپیلت ها بود که با حضور ۲۶ نفر از اعضای باشگاه و در دو مسیر قله به سرپرستی آقای حمیدی (۲۱ نفر ) و دهلیز به سرپرستی شهربانو درزی (۵ نفر ) اجرا شد .


ایران و کسب رتبه دهم رقابتهای جهانی یخ نوردی :
همانطور که مستحضر هستید تیمی متشکل از ۴ نفر از ایران در مسابقات جام جهانی یخ نوردی و قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۳  که در شهر چونگ سونگ کره جنوبی برگزار شد،حضور داشتند.بنا به گزارش سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور این رقابتها درنهایت باقهرمانی یخ‌نوردان روسیه، کره‌جنوبی و ایتالیا و کسب رتبه‌ی تیمی دهم توسط ایران پایان یافت.
در جدول رده‌بندی مسابقات ، تیم ۴ نفره‌ اعزامی کشورمان متشکل از مسعود زینالی، مجتبی ثقفی، محمدرضا صفدریان و خانم زهره عبدالله خانی با کسب مجموع ۵۶ امتیاز در رده دهم جهان و بالاتر از تیم های پر سابقه‌ای چون آمریکا، آلمان، استرالیا، چین، هلند، ایرلند و اسلوانی قرار گرفت.
در بخش سرعت مسعود زینالی در جایگاه ششم سرعت آسیا و بیست و دوم رنکینگ جهانی و خانم زهره عبدالله خانی نیز جایگاه ششم آسیا و بیستم رنکینگ جهانی قرار گرفتند.
در بخش سرطناب نیز در گروه الف این رقابت ها مسعود زینالی و محمدرضا صفدریان به ترتیب رتبه های هجدهم و بیستم را کسب کردند و مجتبی ثقفی نیز در گروه ب در رتبه بیستم قرار گرفت.
در رده بندی نهایی جهانی مسعود زینالی در جایگاه سی و پنجم ومحمدرضا صفدریان و مجتبی ثقفی در جایگاه مشترک سی و نهم جهان قرار گرفتند. زهره عبدالله خانی نیز در رده بندی نهایی در جایگاه سی و یکم جهان قرار گرفت.
اعضای این تیم قرار بود در تاریخ چهارشنبه ۲۷ دی ماه به ایران باز گردند که با تاخیر ، این تیم امروز به کشور بازمی گردند .


عضویت دو کوهنورد ایرانی دیگر در سازمان GHM :
بنا بر گزارش سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور و به نقل از آقای ابراهیم نوتاش «ابراهیم نوتاش» نماینده‌ی کوهنوردان ایرانی در سازمان GHM و عضو افتخاری این سازمان اجلاس مجمع عمومی GHM در تاریخ ۱۲ ژانوایه ۲۰۱۳ در منطقه‌ی اکرینس فرانسه (واقع در ۷۰۰ کیلومتری شهر پاریس) برگزار شد.در اجلاس مذکور موضوع عضویت دو نفرازکوهنوردان ایرانی مطرح و مورد پذیرش قرار گرفت و بر این اساس «عظیم قیچی ساز» و «هادی صابری» به عضویت سازمان GHM درآمدند.
علاوه بر این دو نفر و عضویت افتخاری«ابراهیم نوتاش»پیش از این نیز«رضا زارعی»،«حسن‌ نجاریان» و «فرخنده صادق» به عضویت سازمان کوهستان‌های بلند فرانسه موسوم به GHM در آمده بودند.
«ابراهیم نوتاش» ضمن اشاره به این‌که سازمان GHM تنها با دو کشور از آسیا «ایران» و «چین» درحوزه‌ کوهنوردی همکاری دارد، تصریح کرد فرآیندعضویت در این سازمان بر اساس تقاضای شخصی افرادنیز صورت می‌گیرد که درجریان مجمع عمومی طرح و با بررسی سوابق کوهنوردی و برمبنای جایگاه معرف،اگر مخالفتی مطرح نشود فرد به عضویت GHM درمی‌آید ضمن این‌که به صورت سالیانه نیز باید حق عضویت خود را پرداخت نماید.


فراخوان مسابقات جام فجر،قهرمانی وانتخابی استان تهران دردو بخش بانوان و آقایان :
هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزش اعلام کرد:به آگاهی می رساند پیرو فراخوان فدراسیون متبوع درخصوص برگزاری مسابقات جام فجر، "هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران" و "اداره ورزش و جوانان حوزه شمال شرق"در نظر دارند یک دوره مسابقات قهرمانی و انتخابی بانوان (یادواره زنده یاد لیلا اسفندیاری) و آقایان(یادواره زنده یاد فرشاد خلیلی)را در سطح استان تهران در دو رشته سرطناب و بولدرینگ برگزار نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا به سایت www.tehranclimb.ir(هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران)مراجعه فرمائید.


برگزاری دوره آموزشی هواشناسی کوهستان :
سایت هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران اعلام کرد:به همت "هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهر قدس" و "گروه کوهنوردی پیشگامان" روز جمعه ۶ بهمن "دوره آموزشی هواشناسی کوهستان" با ارائه مدرک رسمی از فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در "شهر قدس" برگزار می گردد. جزییات ثبت نام دوره، به شرح زیر می باشد:
مدت دوره: یک روزه
مدرس دوره: آقای دکتر جعفر سپهری
تاریخ برگزاری دوره: جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۱
زمان برگزاری دوره: از ساعت ۰۸:۳۰ صبح تا ۱۷:۰۰ عصر
محل برگزاری دوره: شهر قدس-خیابان ۴۵ متری انقلاب-خیابان شهید بهشتی(عوارضی)-سالن همایش مجمع امور صنفی
مدارک مورد نیاز: کپی شناسنامه یا کارت ملی – یک قطعه عکس – اصل فیش واریزی
تلفن تماس جهت هماهنگی: ۰۹۱۲۲۶۰۸۸۱۸آقای رسول غزنینی
هزینه دوره: ۱۵۰۰۰۰ ریال

در ادامه هیئت از علاقمندان شرکت در این دوره درخواست کرده مبلغ فوق را به شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۱۳۷۸۳۱۴۴۲ بانک صادرات به نام "آقای رسول غزنینی" واریز نموده و شماره پیگیری و نام کامل خود را به شماره ۰۹۱۲۲۶۰۸۸۱۸ پیامک نمایند.


صعود به هفت قله مرتفع آتشفشانی هفت قاره در یک سال :
سولدوز کلوب : اولگا رومیانتسف (Olga Rumyantsev) به همراه یک تیم که اعضای آن عضو ANI (شبکه بین المللی ماجراجویی)بودند راهی صعود کوه سیدلی (Sidley) مرتفع ترین قله آتشفشانی در قطب جنوب شده ، تصمیم دارد هفت قله مرتفع آتشفشانی هفت قاره را در یک سال صعود کند. او در صعود سیدلی به ارتفاع ۴۲۸۵ متر به شکل مستقل و سولو حضور دارد.
او در فصل صعود امسال در قطب جنوب قبل از صعود به سیدلی دو بار به وینسن (Vinson) مرتفع ترین قله قطب جنوب (۴۸۹۲ متر) صعود کرده و در راه تکمیل پروژه خود برای صعود دماوند به ایران نیز خواهد آمد.وی دلیل تصمیم خود برای صعود قلل آتشفشانی هفت قاره را تعداد کم کوهنوردانی که به این قلل صعود کرده اند می داند و اضافه می کند که تا به حال تنها یک رومانیایی و یک ایتالیایی به این قلل صعود کرده اند. اولگا در ادامه می گوید که به بازدید از موزه ها، آشنایی با فرهنگ های جدید و تنها مسافرت کردن علاقه دارد.
این بانوی کوهنورد روس بعد از سیدلی قصد دارد کیلیمانجارو (۵۸۹۵ متر) در تانزانیا را صعود کند و سپس راهی کوه گیلاو (Giluwe) به ارتفاع ۴،۳۶۸ متر در گینه نو و در ماه ژوئن (خرداد یا تیر ماه) برای صعود دماوند به ارتفاع ۵۶۱۰ متر راهی ایران خواهد شد. در مرحله بعدی کوه های البروس روسیه با ارتفاع ۵۶۴۲ متر، اوریزابا (Orizaba) در مکزیک با ارتفاع ۵۶۳۶ متر و اوجوس دل سالادوس (Ojos del Salados) با ارتفاع ۶۸۹۳ متر قرار دارند. در میان این کوه ها اوجوس مرتفع ترین قله آتشفشانی می باشد.


اول بهمن روز جهانی برف :
به نقل از وبلاگ کوهنوردی و صعودهای ورزشی گل کوه،اول بهمن مصادف با ۲۰ ژانویه از طرف فدراسیون جهانی اسکی "روز جهانی برف" نامگذاری شده . روز جهانی برف فاز دوم " حضور کودکان در رقابتهای برفی" در سراسر جهان است . فاز اول آن که Snowkidz نام داشت در سال ۲۰۰۹ اجرا شد و پروژه های آن با هدف تشویق زیرمجموعه فدراسیون جهانی اسکی در ارتقاء ورزش های برفی برای کودکان و نوجوانان هر کشور به اجرا درآمد .

روز جهانی برف برای آشنائی هرجه بیشتر کودکان و نوجوانان رده سنی ۴ تا ۱۴ با ورزشهای زمستانی است و اکثر کشورهای عضو فدراسیون جهانی اسکی با انجام برنامه هایی مشخص به اشاعه این ورزش خواهند پرداخت و اوج این برنامه ها در اولین دوره المپیک زمستانی جوانان در سال ۲۰۱۲ به نمایش درآمد که اسکی بازان جوان همانند بزرگسالان در مسابقات شرکت کرده و آداب حضور در رویداد مهمی همچون المپیک را فرا گرفته و به رقابت سالم پرداختند.

اتفاق بزرگی که مهمترین محور آن برگزاری مسابقات سالم و دوستانه در میان کودکان و نوجوان بود ، توجه به محیط زیست ، نوع و شیوه زندگی و یادگیری تلاش برای بهتر بودن ، هدف این روز است . در روز جهانی برف توانمدیهای فدراسیونها به نمایش گذارده خواهد شد و خارج ار برنامه های کلیشه ای به فکر ایجاد برنامه های جدید در جهت توسعه ورزش اسکی بین کودکان خواهند بود، اعضاء این فدراسیون در سراسر جهان همه ساله مبادرت به برگزاری جشنواره هائی در بزرگ ترین روز برفی سال یعنی ۲۰ ژانویه بطور همزمان می نمایند .


بسته پیشنهادی هفته :
پیشنهاد اول : «صعودزمستانه وانفرادی دنالی درماه ژانویه،رقابتی ناگزیراما واقعی و انسانی» وبلاگ بیواک
پیشنهاد دوم : «آلپاین کلاب امریکا،جایزه لیمان اسپیتزر، و یک فرهنگ خلاق» وبلاگ بیواک


جمله انتخابی این هفته :
انسان‌دانابه‌جای آنکه‌درانتظاررسیدن یک‌فرصت خوب درزندگی‌باشد،خودآن را به وجودمی‌آورد .

                                                                                   «فرانسیس بیکن»

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

 

 

 

یک دیدگاه to “از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر؟ (۹۱،۱۰،۲۴ تا ۹۱،۱۱،۱ )”

  1. محسن می گوید:

    سلام و تشکر و سپاس خانم محمودی..
    خیلی مفید بود.
    از آقای بهروزی بابت تشکیل و اجرای کلاسهای آموزشی وتمامی زحماتی که میکشند سپاسگذاریم…
    آرزوی موفقیت برای تمامی کوهنوردان

دیدگاه خود را بیان کنید