از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر؟ (۹۱،۱۰،۱۷ تا ۹۱،۱۰،۲۴)

ارسال شده توسط در 13 ژانویه 2013 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

جلسه هفتگی ۹۱،۱۰،۱۹ :
در این جلسه هفتگی،طبق روال ضمن دیدار اعضاء با یکدیگر ارائه دو گزارش برنامه داشتیم.گزارش اول صعود قله آهنگرک همراه با عکس توسط خانم تکیلا بهبهانی بود و گزارش دوم صعود زمستانه قله آزاد کوه از دو مسیر نرمال و گرده همراه با عکس و فیلم توسط آقایان محمود اسدی و محمد باقر شمس .


تبریک تولد :
روز ۹۱،۱۰،۲۱ مصادف بودبا تولد سرکارخانم زهره امینی ادیب مدیر باشگاه در بخش بانوان .ضمن تبریک،آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون برای ایشان را داریم .


معرفی عضو جدید باشگاه :
هفته گذشته سرکار خانم راحله‌خانی به عضویت باشگاه درآمدند.ضمن خیرمقدم ،برایشان آرزوی صعودهای موفق درکنار همنوردانش در باشگاه اسپیلت را داریم .


برنامه هفتگی (صعود قله ماران به همراه همایش بزرگداشت پروانه کاظمی در گنبد):
همانطور که مستحضر می باشید طبق جدول برنامه زمستانه باشگاه برنامه این هفته اختصاص داشت به صعود قله قلعه موران در منطقه رامیان در استان گلستان . طبق دعوت قبلی که گروه کوهنوردی البرز گنبد کاووس جهت تجلیل از بانوی هیمالیانورنورد کشورمان سرکارخانم پروانه کاظمی بعمل آورده بودند ، این برنامه مشترکا" با این گروه کوهنوردی و حضور سرکارخانم کاظمی به اتفاق همسر محترمشان آقای آرمان ضابط و ۶ نفر از اعضای باشگاه روز جمعه ۹۱،۱۰،۲۲ اجرا شد .(شرح کامل تجلیل از ایشان در بخشی جداگانه در همین سایت درج خواهد شد.)
در این برنامه من نیز حضور داشتم  که تا کنون به این منطقه زیبا نرفته و هیچ پیش زمینه  ذهنی از آنجا نداشتم . وقتی از نزدیک با طبیعت زیبا و هم وطنان عزیزم آشنا شدم یک حس خوشحالی و شعف درونی به من دست داده.هم وطنانی با فرهنگ بسیار غنی و انسانهایی بسیار وارسته . مهربانانی هم چنان پایبند به اصول اخلاقی رایج و متداول در ایران کهن که مدتهاست در کلان شهری مثل تهران شاید خیلی کم تر به چشم دیده و یا حتی حس می کنیم.به نوبه خود مراتب تشکر و قدردانی فراوان را از همنوردان عزیز و بسیار خون گرم این منطقه اعلام داشته و بسیار سپاسگزار مهربانی و میهمان نوازی این عزیزان هستم.زبان قاصر است از بیان آن چه که آنجا دیدم و حس کردم.تشکرفراوان از آقای اسماعیلی مسئول محترم باشگاه البرزودخترگرامی شان،خانم قاسمی نایب رئیس هیئت کوهنوردی گنبد و خواهرگرامی شان،آقای شاه محمدی مدیر محترم وبلاگ "گامی نزدیک تر به خدا " همراه مادر ، همسرو فرزند گرامی شان ، آقای احمدکولف و خانواده گرامی شان،آقای فریدونی که ضمن تشکر و قدردانی از ایشان،فوت مادر عزیزشان را تسلیت گفته و برای روح آن عزیز از دست رفته غفران الهی و برای ایشان و خانواده محترم شان صبر جزیل از خداوند منان خواستارم ،جناب آقای منتظری همراه همسر بزرگوار ودخترشان خانم صدریه منتظری که مسئول روابط عمومی باشگاه البرز نیز می باشند و همه عزیزان و هم نوردانی که در این ۳ روز با ما همراه بودند .


عزیمت تیم منتخب یخ نوردی کشورمان به کره جنوبی :
پس از انجام مسابقات انتخابی یخ نوردی جهت اعزام به مسابقات جهانی این رشته که در کره جنوبی برگزار می شود، بنا به گزارش سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور تیم منتخب متشکل از ۴ یخ‌نورد عازم این رقابتها شدنـد. این تیم متشکل از:محمد رضا صفدریان ، مسعود زینالی ، مجتبی ثقفی و زهره عبدالله خانی ، به سرپرستی خانم گنجی می باشد. رقابت‌های جهانی یخ نوردی ۲۰۱۳ از روز جمعه ۹۱،۱۰،۲۲ در منطقه‌ چن سونگ در سئول کره جنوبی آغاز شده است.


نمایشگاه آثار عکاسی کوهنورد فقید زنده یاد «مهدی زمردی»:
بنا بر گزارش سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور ، روز جمعه ۲۹ دی ماه نمایشگاه عکس های زنده یاد «مهدی زمردی»، کوهنورد و طبیعت‌گرد ، به همت همسرش در گالری «مهرین» برپا خواهد شد. مهدی زمردی متولد ۱۳۶۳ در شیروان طی برنامه ی صعود تابستانی علم کوه در پنجم مرداد ۱۳۹۱، در سانحه ای تلخ به دنبال سقوط همسرش ازروی برفچال، سقوط نمود و جان را به جان آفرین تسلیم کرد .افتتاحیه نمایشگاه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ خواهد بود و نمایشگاه تا ۴ بهمن ماه برپا خواهد بود و تمامی عواید حاصل از فروش آثار صرف امور خیریه خواهد شد.
نشانی گالری مهرین: کوی نصر(گیشا)- خیابان فاضل جنوبی- پلاک۹۶- طبقه اول- نگارخانه مهرین
.


کریس شارما (Chris Sharma) و پروژه های او :
کریس شارما کسی است که در سن ۱۵ سالگی قهرمان صعودهای ورزشی رده نوجوانان جهان شد و در همان سن در سال ۱۹۹۶ +۸c صعود کرد ، کمی بعد مقام دوم رشته لید قهرمانی جهان را بدست آورد و بعد نفر اول جام جهانی همین رشته شد ، شهرت جهانی شارما در کیفیت پروژه های ایجاد مسیرهای سنگنوردی در سرتاسر جهان در خلال ده سال گذشته است .
او هم اکنون در اسپانیا ساکن است و پروژه های نابی در دست اجرا دارد که دایلا اوجه دا همطنابش روند پیشرفت او در این پروژه ها را به اطلاع سایرین می رساند ، کمی شوریده حال است اما احساس جالبی دارد که آگاهی دیگران از این احساس شاید استفاده از تجربیات این اسطوره سنگنوردی اسپرت باشد .
– من و آدام (اوندرا) تلاشی مشترک برای گشایش مسیر La Dura Dura در اولیانا داشته ایم ، روند اجرای آن شگفت انگیز بود ، هر دو به انتهای مسیر نزدیک شدیم و در واقع من یک بار موفق به عبور از کراکس آن شدم اما بعد سر خوردم ، تخلیه انرژی و صرفنظر از آن ، از آن زمان به بعد هرگز نتوانستم به همان نقطه برسم ،احساسی آمیخته به هیجان و ناکامی با من همراه است و باید صبوری و فروتنی پیشه کنم،اگر به آن فکر نکنم به سرعت به سراغم خواهد آمد . بخش بولدر و کوتاهی که از نقطه شروع از سطح زمین فقط دارای ۱۳ گیره است و در نوع خود نادر است ، احساس می کنم یا به زودی آنرا انجام خواهم داد یا هرگز بر آن غلبه نخواهم کرد. من فقط سعی می کنم با ذهنی باز به تلاش خود ادامه دهم و نگران بقیه موارد نیستم ، زمانیکه روی چنین پروژه بلندمدتی کارمی کنید بسیار مهم است که از موفقیتهای کوچکی که در طول اجرای آن به دست می آورید ،لذت ببرید. شاید احساس سبکی و یا دریافت اطلاعاتی ناچیز از مسیر باشد ولی اگر بتوانید روند پیشروی را بیابید هیجان و انگیزه شما استمرار خواهد یافت. من سال گذشته را سپری کردم اما مسیر چندانی صعود نکردم با این حال احساس می کنم که در سنگنوردی پیشرفت زیادی داشته ام ، یک سال پیش تصور می کردم که صعود از La Dura Dura برایم غیرممکن است ، پیشرفت همیشه قابل انتقال روی کاغذنیست،می تواند بیشتر یک شور و احساس شخصی باشد تا برقراری مطلق یک مسیر سنگنوردی و شماره و درجه ای دیگر(توضیح اینکه اگر این مسیر سال گذشته صعود می شد اولین ۵٫۱۵c دنیا محسوب می شد)
– پروژه جدید دیگر من که درست در سمت راست La Dura Dura است در حال رولکوبی است که سبک و دشواری مشابه آنرا دارد و برای من به مراتب راحت تر و روان تر است ،همزمان روی هر دو پروژه کار می کنم که روشی مناسب برای روی فرم بودن در پروژه های بعدی است سال گذشته زمان زیادی برای انتخاب مسیرهای جدید صرف کردم و در حال حاضر دارای یک دسته پروژه نیمه تمام هستم ،درکاتالیونا می توانی پروژه‌های بی پایانی را اجرا کنی اما سعی من تمرکز روی معدودی مسیر است.
– پروژه فوق العاده دیگری در سانتا لینیا دارم ، مسیری است که توماس مرازک چند سال پیش رولکوبی آنرا آغاز کرد و تا جائی که حدود ۹b است آنرا متوقف ساخت ، مسیری قدرتمند و مقاوم ، من رولکوبی آنرا تا حدودی ادامه داده ام و احتمالا" با یک ۹a به پایان خواهد رسید ، مشکل اساسی این است که بین دو بخش نمی توان چندان استراحت کرد که دشوار و طاقت فرسااست . هدف من فعلا" فقط اجرای بخش اول آن می باشد ولی فوق العاده است که مسیری حماسی وجود داشته باشد که در آینده هر کسی بتواند روی آن تلاش کند. (به نقل از وبلاگ سولدوز کلوب)


جمله انتخابی هفته :
مهم نیست کجا هستید ، مهم نیست کی هستید ، مهم نیست سالن های سنگنوردی و یا سنگهای نزدیک خانه تان چه اندازه بزرگ هستند ، آنچه که واقعا مهم است اراده معطوف به اولین گام و ایجاد تغییر است . کافی است از خانه خارج شوید و صعود کنید !
                                                                    «آدام اوندرا سنگ نورد مطرح جهان»

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

 

یک دیدگاه to “از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر؟ (۹۱،۱۰،۱۷ تا ۹۱،۱۰،۲۴)”

  1. محسن می گوید:

    با عرض سلام و خسته نباشید…یه خبر جدید از یخنوردای اعزامی
    تیم منتخب یخنوردی کشورمان که برای دومین سال متوالی در این رقابتها حاضر شده بود نتوانست نتیجه مناسبی را در رده بندی بدست آورد.
    در سختی مردان زینالی در رده ۳۵ قرار گرفت و خانم عبداله خانی سی و یکم شد.
    در سرعت نیز زینالی بیست و دوم و عبداله خانی بیستم شد.
    آرزوی موفقیت روز افزون در مراحل بعدی

دیدگاه خود را بیان کنید