گزارش برنامه صعود قلل ناز و کهار(روستای کلوان – جاده چالوس)۹۳,۵,۳

ارسال شده توسط در 27 جولای 2014 ۴ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قلل ناز (۴۰۱۸ متر) و کهار (۴۰۱۴ متر) دو قله مرتفع و سرسخت البرز مرکزی هستند که در نزدیکی آنها قللی مانند : هفت خان ، گرچان ، خان وکهار واقع شده است . مسیر اصلی صعود به این قلل روستای کلوان (جاده چالوس) است.

روستای کلوان در جاده چالوس بعد از پل خواب ، ورودی سیرا قرار دارد که برای رسیدن به کلوان پس از سیرا، اَویزر و آیگان ، به کلوان می‌رسیم که فاصله تقریبی کلوان تا تهران ۷۰ کیلومتر است .

صبح جمعه ۹۳،۵،۳ ساعت ۵:۱۵ از تهران (آزادی) با تعداد ۲۸ نفر متشکل از ۷ نفر میهمان و ۲۱ نفر اعضای باشگاه به سمت روستای کلوان حرکت کردیم . ساعت ۷ به کلوان رسیدیم و حرکت‌مان را به قصد صعود کهار آغاز کردیم . 

هوا کاملا صاف و آفتابی بود . 
مسیر صعودمان از یال اصلی کهار بود.

اولین توقف‌مان در کنار چشمه بالای یال برای برداشتن آب بود. پس از توقفی کوتاه ، مسیر را ادامه داده و برای صرف صبحانه زیر پناهگاه کهار توقف کردیم. پس ازصرف صبحانه ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه به پناهگاه در پناهگاه بودیم . 
در آنجا تصمیم گرفتیم برای صعود هر دو قله کمی به سرعت‌مان بیافزاییم . 

ساعت ۱۰:۴۰ دقیقه از پناهگاه کهار (۳۰۱۸ متر) به سمت قله حرکت کردیم . اولین تیم به تعداد ۶ نفرساعت ۱۱:۴۵ دقیقه به قله کهار رسید و پس از گرفتن عکس و استراحتی کوتاه به سمت قله ناز حرکت کرد. 

۲۲ نفر دیگر از اعضا پس از رسیدن به قله کهار ، به سرپرستی غلامرضا خلیل آبادی مسیر فرود را در پیش گرفتند.

تیم اول در کاسه قله ناز استراحتی کوتاه داشته و پس از آن مسیر ریزشی با شیب تند زیر قله را صعود کرد و در نهایت ساعت ۱۴:۴۵دقیقه قله ناز صعود شد. 

پس از کمی استراحت از یال اصلی قله ناز به سمت روستای کلوان حرکت کرده و پس از گذشتن از پناهگاه ناز ، تا نزدیکی کلوان توقفی نداشتیم و سرانجام ساعت ۱۸ به روستا که تیم دوم در آنجا منتظر ما بودند، رسیدیم.

به دلیل گزارش‌های زیادی که از قله ناز و کهار در سایت باشگاه و همچنین سایت‌های دیگر وجود دارد ، این گزارش بطور خلاصه ارائه گردید.

 

نفرات شرکت کننده در برنامه : 

خانم‌ها : داداشی ، جمشیدی ، نظری ، کمالی ، میری ، شارخی ، مقدم ، یکتا 

آقایان : ر. خلیل آبادی (سرپرست تیم )، غ.ر. خلیل آبادی ، صادق‌زاده ، شاکری ، پورصفوی ، طریقی ، غلامی ، جهان‌بخش ، بیک محمدی ، قربانی ، اونلو ، کاویانی ، سنمار 

میهمانان :

خانم‌ها : نسرین چهارلنگی و الهام اعرابی

 آقایان : محمدحسین انوری ، محمدرضا بزرگی ، علیرضا رضاپور ، مهام مومنی ، رامین شریان‌دوست


 

گزارش سایت : رضا خلیل آبادی

قله کهار(۴۰۱۴ متر) – تیم اول 


قله کهار- تیم دوم
 

قله ناز (۴۰۱۸ متر) 



 

۴ دیدگاه to “گزارش برنامه صعود قلل ناز و کهار(روستای کلوان – جاده چالوس)۹۳,۵,۳”

  1. بیژن می گوید:

    نمیدونم چرا در اکثر گزارش های شما درخصوص زمان پیمایش مسیرها مبالغه میشه. مثلا در این گزارش از پناهگاه کهار تا قله کهار در یک ساعت پیموده شده است. یعنی حدود هزارمتر صعود در یک ساعت اونم با شیب این مسیر. باورکنید این کارا فقط باعث دردسر و گمراهی افراد تازه کار میشه که گزارش های شمارو بعنوان یک باشگاه اسم و رسم دار میخونن و از مطالبش در صعوداشون استفاده میکنن. والا برای افراد باتجربه نه رکوردزدن در مسیرهای غیرفنی اهمیت داره و نه چنین مبالغه هایی بااهمیت بحساب میاد.
    …………..
    آقای نادری
    با سلام و سپاس از تماستان
    بالواقع در حال حاضر حضور ذهنی راجع به اون برنامه ندارم . ولی می خواهم از شما درخواست کنم درخصوص صعودهای جدیداً راه اندازی شده‌ی اسکای رانینگ توجه لازم را مبذول نمایید . چرا که آمار و سرعت آن صعودها درمقایسه با این صعود بسیار فزاینده و سریع تر است .
    ذبیح اله حمیدی

  2. ناصر خرازی می گوید:

    قله کهار ۴۰۵۰ و قله ناز ۴۱۰۰ متر.از شما انتظار میرود که نظرات را ساسور نفرمایید. خلاف ارزشهای کوهنوردی است این کار جناب مدیریت بنده دیروز با جی پی اس اندازه گرفتم. بغیراز مسابقات دو کوهستان بسیار غیر ممکن به نظر می آید که مسیر پناهگاه کهار تا قله کهار در ۵۵ دقیقه طی شود

    ………..
    پاسخ:

    آقای ناصر خرازی
    بنابر تجربه من، کلیه GPSهای موجود در کشور دارای ده ها متر اختلاف و خطاهای بی شماری است. از این رو غیرممکن نیست که GPS شما با GPS ما در آن برنامه و در آن تاریخ دو ارتفاع مختلف را به نمایش بگذارد.
    متأسفانه هیچ مرجع رسمی وجود ندارد که ارتفاع دقیق قله ها را اعلام نماید. به تازگی از سوی سازمان نقشه برداری کشور رسماً ارتفاع قله دماوند ۵۶۰۹٫۲ متر اعلام شده است که معمولاً GPS های ما کوهنوردان ارتفاع دیگری را در قله دماوند ثبت می نماید…..
    در مورد زمان ۵۵ دقیقه صعود از پناهگاه تا قله کهار، تنها راهی که می توانیم به شما ثابت کنیم که در آن برنامه یکی از اعضای تیم (فقط یک نفر) توانسته این زمان را به ثبت رساند، یا اطمینان شما به ماست (که امیدوارم این چنین باشد) و یا برپایی صعودی دیگر در آن مسیر و حضور شما و آن شخص در آن برنامه است…….
    ضمناً سانسوری در سایت اسپیلت وجود ندارد. ما بنابر حقی که برای خود قائل هستیم، دیدگاه های خارج از عرف و ادب و نامتناسب و همینطور بی فایده را منتشر نمی نماییم که امیدوارم این امر دال بر بی ادبی و بی احترامی ما به شما مخاطب عزیز و محترم نباشد.

    مسئول باشگاه و سایت اسپیلت
    ذبیح اله حمیدی
    ۹۵٫۴٫۲۸

  3. ناصر خرازی می گوید:

    جناب احمدی

    ۱)هیچ دستگاه جی پی اسی در هیچ کجای اینترنت اختلاف ارتفاع قلل ناز و کهار را ۴ متر قید نکرده، این دو قله دارای حد اقل ۶۵ متر اختلاف ارتفاع میباشند.

    ۲) در مورد اون دوستی که ۱ نفره در این زمان خارق العاده از پناهگاه به قله صعود کرده باید عرض کنم که اگر اینجا یک گروه کوه نوردی هست انتظار میرود تا صرفا درباره گروه گزارش ارسال شود نه یکنفر در گروه. هدف شما از ارسال از این گزارش دادن اطلاعات است یا خودنمایی ایرانی؟

    ۳) از شما تقاضا دارم بجای دعوت از بنده برای اثبات زمانبندیها و اندازه گیری دقیقتر ارتفاعات ناز کهار یکبار دیگر خودتان تشریف ببرید و دوباره اندازه گیری کنید، شما حتی به ارتفاع پناهگاه کهار که روی تابلوی جلو در آن نسب شده (۳۲۰۰)هم توجه نداشته و با تقریبا ۲۰۰ متر اشتباه(۳۰۱۸) ذکر کرده اید.

    خرازی

    جناب احمدی

  4. گزارش برنامه صعود قلل ناز و کهار (1395/5/29) | باشگاه کوهنوردی اسپیلت می گوید:

    […] شناسی این قله از شما خوانندگان گرامی دعوت می کنیم به اینجا مراجعه […]

دیدگاه خود را بیان کنید