هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی(اسپیلت سال دوم-شماره ۸۹-تاریخ ۹۳،۵،۵)

ارسال شده توسط در 27 جولای 2014 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت

سال دوم                 شماره ۸۹                تاریخ ۹۳،۵،۵

در این شماره می خوانید :
-برگزاری نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳,۴,۳۱
-تبریک تولد به همنوردان باشگاه
-قلل ناز و کهار صعود شد
– تیم فنی باشگاه اسپیلت و صعود دیواره علم کوه 
– جلسه هماهنگی سومین جشنواره سنگ‌‌نوردی بیستون/ مسئولین استانی و فدراسیون
– تیم ۹ نفره عازم صعود موستاق آتا
-برگزاری اولین همایش حفظ محیط کوهستان / ۲۲ تا ۲۴ مرداد ۹۳
– یک کوه‌نورد چک؛ سی‌وسومین عضو باشگاه ۸ هزارمتری‌های جهان شد
– رضا شهلایی k2 را صعود کرد
-رکورد صعود سرعتی در۵۰ سالگی
– بسته پیشنهادی هفته:«برگزاری دوره‌های دیواره نوردی ایمن و گزارشی از سوی دو مربی فرانسوی»

 

برگزاری نشست هفتگی اعضای باشگاه  93,4,31:
این نشست هفتگی برگزار نشد.


تبریک تولد به همنوردان باشگاه : 
روز اول مرداد مصادف بود با تولد دو نفر از اعضای باشگاه . محمدتقی غلامی و محمدصادق اونلو . ضمن عرض تبریک ، آرزوی موفقیت در تمام ارکان زندگی برایشان را داریم .


قلل ناز و کهار صعود شد:
صعود قلل ناز و کهار برنامه جمعه ۹۳،۵،۳ باشگاه بود که به سرپرستی رضا خلیل آبادی و حضور ۲۸ نفر اعضا و میهمان اجرا شد.


تیم فنی باشگاه اسپیلت و صعود دیواره علم کوه :
تیم ۳ نفره صعودهای فنی باشگاه به سرپرستی محمدرضا بهروزی که هفته گذشته عازم منطقه علم کوه جهت صعود دیواره از مسیر هاری رُست شده بودند ، دقایقی پیش طی تماسی اعلام کردند که روز گذشته این مسیر را با موفقیت صعود کرده‌اند. این صعود را به اعضای این تیم و همه اعضای باشگاه اسپیلت تبریک می گوئیم .


 جلسه هماهنگی سومین جشنواره سنگ‌‌نوردی بیستون/ مسئولین استانی و فدراسیون:

جلسه هماهنگی سومین جشنواره سنگ‌‌نوردی بیستون با حضور معاونت سیاسی امنیتی کرمانشاه، ریاست فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشور، مدیرکل تربیت بدنی و جوانان کرمانشاه و سایر مسئولین استان در استانداری کرمانشاه برگزار گردید.
به گزارش رسیده؛ چهارشنبه ۲۵ تیرماه  با حضور آقای آذرمی معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه، رضا زارعی ریاست فدراسیون کوه‌نوردی کشور و مجتبی جوهری مدیر کل تربیت بدنی و جوانان کرمانشاه دومین جلسه تخصصی و کاربردی سومین جشنواره جهانی بیستون در استانداری کرمانشاه برگزار گردید. در این نشست مدیران و معاونین ذی‌ربط در امر برگزاری جشنواره سنگ‌نوردی حضور یافته و ضمن ارائه گزارشی از سوی معاونت توسعه و ورزش استان از دو جشنواره قبلی  و فرصت های پیش آمده از این دو رویداد، اعلام آمادگی خود را جهت برگزاری سومین جشنواره سنگنوردی بیستون اعلام نمودند.
ریاست فدراسیون کوه‌نوردی ضمن ارائه گزارشی از جشنواره های قبلی اهمیت و ضرورت اجرای سومین جشنواره سنگنوردی بیستون و موقعیتهای بدست آمده بویژه توجه سازمان صعودهای بلند کشور فرانسهGHM به این جشنواره را برشمرد و آمادگی و هماهنگی کامل فدراسیون کوه‌نوردی و هیات استان کرمانشاه را در جهت برگزاری سومین جشنواره اعلام نمودند.
آذرمی معاونت سیاسی امنیت استان کرمانشاه نیز اجرای این جشنواره را بعنوان یک پروژه ملی معرفی نموده و مقرر شد بصورت یک بازه زمانی خاص در اسرع وقت با اعلام برنامه های کاربردی توسط دستگاه های ذیربط و پیگیری برنامه ها بصورت کنترل پروژه به پیش ببرند. ضمن آنکه مقرر گردید هماهنگی لازم صورت جهت اجرای مراسم افتتاحیه و اختتامیه به بهترین وجه انجام گیرد.


تیم ۹ نفره عازم صعود موستاق آتا:

سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی اعلام کرد بنا به گزارش رسیده؛ تیمی ۹ نفره متشکل از کوه‌نوردان آذربایجان غربی، شیراز، مازندران، کرمان، اردبیل و تهران به سرپرستی «یونس رضاخانی» عازم صعود قله ۷۵۴۶ متری «موستاق آتا» شدند. این تیم متشکل از آقایان: دکتر علی سلیم زاده، علی اکبر اصلاحچی، آرمان شهپری، احسان رحیمی، بهرنگ یوسفی نیا، نادر رضاییان پور، میلاد کشاورزی و یزدان محرمی می باشند که سابقه فعالیت و صعود بر روی قلل ۷۰۰۰ و ۸۰۰۰ متری را دارا هستند.
تیم مذکور که دارای تأییدیه شورای برون مرزی می باشد، روز چهارشنبه اول مرداد ۹۳ را در شهر کاچکار بوده اند و روز پنجشنبه به سمت کمپ اصلی حرکت می کنند.طبق آخرین خبر رسیده ؛ «یونس رضاخانی» سرپرست تیم اعزامی به قله «موستاق آتا» دیروز طی تماسی وضعیت اعضای این تیم ۹ نفره را این‌گونه اعلام کرد:
" امروز همه اعضای تیم جهت هم هوایی و برقراری کمپ ۱ راهی ارتفاعات بالاتر شده و پس از برقراری ۳ تخته چادر در ارتفاع ۵۳۵۰ متری و انتقال کلیه بارهای کمپ های ۱ ، ۲ و ۳ به بیس کمپ مراجعت کردند حال همه اعضای تیم مساعد و خوب می‌باشد."


برگزاری اولین همایش حفظ محیط کوهستان / ۲۲ تا ۲۴ مرداد ۹۳:

به آگاهی می‌رساند؛ فدراسیون کوه نوردی در نظر دارد اولین همایش با رویکرد حفظ محیط کوهستان را در منطقه دماوند در تاریخ‌های ۲۲، ۲۳ و ۲۴ مردادماه سال جاری برگزار نماید. با توجه به لزوم حفظ این سرمایه ملی ثبت شده، ضروری است جهت مشارکت فعال در این برنامه، حداکثر تا تاریخ ۱۵/مرداد/۹۳ نسبت به معرفی مسئول کارگروه حفظ محیط کوهستان آن هیأت اقدام نمایند. بدیهی است این حرکت ارزنده گامی است در جهت حفظ محیط کوهستان‌های کشور که جزء سرمایه‌های تجدیدناپذیر این سرزمین محسوب می‌شوند.
ـ زمان و مکان ثبت‌نام و پذیرش: روز چهارشنبه ۲۲/مرداد/۹۳ ـ ساعت ۹ صبح ـ مجتمع کوهستانی پلور.


یک کوه‌نورد چک؛ سی‌وسومین عضو باشگاه ۸ هزارمتری‌های جهان شد:

کوه نوشت : ساعت ۱۶:۰۴ دقیقه دیروز به وقت محلی، Radek Jaroš هیمالیانورد اهل کشور «چک»، موفق شد با صعود به قله «کی ۲» نام خود را به عنوان سی‌وسومین عضو باشگاه ۸ هزارمتری‌های جهان به ثبت رساند. خاطر نشان می‌شود وی اولین کوه‌نورد کشور «چک» است که به این افتخار نائل شده و هر ۱۴ قله‌ی بالای ۸‌هزارمتر جهان را صعود نموده است. 


 رضا شهلایی K2 را صعود کرد :

کوه نوشت ؛بنا بر گزارش رسیده؛ «رضا شهلایی» هیمالیانورد خوب کشورمان امروز پنجم مرداد ماه ۹۳ موفق شد دومین کوه مرتفع دنیا قله‌ی «k2» به ارتفاع ۸۶۱۱ متر را صعود کند.این صعود و موفقیت ارزنده را به این کوه‌نورد عزیز کرمانشاهی، خانواده‌ی محترم ابشان و جامعه کوه‌نوردی کشور صمیمانه تبریک عرض می‌نمائیم.
اخبار K2 :
بنا برگزارش پایگاه خبری اکسپلوررز وب؛ تعدادی از کوه‌نوردان حاضر در ارتفاعات  «کی۲» موفق شدند این قله را بعد از ظهر روز شنبه ۴ مرداد صعود کنند. ساعت  20 شب گذشته؛ چهار پاکستانی از کمپ ۴ خارج شده و به کمک ۳ شرپای نپالی، ۳۰۰ متر مسیر خطرناک bottle neck  را در ساعت ۱ بامداد ثابت گذاری کردند.نیمه شب تقریبا همه کوه‌نوردان پاکستانی و ایتالیائی کمپ ۴ را ترک کردند، اما یک نفر پاکستانی و یک نفر ایتالیائی به علت سردرد به کمپ ۴ بازگشتند. در نهایت از پاکستان ۶ نفر، ۲ نفر از ایتالیا، یک نفر انگلیسی و تیم زنان نپالی بین ساعت ۱۵:۲۰ تا ۱۵:۳۵ روی قله ایستادند. 

امسال شصتمین سالگرد اولین صعود «k2 » توسط ایتالیائی‌ها بود.  
 

 رکورد صعود سرعتی در۵۰ سالگی :

وبلاگ کوه نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه ؛ هنس فلورین دیواره نورد حرفه ای صعودهای سرعتی ، مسیر Triple Direct دیواره ال کپ را در عرض ۱۷ ساعت و ۲۹ دقیقه صعود کرد. فلورین ماه گذشته وارد پنجاه سالگی شده و در یک تعطیلات طولانی مدت از شغل تمام وقت خود در یک سالن سنگنوردی در سانفرانسیسکو بسر می برد ، او بعد از چند روز تمرین با یکی از دوستان خود روی مسیرهای متوسط انگیزه صعود سرعتی این مسیر را پیدا می کند. این موفقیت در شرایط فوق العاده گرم دره یوسمیت تحقق یافت و او مجبور بوده برای فرار از تابش شدید آفتاب به گوشه های خنک دیواره پناه ببرد. ساعت ۴۸/۵ صبح روز یکشنبه ۱۳ جولای صعود او آغاز می شود ، با هفتاد متر طناب ، یک ردیف ابزار و یک گالن آب. هر طول از مسیر به صورت سولو و با گری گری خود را حمایت می کند و بغیر از طولهای آسان ۵٫۶ از تکنیک های راپل و یومار استفاده می کند و ساعت ۱۷/۱۱ بعدازظهر به نقطه تاپ مسیر می رسد تا رکوردی دیگررا روی این دیواره به ثبت برساند. او علاوه بر رکورد صعود سرعتی مسیر دماغه ال کپ به همراه آلکس هانولد ، بیشترین آمار صعود روی ال کپ (۱۵۷) را در اختیار دارد.
Triple Direct
مسیری است که به "آسان" معروف است و در بخش هایی با مسیر دماغه ، Muir و Salathe مشترک است اما مشترک بودن با این سه مسیر کمی لقب آسان بودن آن را زیر سئوال می برد. نخستین بار در سال ۱۹۸۰ در عرض پنج روز و با شمار زیادی از تجهیزات توسط یانگ چو و هری ماریناکیز صعود شد . درجه آن ۵٫۱۳d یا VI,5.9,A2 و شامل ۳۲ طول است ، نگاهی به تجهیزات تیم سال ۱۹۸۰ در تصویر زیر بر اهمیت رکورد فلورین تاکید خواهد داشت .


بسته پیشنهادی هفته :

«برگزاری دوره‌های دیواره‌نوردی ایمن و گزارشی از سوی دو مربی فرانسوی»سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

 

یک دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی(اسپیلت سال دوم-شماره ۸۹-تاریخ ۹۳،۵،۵)”

  1. پگاه شاهرخی می گوید:

    ساقی ادیب و هنرمند از تو سپاسگذارم

دیدگاه خود را بیان کنید