گزارش صعود قلل گرچان و هفت خانی ۹۷/۶/۱۶ /هر هفته یک برنامه «شماره ۷۷۴»

ارسال شده توسط در 8 سپتامبر 2018 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

کیاسر روستایی‌ست در جوار جاده چالوس که راه ورودی آن بعد از مکانی موسوم به «ماهان» است(حدودکیلومتر ۴۰).

جاده ای پرپیچ و خم با شیب زیادی دارد که حدود ۴ کیلومتر مسافت آن است.

شمال این روستا را صخره و سنگ فرا گرفته است و باغات اندکی اطراف آن قرار دارد.

ضلع جنوبی و غربی قلل گرچان و هفت خانی به این روستا می رسد.

برنامه این هفته اسپیلت صعود این دو قله از این روستا بود که برای اولین بار در باشگاه اجرا می شد.

با توجه به ترافیک صبح‌گاهی جاده چالوس ، حدود ساعت ۸:۳۰ صبح صعود را شروع کردیم.

مسیر صعود بعد از عبور از باغات روستا به یالی می رسد که دوطرف آن را دره تشکیل می داد . باید توجه کرد وارد این دره ها نشد زیرا دارای آبشار و صعب العبور هستند.

این یال پس از نیم ساعت پیمایش به شکل صخره ای ادامه یافت که به شکل دست به سنگ از آن ها عبور کردیم و خود را به سمت شرق کشانده به انتهای دره ای رسیدیم که از روستا به آنجا می رسید.

خوشبختانه چشمه ای پرآب در این فصل از سال در آن جا جاری بود.

این دره به شکل شیبی تند ادامه یافته و به زیر قله گرچان (ضلع جنوبی) رسید.

در اینجا تیم را به دو قسمت تقسیم کردیم (ساعت ۱۳:۱۵)

تیم اول به سرپرستی غلامرضا خلیل آبادی (۴ نفر) به شکل تراورس (بدون صعود قله گرچان) به طرف صعود قله باشکوه هفت خانی حرکت کردند و تیم دوم به صعود قله گرچان پرداختند.

تیم سرعتی اول ساعت ۱۵ به قله ۳۹۶۵ متری هفت خانی صعود کرده از همان مسیر به فرود پرداختند.

تیم دوم نیز به غیر از یک نفر بین ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۵ به قله ۳۷۶۰ متری گرچان صعود نمودند و از همان مسیر به ارتفاعات پایین تر بازگشتند.

در ساعت ۱۶:۳۰ پس از صرف ناهار و استراحت مسیر بازگشت را بررسی نمودیم زیرا از مسیر صعود امکان فرود میسر نبود.

برروی خط الرأس جنوبی قله ادامه مسیر دادیم و خوشبختانه پس از یک ساعت با سنگ چین هایی روبرو شدیم که نوید مسیر فرود را می داد.

این سنگ چین ها ابتدای راه پاکوبی بود که از روستا پس از دور زدن کامل دیواره های شمالی به این گردنه می رسید.

باید توجه کرد درصورت نیافتن این راه پاکوب ، مسیر فرود از این قله دشوار و زمان بر خواهد بود زیرا همان طور که در ابتدای گزارش ذکر شد ، شمال روستای کیاسر کاملاً صخره ای و صعب العبور است.

در ساعت ۱۵:۳۰پس از تماس تلفنی با تیم اول و راهنمائی مسیر به ادامه فرود پرداختیم.

در ساعت ۱۹:۳۰ با ملحق شدن تیم اول و تیم دوم به پای مینی بوس باشگاه که در کیاسر منتظرمان بود ، رسیدیم و به طرف تهران حرکت کردیم.

ساعت ۲۲:۳۰ در میدان آزادی این برنامه جالب که برای اولین بار در باشگاه اسپیلت اجرا می‌شد ، به پایان رسید.

آقایان : ذبیح اله حمیدی«سرپرست» – غلامرضا خلیل آبادی «مربی» – محمدتقی غلامی – ارسلان بیک محمدی – رضا عبدالهی – علیرضا برزگر – ایمان عبادی – بنیامین سعیدی – فرامرز فریدی – سیدمحسن حسینی – شایان زاهدی – علی شیدا – حجت اسماعیل زاده
خانم ها : مریم نامنی – فاطمه هوشمند – نرگس یاری – ندا محمدنژاد

قله گرچان به ارتفاع ۳۷۶۰ متر

IMG-20180908-WA0019

دیگر اعضا بر روی قله گرچان

یک دیدگاه to “گزارش صعود قلل گرچان و هفت خانی ۹۷/۶/۱۶ /هر هفته یک برنامه «شماره ۷۷۴»”

1. علیرضا برزگر می گوید:

با سلام و با تشکر از سرپرست آقای حمیدی و دیگر سرپرستان و مربیان حاج آقا خلیل آبادی ،جناب غلامی واقای بیک محمدی و دیگر دوستان ،این گونه برنامه ها که برای اولین بار مسیر به قله اجرا میشود از هر حیث تجربیات خوبی را میتوان بدست آورد.درود