گزارش صعود قله آزادکوه ۹۷/۶/۲۳ /هر هفته یک برنامه «شماره ۷۷۵»

ارسال شده توسط در 16 سپتامبر 2018 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

آزاد کوه سومین قله بلند البرز است . این کوه را از جهاتی می توان به دماوند شبیه دانست .

بیشترین وجه تشابه مخروطی بودن آن و اینکه هیچ یالی به صورت خط الرأس به این قله متصل نیست و به همین دلیل تقریباً از فراز اکثر قلل البرز مرکزی قابل مشاهده است و همچون دماوند از چند مسیر می توان آن را صعود کرد.

متداول ترین مسیر صعود این قله ، روستای زیبای کلاک است . می توان از این مسیر که از دره به گردنه چورن ختم می شود قله را صعود کرد و هم قبل از رسیدن به گردنه چورن با گردشی به سمت راست دره ، از مسیر گرده که بسیار زیبا و جذاب است .

گزارش صعود :
طبق جدول برنامه باشگاه ساعت ۴ صبح روز جمعه ۲۳ شهریور همراه ۲۳ نفر از اعضا به وسیله یک دستگاه مینی بوس و یک دستگاه سواری از میدان آزادی به سمت جاده چالوس حرکت کردیم و پس از رسیدن به سه راه زنگوله به سمت جاده بلده تغییر مسیر داده و نهایتاً ساعت ۷:۳۰ به روستای کلاک رسیدیم.

پس از آماده شدن در ساعت ۷:۴۰ صعود را آغاز نمودیم.

از ابتدای حرکت مسیر پاکوب از کنار رودخانه شروع می شود و تقریباً تا انتهای دره و نیم ساعت قبل از گردنه چورن این مسیر زیبا ادامه دارد.

قبل از رسیدن به گردنه تیم به دو قسمت تقسیم شد.

تیم پیشرو به سرپرستی ارسلان بیک محمدی با سرعت بیشتری به سمت قله حرکت کرد و در ساعت ۱۲ موفق به صعود قله شد.(ارتفاع ۴۳۵۵ متر)

تیم دوم که بعضاً اعضای جدید حضور داشتند در ساعت ۱۳:۱۵ دقیقه موفق به صعود شدند.

پس از یک ساعت استراحت و گرفتن عکس قله ، در ساعت ۱۴:۳۰ فرود را آغاز کردیم .

پس از رسیدن به گردنه چورن جهت صرف ناهار توقفی داشتیم.

سپس به سمت روستای کلاک حرکت کردیم و ساعت ۱۷:۳۰ به آنجا رسیدیم.

ساعت ۱۸ از روستا به سمت تهران حرکت کردیم و در ساعت ۲۱:۴۵ به میدان آزادی رسیدیم و یک روز خوب کوهنوردی با تمام زیبایی هایش به پایان رسید.

(گزارش های دیگری از صعود این قله در همین وب سایت منتشر شده که همنوردان گرامی می توانند به آن رجوع نمایند.)

از همه همنوردان خوبم که یاری نمودند تا این برنامه به خوبی اجرا شود سپاسگزارم.

آقایان : غلامرضا خلیل آبادی «سرپرست» – محسن شاکری – ارسلان بیک محمدی – دکتر علی طوطی – علیرضا برزگر – علیرضا رضایی – بنیامین سعیدی – آرش کریمی – فرامرز فریدی – امیرمحمد عباسی – حجت اسماعیل زاده – شایان زاهدی – علی شیدا
خانم ها : زینب داداشی – رویا جوادی – فاطمه هوشمند – نیلوفر خدادوست – نرگس یاری – معصومه کاویار – زهره مومنی – سپیده میرشانی – مریم اسماعیلی – ندا محمدنژاد