گزارش صعود قله کل جنو ۲۳ و ۱۴۰۰/۲/۲۴ – هر هفته یک برنامه «شماره ۹۱۴»

ارسال شده توسط در 19 می 2021 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این قله چند مشخصه خاص دارد:

قله ای دست به سنگ و صخره ای محسوب می شود.

شرقی ترین قله خط الرأس مشهور اشتران کوه زاگرس است.

تاکنون کشته های بسیاری برجای گذاشته است.

ضمناً صعود زمستانی آن بسیار شاخص و فنی است که تیم باشگاه اسپیلت در زمستان ۱۳۹۲ موفق به صعود آن شده است که گزارش آن را می توانید (اینجا) ببینید.

* * * * * * * * * *

روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۰ صعود را از روستای کمندان (ازنا) استان لرستان شروع کردیم.

پاکوب مناسبی حهت این قسمت صعود از روستای کمندان تا پناهگاه کشیده شده است.

بعد از سه ساعت و نیم تلاش به پناهگاه شادروان کامران سلیمانی در ارتفاع ۳۰۰۰ متری رسیدیم.

پس از برپایی ۶ تخته چادر در محوطه اطراف پناهگاه وضعیت هوا تغییر کرد و باران و باد شدید شروع شد.

هوا که نسبتاً آرام شد ، جهت بررسی مسیر صعود تا اول تیغه های سنگی صعود کرده در ساعت ۱۹ به کمپ شب مانی بازگشتیم.

صبح روز بعد ساعت ۶ و در هوایی بسیار عالی و بدون باد صعود نهایی را شروع کردیم.

(هوا در بعد ازظهر همان روز ابری و بارانی پیش بینی شده بود.)

در ساعت ۷:۳۰ صبح پس از کمی استراحت و جمع آوری چوب دست ها (باطوم) از اول مسیر تیغه های سنگی به طوز دست به سنگ به طرف هرم اول کل جنو حرکت کردیم.

مسیر کاملاً خشک و مناسب صعود بود.

در ساعت  ۹:۴۵ بعد از پشت سر گذاشتن هرم ۲ به قله ۳۸۱۱ متری کل جنو دست یافتیم.

هوا بسیار عالی و فرحبخش بود و خط الرأس قله کل جنو تا قله سن‌بران دیده می شد.(قللی چون پیارو ، شاه تخت و …)

همچنین قلل مشهور کازینستان و قالیکوه نیز از سمت جنوب غربی به چشم میخورد.

پس از عکاسی در ساعت ۱۰ صبح فرود را از مسیر مشهور (شصت خدا) شروع کردیم.

در این قسمت برف چال‌های زیادی وجود داشت که پیش بینی آن برای تیم ما دور از ذهن بود اما با آمادگی اعضای شرکت کننده ، بعد از گذر از این برف چال ها و مسیرهای سنگی آن ، در ساعت ۱۱:۳۰ به گردنه قرود از کنار سنگ شصت خدا رسیدیم.

ناگفته نماند تا اینجا دو علامت فلزی بلند و تعدادی سنگ چین در مسیر فرود نصب شده بود.

ضمناً یک نورافکن خورشیدی (خاموش)نیز بر روی یک تخته سنگ به چشم می خورد .

(فرود از شیب این قسمت با استفاده از طناب های انفرادی انجام گرفت).

در ساعت ۱۳:۱۵ به پناهگاه کل جنو بازگشتیم .

پس از استراحت و جمع آوری کمپ در ساعت ۱۴:۴۵ به طرف روستای کمندان حرکت کردیم.

ساعت ۱۷ به آنجا رسیده با مینی بوس باشگاه به طرف تهران بازگشتیم.

(فاصله کمندان تا تهران حدود ۶ الی ۷ ساعت به طول می انجامد)

لازم به ذکر است روز دوم برنامه یکی از اعضای تیم به طور داوطلبانه و با هماهنگی قبلی از صعود بیشتر انصراف داده در کنار چادرها منتظر بازگشت تیم ماند که بدین‌وسیله از همکاری ایشان کمال تشکر و قدردانی را داریم.

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – علیرضا کاظمی «کمک سرپرست» – آرش کریمی – حامدرضا قنبری – احمد مشیری – نیما علاقه بند – سعید جامعی – محمدامین رحمانی – فرامرز شاه محمدی – علی صغیری نژاد

خانم ها : حنا صیرفی – آسیه جعفری

کمپ شب مانی (پناهگاه شادروان کامران سلیمانی)