گزارش صعود قله وروشت  ۱۴۰۰/۳/۷ – هر هفته یک برنامه «شماره ۹۱۶»

ارسال شده توسط در 31 می 2021 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این قله زیبا و بکر در مسیر جاده چالوس حدفاصل بین سیاه بیشه و مرزن آباد قرار دارد.

مسیرهای صعود:
از چهار جبهه می توان قله وروشت را صعود کرد؛
۱- روستای هریجان که در ارتفاع ۲۴۰۰ متری قرار دارد و برای صعود این قله از این روستا حتماً اخذ مجوز اداره محیط بانی لازم است چون این منطقه جزو مناطق حفاظت شده می باشد.

۲- ولی آباد که در نزدیکی هریجان است. ارتفاع این روستا ۲۱۰۰ متر می باشد و با گذز از پاکوب هایی در شمال روستا و دره های زیبا و سرسبز می توان به قله رسید که در این برنامه تیم باشگاه اسپیلت از این راه صعود کرد.

۳- کمربن که در مسیر جاده یوش – بلده قرار دارد که در انتهای روستا از مسیر« سیامک لیز»می توان به قله وروشت رسید.

۴- روستای فیروز آباد که بندرت صعود می شود.

شرح صعود:

طبق معمول در روز جمعه زیر پل سیدخندان ساعت ۴ به همراه ۲۲ نفر از اعضای باشگاه به سمت جاده چالوس حرکت کردیم.

در مسیر سیاه بیشه و سد مخزنی آن سمت راست ، با دیدن تابلوی روستای ولی آباد به این روستا رسیدیم. ساعت ۶:۳۰ پس از آماده شدن همه همنوردان صعود را آغاز کردیم و با پاکوب های این مسیر که به زیبایی از بین درختان و سبزه زارها می گذشت.

ساعت ۷:۳۰ در یک دشت چشم نواز برای صرف صبحانه توقف کردیم.

بعد از صرف صبحانه تا ساعت ۹:۱۵ به صعود ادامه دادیم و از دره‌های سبز رنگ عمیق و مرغ‌زارهای بلند و شبنم خورده به دوراهی بین مسیر روستای هریجان و قله وروشت در ارتفاع ۳۲۰۰ متری رسیدیم.

برای پر کردن ظروف آب توقف کردیم  سپس به سمت چپ(شمال) متمایل شده و از روی سه یال پرشیب و متعدد به زیر یال قله رسیدیم و پس از استراحت کوتاه سرپرست برنامه گروه را به دو تیم سرعتی و استقامتی تقسیم کردند که تیم سرعتی ساعت ۱۳ به قله رسیدند و تیم دوم بجز یک نفر از همنوردان همگی در ساعت ۱۳:۲۰ به قله ۴۰۲۵ متری وروشت رسیدند.

از قراز قله رشته کوه‌های علم کوه(غرب) و همچنین قلل آزاد کوه، کمان کوه و خلنو(شرق) ،جنگل های همیشه سبز و با طراوت هیرکانی و کرانه دریای خزر(شمال) بوضوح قابل رویت بودند.

بعد از استراحت و عکاسی روی قله ، فرود را شروع کرده و ساعت ۱۵:۳۰ برای صرف ناهار در همان دو راهی که بالا اشاره شد، توقف کرده و بعد از صرف ناهار ساعت ۱۶ به سمت پایین حرکت کردیم و با تمام نفرات ساعت ۱۸:۱۵ سوار مینی بوس باشگاه شدیم و با ترافیک همیشگی جاده چالوس، ساعت ۲۲ برنامه این هفته باشگاه اسپیلت به خاطره ها پیوست.

اعضای شرکت کننده در برنامه:

آقایان : ذبیح‌اله حمیدی «سرپرست» ، ارسلان بیک محمدی« کمک سرپرست» ، محمدحسین الهیاری ، دکتر علی طوطی«پزشک تیم»، علی فیض آبادی ،آرش کریمی، حامدرضا قنبری، احمد مشیری، بیوک نقدی، علیرضا بابایی ، مهران خوش فرجام، هادی پزشکی، امین شاه محمدی، فریدون احمدی

خانم ها: مریم بیات، حنا صیرفی، الهام بیک، رویا تاراسی، ناهید نوروزی، ریحانه خیربخش، ریحانه دهقان، افسانه عزیز زاده