گزارش صعود قله دارآباد به توچال ۱۴۰۰/۳/۱۵ – هر هفته یک برنامه «شماره ۹۱۷»

ارسال شده توسط در 8 ژوئن 2021 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

خط الرأس توچال بخشی از کوهستان البرز مرکزی و در جنوب آن واقع است.

از شرق به قله هایی مانند لزون غربی- لزون شرقی – بندلارکرور – سیاه بند – چنبره بند – دارآباد و از غرب نیز به قللی چون توچال – شاه نشین – سی و سه چم – بازارک – لوارک – منار و در نهایت حدود ۳۵ کیلومتری جاده چالوس و حوالی پل خواب منتهی می گردد.

برنامه دوم این هفته باشگاه اسپیلت که مقارن با روز صعود تعدادی از همنوردان گرامی این باشگاه به سرپرستی ذبیح اله حمیدی به قله دماوند صورت گرفت، پیمایش قسمت شرقی این خط الرأس از قله دارآباد تا قله توچال بود که به شرح ذیل اجرا گردید؛

تعداد هفت همنورد باشگاه اسپیلت روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۳/۱۵ رأس ساعت ۵:۲۰ بامداد صعودمان را از مبدأ پارکینگ دارآباد به سمت قله دارآباد آغاز کردیم.

مسیر را از یال شن سیاه ادامه داده و در محل پادگان استراحت کوتاهی کردیم.

با تماشای قله دماوند و حال و هوای بهاری کوهستان دارآباد به وجد آمده و مسیر را به سمت قله ادامه دادیم.

ساعت ۹ به قله دارآباد رسیدیم و عکس گروهی گرفته و صبحانه را ابتدای مسیر تیغه ها صرف کردیم.

پس از نیم ساعت استراحت و صرف صبحانه و تجدید قوای نفرات ، مسیر را از روی تیغه ها ادامه داده و به دلیل اهمیت زمان در این صعود استقامتی و با هدف صعود تمامی همنوردان به قله توچال، استراحت ها در بازه های زمانی مشخص و به صورت کوتاه در طول پیمایش لحاظ گردید.

با عبور از تیغه ها و قلل واقع در طول مسیر در ساعت ۱۳:۳۰ بر روی قله لزون غربی به استراحت و تغذیه پرداختیم و پس از حدود ۲۰ دقیقه استراحت؛ با تمامی همنوردان به سمت قله توچال حرکت کردیم.

ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه با تمامی نفرات گروه موفق به صعود قله توچال شدیم.

روی قله استراحت مختصری کردیم و عکس گروهی و یادگاری صعودمان را گرفتیم و به دلیل آسیب قبلی دو نفر از همنوردان و گرمای غالب و شدید حاکم بر منطقه برای بازگشت از تله کابین استفاده کردیم.

در نهایت در ساعت ۱۷:۳۰ در محل پارکینگ ولنجک برنامه پایان یافت.

شایان ذکر است مدت زمان این صعود با احتساب استراحت ها در مجموع ۱۰ ساعت به طول انجامید و مسافتی حدود ۱۸ کیلومتر پیمایش گردید.

اعضای شرکت کننده در برنامه ؛

ناهید نوروزی «سرپرست» – حمید محمودی «مربی» – محمد رهبری «کمک سرپرست» – اسما سلطانی نژاد – نجمه محمدی – احمد مشیری – مرتضی ماهروزاده