سنگنوردی دیواره پل‌خواب ۱۴۰۳/۳/۲۸

ارسال شده توسط در 29 ژوئن 2024 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های فنی

منطقه سنگنوردی پل خواب در استان البرز و در کنار جادهٔ کرج – چالوس در ۷۰ کیلومتری تهران و در انتهای یک جادهٔ فرعی، مکانی به نام تکیهٔ سپه‌سالار وجود دارد که چشم‌انداز آن قلهٔ هفت‌خوان‌ها است.
دیواره سنگنوردی پل خواب نزدیک کرج و تقریبا در ۳۵ کیلومتری آن قرار گرفته است.
فاصله این دیواره از اول سد کرج حدود ۱۵ کیلومتر بوده و در منطقه ای به نام پل خواب قرار دارد که توسط یه پل فلزی به ورودی روستای مورود متصل می شود.

ویژگی ها:
دیواره پل خواب با توجه به تنوع زیاد مسیر ها امکان تمرین برای همه سطوح را فراهم کرده و همچنین نیز محل مناسبی برای تمیرن صعود های مصنوعی و دیواره ای است.
دیواره از پای آن تا قله آن حدود ۱۵۰ متر ارتفاع دارد و بلندترین مسیر صعود آن ۱۱۰ متر می باشد. البته از مسیر های دیگر هم میشود صعود دیواره را تمام کرد که نیاز به کار با ابزار دارند.
دیواره پل خواب با توجه به ارتفاع بیشتر محل مناسبی برای صعود کننده های sport و big wall مناسب بوده و از دیرباز مورد توجه سنگ نوردان کرجی و تهرانی قرار گرفته است.
کتاب راهنمای سنگ نوردی دیواره پل خواب ،  با هدف زنده نگاه داشتن یاد پیشگامان صعود این مسیرها و تشویق سنگ‌نوردان به صعود در مسیرهای مختلف ، یکی از کتاب‌های راهنمای سنگ‌نوردی است که از عوامل حفظ تاریخچه مسیرها و نحوه گشایش آن‌ها و برجا ماندن نام پیشگامان صعود و همچنین زمینه‌ای برای هدایت سنگ‌نوردان داخلی و خارجی به‌سوی مسیرهای گشایش شده هستند.
 
مشخصات کتاب راهنمای سنگ نوردی دیواره پل خواب
موضوع کتاب : سنگ نوردی – ایران -پل خواب
گردآوری و نگارش : حسن گرامی و حمیدرضا شفقی
 
 
دوشنبه ۲۸خرداد – سنگنوردی دیواره پل‌خواب
در این برنامه اعضای باشگاه به تعداد ۸ نفر بر روی مسیرهای؛
آموزشی۵.۸
آرزوی.۱۰a
چکش.۱۰a
کلاهک سلام۵.۱۰c
مارمولک۵.۱۰d
آیندگان(مرسی مسیر)۵.۱۲d
تمرین صعود،حمایت،جمع کردن مسیر،تلاش و صعود انجام شد.
 
اعضای شرکت کننده:
آقایان : محسن سلیمی«مربی و سرپرست» – نیما علاقه بند(مربی راهنما) – داور گله دار(مربی راهنما) – مهرداد امیر آبادیان (مربی راهنما) – حسن انصاری – داور گله دار(مربی راهنما)
خانم ها : مهرنوش تنظیفی(مربی راهنما) – الهام مشفق(مربی راهنما) – زهرا حیدریان
 
 
 
 
 
 
 

دیدگاه خود را بیان کنید