ارسال شده توسط در 24 می 2020 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

ساعت ۵:۴۵ صبح جمعه ۹۹/۳/۲ به تعداد ۴۸ نفر از اعضا و میهمانان از میدان سپیدستان شمشک صعود را شروع کردیم.

هوای خوش بهاری و سبزی کوهستان نوید خوش پایان سه ماه قرنطینه بیماری کرونا را یادآوری می کرد.

دل‌هایمان نیمی با شادمانی و نیمی با اندوه پایان ناپذیر از دست دادن همنوردمان حسین صادق‌زاده ما را به سوی قله سرکچال ۱ رهنمون می ساخت .

مسیر همان یالی بود که تیم چهار نفره آن روز یعنی ۵ اردیبهشت ۹۹ از آن صعود کرده بودند.

دو نفر از اعضای تیم ، حسین قربان نژاد و سعید جامعی همراه ما بودند.

پس از خروج از شمشک به طرف دیواره شمشک ادامه مسیر دادیم و از یال جنوبی سمت راستِ آن(شرق) خود را در ساعت ۱۰ به خط الرأس مابین دو قله سرکچال ۱ و قله کلون بستک رساندیم.

تابلوی یادبود زنده یاد حسین صادق‌زاده توسط تیم پیشرو به سرپرستی حسین قربان‌نژاد در حال حمل به سوی قله بود.

پس از عبور از تیغه ها بر روی گردنه‌ای کوتاه به محلی رسیدیم که در روز ۵ اردیبهشت نقابی زیر پای حسین صادق‌زاده شکسته و او را با خود به پایین کشیده و بهمنی را تشکیل داده بود.

با نگاهی دقیق‌تر دریافتم که این نقاب از نوع نقاب های برفی بوده که در فصل بهار تشکیل می شود و با توجه به موقعیت قرار گرفتن آن ، از دید کوهنوردان مخفی می باشد و مهم‌تر از آن این نقاب در بالای دهانه‍‌ای قرار داشت که قابلیت تشکیل بهمن را دارا بود.

در ساعت ۱۱:۱۵ دقیقه با همه نفرات به قله رسیدیم و با توجه به حجم زیاد برف بر روی قله که بیش از دو متر ارتفاع داشت ، به اجبار با بیل کوهنوردی برف‌ها را کنار زده تابلو یادبود حسین صادق‌زاده را بر روی این قله ۴۱۰۰ متری نصب کردیم.

پس از آن مراسم کوتاهی بر روی قله برگزار کردیم و در ساعت ۱۳:۳۰ از یال مشرف به پناهگاه لجنی فرود آمدیم.

در ساعت ۱۷:۳۰ با رسیدن همه تیم‌ها به شمشک این برنامه به پایان رسید.

باور نمی کند دل من مرگ خویش را

نه نه من این یقین را باور نمی کنم

تا همدم من است نفس‌های زندگی

من با خیال مرگ دمی سر نمی کنم

۹۹/۳/۳

آقایان : ذبیح اله حمیدی (سرپرست) – غلامرضا خلیل آبادی (مربی) –  مهدی موسی‌نژاد – حسین قربان‌نژاد – شنتیا ربانی (مربی) – مهران دهخدایی – محسن شاکری – دکتر علی طوطی(پزشک تیم) – مسعود علی زاده – مجید رضاپور – محمد عراقی – ایمان عبادی – آرش کریمی – مهدی یگانه – فرامرز فریدی – علی شیدا – هادی حسنی – سیدمحسن حسینی – امیرمحمد عباسی – دانیال طهرانیان – آرمین فرازمان – حامدرضا قنبری – رحمت اله سلیمانی – پیام کشاورز – مهدی مختاری – نیما علاقه‌بند –  محمدامین رحمانی – سبحان سلیمی – سعید منصوری – سعید جامعی – مهدی عبادزاده و عضو جدید کاوه امیرسلیمانی

خانم‌ها : پگاه شاهرخی – سِدا هاکوپیان – راشا ملک – فاطمه هوشمند – نیلوفر خدادوست – ندا محمدنژاد –  سپیده میرشانی –  مریم عطارچی – فرشته شیرکوند – حنا صیرفی و عضو جدید مرجان خرم

کوهنوردان میهمان : آقایان سیامک شایان‌پور – کاوه کاشفی – ایوب ثروت – احمد سلیمانی – آرمین شایان‌پور (از باشگاه دماوند و انجمن کوهنوردان ایران)

تیم پیشرو در حال حمل تابلو یادبود

محل سانحه (شکست نقاب برفی)

تابلو یادبود زنده یاد حسین صادق‌زاده

۲ دیدگاه to “گزارش صعود قله سرکچال ۱ و نصب تابلو یادبود حسین صادق‌زاده ۹۹/۳/۲ هر هفته یک برنامه«شماره ۸۶۰»”

1. علم کوه می گوید:

خسته نباشید .خدارحمت کنه مرحوم صادق زاده را.روحش شاد

2. محمد پورزادي می گوید:

یاد و خاطره همنورد پرتوان و گرامی حسین صادق زاده عزیز با لبخندهای شیرین و چهره مصمم اش همواره در فکر و قلب دوستانش جاودان خواهد ماند.