گزارش صعود قله خرسنگ شمالی و جنوبی ۹۹/۳/۲۳ هر هفته یک برنامه «شماره ۸۵۴»

ارسال شده توسط در 13 ژوئن 2020 یک دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این دو قله کنار هم ، با فاصله کوتاهی برروی خط الرأس اصلی البرز واقع شده اند.

از ۳ مسیر روستایی و ۳ مسیر کوهستانی می توان این قلل را صعود کرد.

از روستاهای آب نیک – گرمابدر تهران و جاده گرمابدر به گردنه یونه زا و از مسیرهای کوهستانی و خط الرأسی : (غرب به شرق) از قله جانستون به خرسنگ و (شرق به غرب) از قله اشترگاه به خرسنگ و همین طور می توان این قله را از مسیر کمتر صعود شده دره لار در شمال دشت لار نیز صعود کرد.

**********

روز جمعه ۲۳ خرداد ۹۹ با تیم ۲۷ نفره باشگاه اسپیلت ، ساعت ۵:۴۵ صبح صعود را از جاده گرمابدر به گردنه یونه زا (۸۰۰ متر بعد از پست محیط بانی ) شروع کردیم.

لازم به ذکر است این مسیر زمستانی ، تا حدودی طولانی‌تر از مسیرهای دیگر این قله است و آب آشامیدنی (چشمه) ندارد.

وضعیت هوا آفتابی و با وزش باد ملایم در ارتفاعات همراه بود.

از روی یال ، صعود را با شیب زیاد شروع کردیم.

مسیر به شکل بستری ریزشی و گاهاً سنگی‌ست.

در ساعت ۱۰:۳۰ شیب ها به پایان رسید و به خط الرأس رسیدیم.

نمای بسیار زیبایی از بیشتر قله های البرز مرکزی به چشم می خورد.

در ساعت ۱۲ ظهر به قله اصلی(شمالی) دست یافتیم (ارتفاع ۳۹۷۰ متر) که در واقع جهت قله اصلی (شمال شرقی) می باشد.

۷ نفر از اعضای تیم به سرپرستی غلامرضا خلیل آبادی به قله جنوبی نیز صعود کردند و ۵ نفر از تیم به علت عدم آمادگی لازم فقط تا ارتفاع ۳۷۰۰ متر (یک قله فرعی بر روی خط الرأس) صعود نمودند.

در ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه از مسیر صعود شده به محل پارک اتومبیل ها بازگشته به طرف تهران حرکت کردیم.

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – غلامرضا خلیل آبادی«مربی» – محمود نادری – رامین منفردزاده – ارسلان بیک محمدی – علیرضا قره داغی – علی طوطی«پزشک تیم» – آرش کریمی – فرامرز فریدی – بنیامین سعیدی – حامدرضا قنبری – آرمین فرازمان – رحمت اله سلیمانی – پیمان کمیجانی – پویان خان جانی – محمدامین رحمانی – بیوک نقدی – مهدی عبادزاده – مهران خوش فرجام – مهدی حسینی – حسین یعقوبی

خانم ها : راشا ملک – فاطمه هوشمند – مریم عطارچی – مریم بیات – مرجان خرم

میهمان برنامه : کیوان سمیعی

۹۹/۳/۲۴

عکس‌ها : گالری اسپیلت

قله خرسنگ جنوبی

قله ۳۹۷۰ متری خرسنگ شمالی

یک دیدگاه to “گزارش صعود قله خرسنگ شمالی و جنوبی ۹۹/۳/۲۳ هر هفته یک برنامه «شماره ۸۵۴»”

1. علی می گوید:

سلام خسته نباشید
    با توجه به پایان فصل زمستان و گرم بودن این فصل چرا این مسیر که دسترسی به آب نداره و طولانی تر هست انتخاب شده است؟
    برفراز باشید.
    ………..
    با سلام
    دلیل انتخاب این مسیر به همان دلایلی است که شما به آن اشاره کردید. بدین منظور که درجه سختی صعود مشکل تر و بالاتر رود.