گزارش صعود قلل سوزچال، دوبرار شرقی و غربی، انگمار(۴) ۱۴۰۰/۳/۲۷ – هرهفته یک برنامه «۹۷۸»

ارسال شده توسط در 19 ژوئن 2022 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

خط الرأس دوبرار(قره داغ) با داشتن ۲۳ قله مرتفع که ۱۲ قله ی آن بالای ۴۰۰۰ متر ارتفاع دارند و به طول تقریبی ۶۵ کیلومتر بخشی از دیواره جنوبی رشته کوه البرز مرکزی است که در حد فاصل دو رود نمرود در شرق و هراز در غرب واقع شده است.

شرح صعود:

ساعت ۴:۱۰ صبح آخرین جمعه بهاری سال، ۲۷خرداد ۱۴۰۱ به همراه ۲۰ نفر از اعضای باشگاه به وسیله یک دستگاه مینی بوس و یک دستگاه خودروی شخصی از زیر پل سیدخندان به سمت جاده هراز حرکت کردیم.

با عبور از روستای زیار و روستای لاسم واقع در جاده فرعی موسوم به جاده لاسم – فیروزکوه حدود ساعت ۶:۳۰ صبح به ابتدای دشتی در فاصله ۲ کیلومتر بعد از روستای لاسم که کوهنوردان از آنجا جهت صعود به قلل سوزچال و دوبرار شرقی پیمایش خود را آغاز می کنند، رسیدیم.

سرانجام ساعت ۶:۴۰ از ارتفاع ۲۶۵۰ متر پیمایش خود را آغاز کردیم.

با گذر از دشت در سمت چپ یالی با شیب نسبتاً تندی رویت می شود که با صعود یال در ساعت ۸:۳۰ در ارتفاع ۳۱۵۰ متر جهت صرف صبحانه توقف کردیم.

ساعت ۹ مجدداً حرکت خود را به سمت گردنه ای که در ارتفاع حدود ۳۷۰۰ متر مسیر دو قله سوزچال و دوبرار شرقی را از هم جدا میکند آغاز نمودیم.

در زیر گردنه ۲ نفر از اعضا از صعود قله دوبرار شرقی انصراف داده و به سرپرستی پویان خانجانی به قله سوزچال صعود و در ساعت ۱۸:۳۰ به محل پارک مینی بوس در ابتدای دشت رجعت نمودند.

۱۷نفر از اعضا مسیر تراورس در سمت راست گردنه و به سمت غرب را درساعت ۱۱ پیش گرفتیم تا به تیغه های منتهی به قله دوبرار شرقی رسیده و با گذر از تیغه ها و دست به سنگ ها در ساعت ۱۳:۴۰ موفق به صعود قله دوبرار شرقی بلندترین قله خط الرأس دوبرار(قره داغ) به ارتفاع ۴۱۵۰ متر شویم.

برروی قله دوبرار شرقی ۳نفر دیگر از اعضا از ادامه پیمایش صرف‌نظر کرده و به سرپرستی سعید جامعی از همان مسیر صعود به محل ماشین ها فرود آمده و در ساعت ۲۰:۴۰ به وسیله خودروی شخصی به تهران بازگشتند.

۱۳نفر باقیمانده در ساعت ۱۴ مسیر خود برروی تیغه های ریزشی منتهی به قله دوبرارغربی را در پیش گرفته و در ساعت ۱۴:۵۰ بر روی قله دوبرارغربی به ارتفاع ۴۰۸۰ متر ایستادیم.

پس از ثبت عکس یادگاری به سوی قله انگمار۴ حرکت کردیم و نهایتاً در ساعت ۱۶:۳۰ موفق به صعود قله انگمار۴ به ارتفاع ۴۰۲۰ متر شدیم.

با مشورت دوستان تصمیم به صرف ناهار در ارتفاع پایین تر گرفته ازین رو فرود خود را از پاکوب بر روی یالی که منتهی به روستای لاسم می‌شود آغاز کردیم.

سرانجام در ساعت ۲۰ پس از ۲۰ کیلومتر پیمایش به مینی بوسی که در جلوی مسجد لاسم انتظار ما را می‌کشید رسیدیم و پس از حصول اطمینان از سلامت دوستان خود که از روی قله دوبرارشرقی فرود آمده بودند در ساعت ۲۰:۳۰ به سمت تهران آمدیم و در نهایت ساعت ۲۳ زیر پل سیدخندان به برنامه این هفته خود پایان دادیم.

در پایان تشکر ویژه میکنم از دوست خوبم حسین قربان نژاد که با حضور و کمک ایشان این برنامه بسیار جذاب به انجام رسید.

اعضای شرکت کننده در برنامه ؛

آقایان : محمدحسین اله‌یاری «سرپرست و مربی» – حسین قربان نژاد «کمک سرپرست» – محمود نادری – محمد زیودار – فرامرز فریدی – حامد رضا قنبری – سعید جامعی – پویان خانجانخانی – محمد عظیم نژاد – حسن محسنی – میثم شفیعی – مهرداد امیر آبادیان – سجاد اصغری خواه – ابراهیم چاووشی
خانم ها : اسما سلطانی نژاد – حنا صیرفی – افسانه عزیززاده – نگار حسینی – زهرا حیدریان – مهناز محبوب