گزارش برنامه فنی صعود مسیر قرارگاه تا پناهگاه کام اژدها /دیواره بیستون

ارسال شده توسط در 31 اکتبر 2023 یک دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های فنی

دیواره بیستون با ۱۲۰۰ متر ارتفاع و ۷ کیلومتر عرض، بزرگترین دیواره ایران و پنجمین دیواره بلند جهان است که در منطقه تاریخی بیستون و به فاصله ۳۰ کیلومتری از شهر کرمانشاه قرار دارد.

بر این دیواره تعداد مسیر معروف و چهار جانپناه باز شده که البته تعدادی از آنها ناتمام مانده است.

از نمای روبرو  بر روی دیواره ۳ پله دیده میشود مسیر صعود تیم۵نفره ما مسیر قرارگاه تا پناهگاه کام اژدها از پله اول بود.

روز چهارشنبه ساعت۲۲:۳۰ از تهران راهی شهر بیستون شده در ساعت ۵ بامداد پنجشنبه به شهر بیستون رسیدیم.

بعداز استراحتی کوتاه در ماشین ساعت۶:۳۰ حرکت خود را از پله اول از مسیر کچگ لق شروع کردیم.

ابتدای مسیر مقداری دست به سنگ که برای افراد کم تجربه حتماً نیاز به استفاده از طناب می باشد،

بعد از حدود ۱ساعت پیمایش در پله اول به ابتدای مسیر تراورس کَل رو رسیده که نیاز به استفاده از طناب میباشد که حدود ۴۰متر صعود کرده،و بعد از پیمایش مختصری در ساعت ۹:۳۰به ابتدای مسیر صعود در پله اول رسیدیم که یک کُرده۲نفره و یک کُرده۳نفره صعود خود را شروع کردیم،

بعد از ۷ طول طناب با درجه سختی آسان در ساعت۱۳:۳۰همگی به جانپناه کام اژدها رسیده و بعد از گرفتن عکس یادگاری با پرچم باشگاه اقدام به فرود کردیم.

در مسیر اصلی ۴ طول فرود آمده و با دیدن کارگاه زنجیری در ابتدای مسیرِ صعود تصمیم به فرود از این مسیر شدیم که بعد از چند طول فرود متوجه شدیم که در مسیر فرود نقره دره هستیم که در مجموع ۱۲ طول فرود ۴۰ تا ۵۰ متری در ساعت ۱۹ همگی اعضا به سلامت به کف رسیده.

لازم به ذکر است که صعود از پله اول نیار به شناخت دیواره و مسیر میباشد،اکثر مسیر های نیاز به صعود با طناب با رول بولت و کارگاه زنجیر تجهیز شده است.

بعد از رسیدن به محل پارک ماشین رسیده و به سمت کرمانشاه حرکت کرده و سب را در منطقه طاقبستان استراحت کردیم.

روز دوم بعد از صرف صبحانه به منطقه پارک شرقی کوهستان رفته با صعود ۵مسیر اسپرت با درجه سختی آسان تا کمی سخت بود،تلاش و صعود انجام شد‌ در ساعت ۱۶ کرمانشاه را به مقصد تهران ترک کردیم.

اعضای شرکت کننده؛

آقایان : محسن سلیمی – حسن انصاری حسین جلالی نیما علاقه بند و خانم مهناز برزویی

یک دیدگاه to “گزارش برنامه فنی صعود مسیر قرارگاه تا پناهگاه کام اژدها /دیواره بیستون”