هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال دوم-شماره ۸۸-تاریخ ۹۳،۴،۲۹)

ارسال شده توسط در 20 جولای 2014 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت

سال دوم                 شماره ۸۸                تاریخ ۹۳،۴،۲۹ 

 

وقتی با شکست روبرو می شوی آن را به عنوان نشانه ای بپذیر که نشان می دهد برنامه هایت کامل نبوده اند، سپس از نو برنامه ریزی کن و دوباره به سمت هدفت حرکت کن.«ناپلئون هیل» 

 


در این شماره می خوانید :
-برگزاری نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳,۴,۳
-تبریک تولد به همنوردان باشگاه
-تیم باشگاه اسپیلت برفراز قله ارجیس ترکیه
– قلل خشچال و خاتون بارگاه صعود شد
– پخش آئین بزرگداشت کوه‌نوردان فقید مسیر ایران در برودپیک از شبکه یک برنامه «ورزش و مردم»
– گشایش مسیری نو با نام «خلیج فارس» روی قله‌ای در «قرقیزستان»
-آئین تجلیل پیش‌گامان، پیش‌کسوتان و فعالان کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی
-بازسازی پل مسیر «تنگ گلو» جهت صعود به علم کوه
– فراخوان جمع آوری عکسهای بانوان پیش کسوت
-نشست‌ همگانی انجمن
– برنامه‌ای جهت گشایش مسیری جدید به نام ایران در ارتفاعات «ارمنستان»
– سی و سومین نفر در آستانه پیوستن به باشگاه‌ ۸ هزار متری‌ها
– صعود ۵٫۱۵a در یک روز و در سومین تلاش


برگزاری نشست هفتگی اعضای باشگاه  93,4,24:
در این نشست هفتگی ضمن دیدار اعضا بایکدیگر دو گزارش برنامه ارائه شد . 
خط الرأس منار به گردنه قوچک در ۱۸ ساعت همراه با عکس توسط رضا خلیل آبادی و صعود یک روزه قله دماوند از جبهه شمالی به مناسبت یادبود جاودانگان برودپیک( آیدین بزرگی ، مجتبی جراهی و پویا کیوان ) همراه با عکس و فیلم توسط حسین صادق‌زاده.


تبریک تولد به همنوردان باشگاه : 
روز ۲۵ تیر مصادف بود با تولد محمدرضا بهروزی مسئول دپارتمان آموزش باشگاه .ضمن عرض تبریک ، آرزوی موفقیت در تمام ارکان زندگی برایشان را داریم .


تیم باشگاه اسپیلت برفراز قله ارجیس«ترکیه»:

طبق هماهنگی های به عمل آمده هفته گذشته ۳ نفر از اعضای باشگاه به اسامی زینب داداشی ، محمدتقی غلامی و آریا همدان‌چی(سرپرست) موفق شدند قله ۳۹۱۶ متری ارجیس در منطقه آناتولی مرکزی کشور (همسایه) ترکیه را صعود کنند . ضمن تبریک به این عزیزان به اطلاع می رساند در آینده ای نه چندان دور گزارش این صعود در همین سایت منتشر خواهد شد.


قلل خشچال و خاتون بارگاه صعود شد:
هفته گذشته باشگاه دو برنامه اجرا کرد . صعود ۱/۵ روزه قله خشچال در منطقه  که به سرپرستی دکتر بلوچی و حضور ۸ نفر از اعضا و میهمان اجرا شد .
همچنین صعود یک روزه قله خاتون بارگاه که به سرپرستی آقای رهبری و حضور ۱۴ نفر از اعضا اجرا شد.

 

پخش آئین بزرگداشت کوه‌نوردان فقید مسیر ایران در برودپیک از شبکه یک برنامه «ورزش و مردم»:
کوه نوشت ؛ روز سه‌شنبه ۲۴ تیر آئین بزرگداشت اولین سالگرد سه ‌کوه‌نورد فقید «آیدین بزرگی»، «مجتبی جراهی» و «پویا کیوان» گشایش کنندگان مسیر ایران در  برودپیک، به دعوت خانواده‌های محترم آن عزیزان در سالن سبز سازمان محیط زیست در پارک پردیسان با حضور جمع کثیری از جامعه قدرشناس کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی و مسئولین نهادهای مختلف برگزار شد.
گزارشی از این مراسم با شکوه ، جمعه سوم مرداد ماه بین ساعت ۹:۴۵ صبح الی ۱۲ از طریق برنامه «ورزش و مردم» به روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت.


گشایش مسیری نو با نام «خلیج فارس» روی قله‌ای در «قرقیزستان»:

به گزارش سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ، تیم دو نفره ایرانی متشکل از «حامد حواله دار» و «امین معین» موفق به گشایش مسیری نو  با نام Persian Gulf در رخ شمالی قله‌ی Free korea در منطقه یخچال Ak-Sai در کشور قرقیزستان شدند. مسیر نامبرده به بلندای ۱۶ طول طناب و به شیوه آلپی در مدت ۱۵ ساعت صعود شده و تیم دو نفره مجبور به یک شب بیواک بر روی قله گردیدند. این صعود در قالب برنامه‌ای موسوم به mountain sprit مابین کشورهای کره جنوبی – تایوان و ایران و با مدیریت آلپاین کلاب کشور قرقیزستان برگزار گردید.

قله Free Korea با ارتفاع  ۴۷۴۰ متر دارای ۱۱۰۰ متر دیواره در رخ شمالی خود بوده و جزء فنی ترین قله های منطقه Ala-Archa محسوب می گردد و تا به حال بیش از ۲۰ مسیر فنی بر روی آن گشایش شده است.


آئین تجلیل پیش‌گامان، پیش‌کسوتان و فعالان کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی:

سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ آئین تجلیل از جمعی از پیش‌گامان، پیش‌کسوتان و فعالانِ خدوم کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی مقارن با ضیافت افطار فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای برگزار شد. این مراسم با دعوت و حضور تعدادی از مسئولین ورزش کشور، شهرداری، صدا و سیما، تشکل‌ها، پیش‌کشوتان و همکاران کارگروه‌های فدراسیون همراه بود.. 
فدراسیون در نظر دارد در حاشیه برگزاری رویدادها و برنامه‌های مناسبتی مختلف‌؛ هر بار جمعی از این جامعه رو مورد تجلیل و تقدیر قرار دهد.شایان ذکر است در این فرصت و جمع مغتنم از خانواده‌های سه کوه‌نورد فقید گشایش‌کننده مسیر ایران در برودپیک؛ خانواده‌های بزرگی، جراهی و کیوان نیز تجلیل شد.
اسامی سایر افرادی که با اهدای لوح و یادبود در این برنامه مورد تقدیر قرار گرفتند عبارت بودند از:
ابوالفضل  عظیمی، صادق آقاجانی، فریبرز ناژداکی، چنگیز شیخلی، ناصر رستمی، روح الله حاج محمدی، احمد اخوان، صادق کرباسی، محمود فتوحی ، علی طاهری، نصرت الله نوری، عزیز خلج، محسن عبدلی، ابراهیم نوتاش، اصغر مریخی، هادی بنکدار، رضا کفاش، سعید جواهرپور، محمود نظریان، قربان علی عرب، محمد گودرزی، احمد شیر محمد، امیر حاتمی، بابک ضیا، اقبال افلاکی، منصوره گرجی، هادی صابری، علی محمد ساریخانی، علی فرضی، رسول نقوی، علی صالحی و حسین رضایی


بازسازی پل مسیر «تنگ گلو» جهت صعود به علم کوه:

به گزارش کارگروه پناهگاه‌های فدراسیون؛ به منظور تسهیل عبور و مرور کوه‌نوردان جهت صعود به قله علم کوه از مسیر حصارچال، پل مسیر تنگ گلو که بر اثر بهمن زمستان گذشته تخریب شده بود به همت عوامل کارگروه پناهگاه‌های فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی در کلاردشت بازسازی شد.


فراخوان جمع آوری عکسهای بانوان پیش کسوت:

هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران؛پیرو فراخوان نمایشگاه عکس "کوه‌بانو" جهت بخش پیشکسوتان این نمایشگاه، اقدام به جمع‌آوری عکسهای بانوان پیشکسوت نموده است. لذا از تمامی کسانی که از این عزیزان عکسی در اختیار دارند دعوت می‌شود حداکثر تا تاریخ ۹۳/۶/۱با ارسال عکس اسکن شده با بهترین کیفیت ممکن به دو صورت زیر جهت تکمیل این مجموعه ما را یاری فرمایند.
۱٫ لوح فشرده: به آدرس میدان رسالت، خیابان شهید مدنی شمالی، بعد از مسیل باختر، اداره ورزش و جوانان شمال شرق (باشگاه دیهیم سابق)، طبقه اول، دفتر هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران، کدپستی ۱۶۴۴۶۵۹۱۶۱    تلفن: ۳-۷۷۸۴۵۵۵۲٫
۲٫ پست الکترونیکی: به آدرس info@tehranclimb.ir
ضروری است برخی از اطلاعات مرتبط شامل: نام و نام خانوادگی، شماره تلفنثابت و همراه ، آدرس پستی، پست الکترونیک و اطلاعات مربوط به هر عکس شامل شماره عکس،تاریخ و محل عکسبرداری، نام اشخاص در عکس،نیز در قالب فایلword ارسال گردد.


نشست‌ همگانی انجمن:
انجمن کوه‌نوردان ایران اعضا و دیگر علاقه‌مندان را به حضور در یکصد و دهمین نشست همگانی تهران دعوت می‌کند. 
موضوع نشست:
* خبرهای کوه‌نوردی؛ عباس ثابتیان
* گزارش صعود به قله دماوند از چهار جبهه؛ مرجان حیدرزاده (نمایندگی انجمن در ساوجبلاغ و نظرآباد)
* اخبار و گزارش دیده بان کوهستان؛ مریم عطاریه
* یادبود کوه‌نورد بزرگ، گغام میناسیان، و گزارشی از دیدار با او در سال ۱۳۹۱؛ عباس ثابتیان
*پذیرایی و مراسم افطار
سه شنبه ۳۱ تیرماه، از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۱
تهران- خیابان انقلاب، خیابان خاقانی، سالن ستاد سامان‌دهی سمن‌ها


برنامه‌ای جهت گشایش مسیری جدید به نام ایران در ارتفاعات «ارمنستان»:
به گزارش رسیده؛ بر اساس هماهنگی های انجام شده و طبق برنامه ریزی به عمل آمده؛ یک تبم ۸ نفره از هیئت‌ها مختلف کشور، قصد  گشایش مسیری جدید به نام ایران در منطقه دیواره نوردی «نروانگ» واقع در کشور «ارمنستان» را دارند.
این تیم از ۲۵ مرداد لغایت ۵ شهریور در این برنامه  که با هزینه شخصی صورت می گیرد حضور خواهد یافت، ضمن اینکه قصد صعود قله «اراگات» واقع در کشور« ارمنستان» را نیز دارد.
اسامی تیم به شرح زیر است:
۱-سرپرست  محمود قویدل(هیات کوهنوردی استان خراسان جنوبی-بیرجند)
۲-مسئول فنی علی رستمی ( جزیره زیبای کیش)
۳-ارتباطات حمید امینی ثانی (جزیره زیبای کیش)
۴-تدارکات حسین ابراهیمی (هیات کوهنوردی استان کرمان)
۵-عضو علیرضا مقیمی(هیات کوهنوردی استان خراسان جنوبی-بیرجند)
۶-  عضو عبدالجبار صادقی( خراسان رضوی هیات کوهنوردی شهرستان نیشابور)
۷- عضو محمد صادقی( خراسان رضوی هیات کوهنوردی شهرستان نیشابور)
۸- عضو محمد تقی یزدانیان( هیات کوهنوردی خوزستان-شوش)
با سپاس از پشتیبانی؛ رضا زارعی ریاست فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ، دکتر محمد رضا گل رو رئیس هیئت کوه‌نوردی خراسان جنوبی، مهندس موسی میرزائی مدیر عامل اتش نشانی و خدمات ایمنی بیرجند و دکتر مساعدیان کمیته پزشکی فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی.


سی و سومین نفر در آستانه پیوستن به باشگاه‌ ۸ هزار متری‌ها:

کوه نوشت ؛ یک کوه‌نورد اسپانیایی به نام «اسکار کادیاچ» (Òscar Cadiach) که در تلاش برای صعود به قله «برودپیک» است، در صورت صعود به این قله در روزهای آینده، نامش را به عنوان سی‌وسومین نفر در باشگاه‌ هشت هزار متری‌های جهان که هر ۱۴ قله را صعود کرده‌اند، ثبت خواهد کرد. «اسکار» متولد سال ۱۹۵۲ در بارسلون است … وی در چندین صعود به قلل هشت‌هزار متری با «عظیم قیچی ساز» کوه‌نورد خوب کشورمان که او نیز با صعود به ۱۳ قله در آستانه پیوستن به این باشگاه می‌باشد، هم‌نورد بوده است. 


 صعود ۵٫۱۵a در یک روز و در سومین تلاش:

وبلاگ بیواک ؛ آلکساندر مگوس مسیری با درجه ۵٫۱۵ a را در کشور فرانسه (Biographie at Ceuse) در سومین تلاش و در یک روز صعود کرد .
صعود چنین درجه ای ظرف یک روز و با کمترین تلاش قابل تحسین است  . به نظر می رسد مگوس رکورد دار صعودهای سخت با کمترین تلاش است .اولین آنسایت ۵٫۱۴d جهان متعلق به مگوس است .

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

 

۲ دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال دوم-شماره ۸۸-تاریخ ۹۳،۴،۲۹)”

  1. ذبیح ا... حمیدی می گوید:

    صعود قله ارجیس «ترکیه» را به همنوردان عزیزم در باشگاه اسپیلت تبریک می گویم.

  2. حسین صادق زاده می گوید:

    صعود به قله ارجیس ترکیه را به همنوردان عزیزمان آقایان همدانچی و غلامی و خانم داداشی تبریک عرض میکنم…همچنین میخواستم از زحمات آقای دکتر علی بلوچی و دوستان مهمان نوازشان که در برنامه صعود به قله خشچال برای تیم باشگاه سنگ تمام گذاشتند کمال تشکر راداشته باشم….

دیدگاه خود را بیان کنید