هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (سال چهارم – شماره۱۸۹ – تاریخ ۹۵/۵/۱۰)

ارسال شده توسط در 31 جولای 2016 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال چهارم          شماره۱۸۹              تاریخ ۹۵/۵/۱۰

رؤیای من از قدرت اراده ام آغاز شد.«فرناندو پسوا»

420430_shvejcariya_gory_lug_cvety_derevya_priroda_1680x1050_www.Gde-Fon.com

نشست هفتگی باشگاه ۹۵/۵/۵:
هفدهمین نشست باشگاه در سال ۹۵ با حضور اعضا برگزار شد.
این نشست اختصاص به ارائه گزارش برنامه صعود قله ناظر بزرگ داشت که توسط مهسا حسنی همراه با عکس و فیلم ارائه شد.
در ادامه مسئول باشگاه ضمن توضیحاتی در خصوص قله البروس و اعلام جانشین خود در زمان سفر به روسیه جهت صعود این قله ، به تیم شرکت کننده در این صعود ، پرچم باشگاه را اهدا کرد.

 

تیم باشگاه اسپیلت در راه صعود قله البروس:

IMG_20160731_184351

بامداد پنجشنبه ۷ مرداد ماه تیم باشگاه اسپیلت عازم کشور روسیه جهت صعود بلندترین قله اروپا،البروس شد .
این تیم ۴ نفره متشکل از ذبیح اله حمیدی (سرپرست) – رامین منفردزاده – محمدحسین اله یاری و علی اکبر فیض آبادی است.
آرزوی سلامتی و موفقیت برای اعضای تیم را داریم .

 

تبریک تولد اعضا :
روز ۹ مردادماه تولد علی گنجی از اعضای باشگاه بود .ضمن عرض تبریک ، آرزوی سلامتی و موفقیت در همه مراحل زندگی را برایشان داریم.

 

اجرای موفقیت آمیز صعود قله دماوند(مسیرجنوبی):
طبق جدول برنامه تابستان باشگاه و با توجه به تعطیلات آخر هفته گذشته صعود قله دماوند از مسیر جنوبی در نظر گرفته شده بود که به سرپرستی غلامرضا خلیل آبادی و با حضور ۱۵ نفر با موفقیت اجرا شد.

 

اعزام تیم ملی به بیست و چهارمین دوره مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا:

بیست و چهارمین دوره مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا از روز چهارشنبه ۱۳ لغایت شنبه ۱۶ مردادماه در شهر «دویون» چین با حضور ورزشکاران دوازده کشور آسیایی برگزار خواهد گردید. در این دوره تیم ملی سنگ‌نوردی کشورمان نیز با ۹ ورزشکار حضور خواهد یافت….
زمان اعزام: ١١ مرداد
اسامی تیم اعزامی:
سرکارخانم گرجی – سرپرست
آقایان:
علی برات زاده
خسرو هاشم زاده
رضا کلاسنگیان
احمدرضا سلگی
رضا علیپور
حمیدرضا توزندجانی
بانوان:
الناز رکابی
فرناز اسماعیل زاده
سیما سلطانی
باشگاه اسپیلت نیز برای این عزیزان آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

منبع : سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی 

 

گزارش پنجمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران:

2763-main-418346333

به گزارش بخش جستجو و نجات فدراسیون کوهنوردی پنجمین جلسه کمسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران در روز سه شنبه ۵ مرداد ۹۵ ساعت ۸ صبح در محل فدارسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با حضور آقایان رضا زارعی رییس فدراسیون کوهنوردی، مرتضی مرادی پور معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران، امیر حسین خسروی مسئول پایگاههای امداد و نجات هلال احمر،علیرضا بیاتانی نماینده شهرداری منطقه یک ناحیه کوهستان،رامین نائب پور رییس ایستگاه ۶۴ آتش نشانی ولنجک،جناب سرهنگ اسداللهی ریس پلیس کوهستان،علی وردی مدیر امداد و ایمنی تله کابین توچال،قیدی مدیر حفاظت و حراست تله کابین توچال، دکتر حمید مساعدیان رییس کارگروه جستجو و نجات فدارسیون، علی عسگری مسئول بخش ایمنی کارگروه جستجو و نجات فدراسیون و امیر حسین ناظمی همکار کارگروه جستجو و نجات برگزار گردید….
در این جلسه در زمینه مباحث عمده با هدف ارتقای ایمنی و سلامتی کوهنوردان در ارتفاعات شمالی تهران و پیگیری مصوبات گذشته بحث و تبادل نظر گردید:

علت تغییر ساعت کاری پایگاه امداد و نجات دربند که قبلا به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده ولی با توجه به نامه اخیر سازمان امداد و نجات هلال احمر هم اکنون فقط در ایام تعطیلات و اخر هفته فعالیت دارند .
پیگیری موارد ذیل که توسط شهرداری ناحیه کوهستان قرار بود انجام گردد:
الف – رنگ آمیزی جانپناه های ارتفاعات شمال تهران به رنگهای خاص کاربردی در امداد و نجات جهت راهنمایی کوهنوردان در شرایط هوای طوفانی( با رنگی متمایز از محیط طبیعیت)
ب _ نصب چراغ های راهنمای کم مصرف خورشیدی برای جانپناهها به گونه ای که از فاصله دور قابل رویت باشند. که توسط خود کوهنوردان انجام گرفته است.
علل عدم راه اندازی ایستگاه سه کلک چال توسط هلال احمر
نصب چراغهای ال ای دی بر روی سکوهای تله کابین توچال ایستگاه هفت تا قله جهت راهنمایی کوهنوردان در شرایط بحرانی آب و هوایی
علت عدم پخش تیزرهای آموزشی در تلویزیون های شهرداری که توسط فدراسیون تهیه شده است.
مسئولیت انتقال اجساد در کوهستان
بررسی مصوبات شورای شهر که در سال ۸۷ جهت عملیات های امداد و نجات کوهستان به تصویب رسیده است
ارائه مطالب آموزشی به سایت تله کابین توچال
پخش تیزر آموزشی توسط تلویزیون های تله کابین توچال
آموزش نیروهای پلیس کوهستان در دوره های امداد و نجات کوهستان
برنامه ریزی جهت اجرای مانور مشترک بین اعضای کمیسیون ایمنی و مدیریت واحد حوادث کوهستان در اجرای مانور همچنین در این جلسه مشکلات ایستگاه ۶۴ آتش نشانی و تداخلات فعالیتی با هلال احمر در امداد رسانی به کوهنوردان حادثه دیده و همچنین مسائل حقوقی در زمینه امداد کوهستان و مشکلات مرتبط با پلیس کوهستان مورد بحث قرار گرفت. ضمنا قرار شد جهت هماهنگی بیشتر فعالیت های امداد و نجات کوهستان در جلسات آتی از مدیریت بحران استان تهران نیز دعوت بعمل آید. در این جلسه نماینده هیات کوهنوردی استان تهران غایب بود. از کلیه تلاشگران امداد و نجات کوهستان شرکت کننده در این جلسه قدردانی و تشکر می گردد. بخش جستجو و نجات فدراسیون – دکتر حمید مساعدیان

منبع : سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی 

 

نامزدهای برترین طرح های محیط زیستی از دید فدراسیون جهانی کوه نوردی:

2766-main-960310966 (1)

بر اساس خبر منتشره شده درسایت فدراسیون جهانی، طرح دوره آموزشی حفظ محیط کوهستان فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشورمان، جزو نامزدهای اولیه جایزه سالیانه محیط زیست اتحادیه بین المللی کوهنوردی UIAA قرار گرفت. گفتنی است طرح فوق سال گذشته نیز جزء طرح های برتر قرار گرفته بود. براساس این طرح طی دوسال گذشته بیش از ۱۰۰۰ کوهنورد آموزش محیط زیست کوهستان را پشت سرنهاده اند…
در سال ۲۰۱۶ طرح های حفظ محیط کوهستان از کشورهایی از جمله فرانسه، ایتالیا، هند، کامبوج، نپال و آذربایجان ارائه شده و مورد بررسی قرار خواهند گرفت و در نهایت سه نامزد نهایی اعلام خواهد شد. برترین طرح در مراسم سالیانه این کمیسیون اعلام گردیده و جایزه ۱۰ هزار دلاری به آن اعطاء خواهد شد.
اطلاعات و جزئیات نامزدها را میتوانید از طریق لینک زیر مطالعه نمائید.
http://mountainprotection.theuiaa.org/initiatives/3-Culture_and_Educatio…

منبع : سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی 

 

 

آئین گرامیداشت چهلمین سال نخستین ۸۰۰۰ متری ایرانیان؛ ١٧ مرداد:

2767-main-1661260233

٢٠ مهرماه ۱۳۵۵ برابر با ۱۲ اکتبر ۱۹۷۶ نخستین صعود موفق ایرانیان بر روی یک قله ۸۰۰۰ متری با صعود مشترک تیمهای ایران و ژاپن محقق گردید… این مهم با صعود محمدجعفر اسدی به همراه کاگیاما از ژاپن و شرپای نپالی همراهشان پاسانگ شرپا (تاکسیندو) به هشتمین کوه مرتفع دنیا ماناسلو ۸۱۶۳ متر به ثبت رسید. اینک و در آستانه چهلمین سالروز صعود مذکور و باحضور اعضای حاضر آن تیم، و همچنین کلیه ایرانیان فاتح ماناسلو، یاد آن صعود راگرامی خواهیم داشت. شایان ذکر است؛ در این مراسم ۵ عضو ژاپنی و ۵ عضو ایرانی درقید حیات آن تیم حضورخواهند یافت. تیمسار محمدخاکبیز ، محمد جعفر اسدی، یوسف هندی، قاسم دادفرمای، بیوک بهزادی و همچنین خانواده مرحوم مهدیزاده، مرحوم محمد پور و مرحوم رابوکی نیز حضور خواهند داشت. یادآور می شود؛ در این مراسم از ۱۵ ایرانی نیز که تاکنون موفق به صعود قله ماناسلو شده اند تجلیل به عمل خواهد آمد.
زمان: ۱۷ مرداد ماه ۹۵ از ساعت ۱۷ الی ۲۰
مکان: سالن شهید قندی وزارت ارتباطات

منبع : سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی 

 

 

افتتاح مرتفع ترین پایگاه امداد و نجات کوهستان کشور در سبلان:

82166506-70896756

کوه نامه ؛ مرتفع ترین پایگاه امداد و نجات کوهستان کشور در کوه سبلان راه اندازی شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، فرماندار مشگین شهر در مراسم افتتاح این پایگاه گفت : این پناهگاه را جمعیت هلال احمر در ارتفاع سه هزار و ۸۰۰ متری قله سبلان و در مجاورت پناهگاه اصلی دایر کرده است.ابراهیم امامی با اشاره به وقوع حوادث مختلف برای کوهنودان صعود کننده به قله افزود : هدف از دایر کردن این پناهگاه از دست ندادن زمان طلایی هنگام امداد رسانی و ارائه خدمات پیش بیمارستانی است.وی گفت : براساس هماهنگی های انجام شده با جمعیت هلال احمر استان و مرکز فوریت های پرشکی در صورت نیاز امداد رسانی هوایی نیز در این منطقه صورت خواهد گرفت.امامی افزود : بر اساس آمارهای موجود سالانه بیش از ۱۰۰ هزار کوهنورد داخلی و خارجی به قله سبلان صعود می کنند که با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های کم نظیر کوهستان سبلان این آمار روز به روز در حال افزایش است.وی گفت : در چند سال گذشته اقدامات خوبی در این منطقه انجام شده طوری که تعداد پناهگاههای موجود از ۲ پناهگاه از سال های گذشته به چهار پناهگاه در سال جاری افزایش یافته است.ه را جمعیت هلال احمر در ارتفاع سه هزار و ۸۰۰ متری قله سبلان و در مجاورت پناهگاه اصلی دایر کرده است.ابراهیم امامی با اشاره به وقوع حوادث مختلف برای کوهنودان صعود کننده به قله افزود : هدف از دایر کردن این پناهگاه از دست ندادن زمان طلایی هنگام امداد رسانی و ارائه خدمات پیش بیمارستانی است.وی گفت : براساس هماهنگی های انجام شده با جمعیت هلال احمر استان و مرکز فوریت های پرشکی در صورت نیاز امداد رسانی هوایی نیز در این منطقه صورت خواهد گرفت.امامی افزود : بر اساس آمارهای موجود سالانه بیش از ۱۰۰ هزار کوهنورد داخلی و خارجی به قله سبلان صعود می کنند که با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های کم نظیر کوهستان سبلان این آمار روز به روز در حال افزایش است.وی گفت : در چند سال گذشته اقدامات خوبی در این منطقه انجام شده طوری که تعداد پناهگاههای موجود از ۲ پناهگاه از سال های گذشته به چهار پناهگاه در سال جاری افزایش یافته است.

 

بروزرسانی خبرهای قره قروم پاکستان:

K2 سال 2016

وبلاگ کوهنوردی آلپ سولدوز ؛ K2 دوباره راه صعود رو به کوه نوردان حاضر در این قله بست و به نظر می رسه برای دومین سال متوالی شاهد هیچ صعودی به قله K2 نخواهیم بود. طبق گزارش سایت Pythom روز شنبه بهمن عظیمی کمپ سه K2 را درنوردید که تمامی چادرها رو تخریب کرد و تجهیزات و غذا و کپسول های اکسیژن را با خود برد. در این حادثه کلیه طناب های ثابت گذاری شده در زیر بهمن مدفون شدند. اما خبر خوش در این حادثه اینه که هیچ حادثه ای برای کوه نوردان اتفاق نیافتاده است. محمد علی از باربران ارتفاع می گوید که این حادثه می تونست ابعاد فاجعه باری داشته باشه اگر ۱۲ نفری که او بالا بودند قبل از بهمن به کمپ دو برنگشته بودند. او می گوید سه سال پیش بود که کوه نورد باتجربه مارتی اشمیت و پسرش از نیوزلند درست در همین کمپ با بهمن مواجه شده و به پایین سقوط کردند که جسدشان هم هیچوقت پیدا نشد.
در همین حال چند صعود موفق در نانگاپاربات گزارش شده و تلاش نهایی برای صعود برودپیک نیز ادامه دارد. فرران لاتوره (Ferran Latorre)، هلیاس میلرو (Helias Millerioux) و بویان پترو (Boyan Petrov) دیروز از کمپ چهار در ارتفاع ۷،۲۰۰ متر در جبهه کینشوفر صعود خود را به سمت قله آغاز کردند و موفق شدند ساعت ۳:۳۰ دقیقه بعد از ظهر به قله برسند و با موفقیت ساعت ۹ عصر به کمپ چهار بازگشتند. البته هنوز اطلاعات دقیق از جزئیات صعود این سه نفر ارسال نشده است. در صورت صحت این صعود این صعود سیزدهمین صعود بدون اکسیژن کوه نورد اسپانیایی یعنی فرران لاتوره می باشد.
در برودپیک نیز هوای بد و باد مانع پیشروی تیم ها شده و کوه نوردان رو از ارتفاع تقریبی ۷،۸۰۰ متری بازگردانده. این تیم که بعد از ۱۱ ساعت ۶۰۰ متر اوج گرفته بودند در نزدیکی کول (۷،۸۰۰ متری) با تغییر ناگهانی هوا روبرو شده و مجبور به بازگشت به کمپ سه شدند. با این حال اسکار کادیاک کوه نورد اسپانیایی به کمپ دو بازگشت و عصر همان روز به کمپ سه صعود کرد و در حال حاضر (در زمان پست اصلی) و با توجه به موقعیت جی پی اس او باید در ارتفاع ۷،۹۰۰ متری باشد.
در گاشربروم ها چند کوه نورد در حال تلاش در مسیر نرمال گاشربروم دو هستند و تیم چک نیز در حال آماده شدن برای تلاش مسیر جدید در گاشربروم یک هستند.
تیم اسپانیایی تیغه جنوبی گاشربروم دو صعود خود را نیمه تمام رها کردند ولی در مسیر نرمال چند کوه نورد ایرانی و آمریکایی در حال تلاش هستند که انتظار می رود امروز به قله برسند. (در خبرها هم آمده بود که آرمان حداد از گیلان امروز موفق به صعود گاشربروم یک شده است که این صعود رو به ایشون تبریک میگیم.)کوه نوردان لهستانی در گاشربروم یک ناموفق بودند و پس از صعود به کمپ دو و یک روز گرفتار هوای بد شدن به کمپ اصلی بازگشته اند و انتظار می رود سفر بازگشت خودشون رو شروع کنند. اما دو کوه نورد اهل چک دوره همهوایی خود در مسیر نرمال گاشربروم یک را به پایان رسانده اند. آنها تا ارتفاع ۷،۵۰۰ متری پیش رفتند. کوه نوردان چک حالا به بیس کمپ بازگشته استراحت می کنند و منتظر پنجره هوایی برای شروع صعود آلپاین از مسیر جبهه جنوب غربی می شوند.

 

بسته پیشنهادی هفته :
مراسم گرامیداشت پنجاهمین سالگرد گشایش مسیر فرانسوی ها برگزار شد:

DSC_0222

پنجاه سال پیش در چنین روزهایی تیمی دوازده نفره کوه‌نوردان فرانسوی موفق شدند مسیری نو را بر دیواره باشکوه علم کوه گشایش کنند. این مسیر به پاسداشت این تلاش « مسیر فرانسوی ها» نامگذاری شد و در حال حاضر یکی از پرصعودترین و پرترددترین مسیرهای دیواره علم کوه به شمار می رود.
و در ادامه (اینجا) بخوانید .

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

یک دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (سال چهارم – شماره۱۸۹ – تاریخ ۹۵/۵/۱۰)”

  1. علیرضا کاظمی می گوید:

    باتشکروخسته نباشید به خانم محمودی.لازم است دراینجا نیز صعود تیم باشگاه اسپیلت به قله البروس و صعود حسین صادق زاده را به قله لنین تبریک و برای آزاده مقدم و استاد حمید محمودی عزیز نیز موفقیت و سلامت آرزوکنم.
    همواره سرافراز برفراز باشید.

دیدگاه خود را بیان کنید