هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال چهارم -شماره۱۶۴ -تاریخ ۹۴،۱۰،۱۳)

ارسال شده توسط در 3 ژانویه 2016 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, دسته بندی نشده, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال چهارم              شماره۱۶۴              تاریخ ۹۴،۱۰،۱۳

«موفقیت» توانایی رفتن از شکستی به شکست دیگر بدون از دست دادن شور و حرارت است. «وینستون چرچیل»

mountain-village-in-winter-wallpaper-532febe1aac0f

 

 تیتر خبــرها؛

*نشست هفتگی سه شنبه ۹۴،۱۰،۸ به دلیل تعطیل رسمی برگزار نشد.
*تبریک تولد
*اجرای برنامه صعود زمستانی قله ناز
*اعتبار کارت بیمه ورزشکاران یک ساله می شود
*برگزاری «مسابقات دوی کوهستان» جام توچال
*کتابخانه‌های کوهستانی «همدان» و افزایش عناوین کتاب‌ها
*بانوی یخ‌نورد ایرانی با آرزوی رسیدن به مدال المپیک زمستانی
*جشنواره ملی دلنوشته ورزش و سلامت
*پیشروی در سمت روپال
*نانگاپاربات: خداحافظی با سبک سبکبار
*جان الیسون بنیانگذار “سنگ‌نوردان علیه سرطان – CAC” در گذشت
*داگ واکر، رئیس آلپاین کلاب آمریکا در حادثه بهمن جان خود را از دست داد
*بسته پیشنهادی هفته : رؤیت مویرگ‌های «هیمالیا» با نظاره‌ی «زمین» از «فضا»

 

تبریک تولد:
۱۰دیماه تولد حسین صادق‌زاده و آزاده اسداله نژاد از اعضای باشگاه بود. ضمن عرض تبریک ، برایشان آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون داریم.

 

اجرای برنامه صعود زمستانی قله ناز:

IMG_6373

دومین برنامه جدول زمستانه باشگاه ، صعود قله ناز بود . این برنامه با حضور ۲۳ نفر به سرپرستی رضا خلیل آبادی اجرا گردید و به دلیل حجم بالای برف و کمبود وقت ، تا ارتفاع ۳۸۰۰ متر صعود شد.

 

اعتبار کارت بیمه ورزشکاران یک ساله می شود:

81795827-70226283

8569877866092102441 (1)

کوه‌نامه ؛ رییس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: از سال اینده کارت بیمه ورزشی ورزشکاران، یکساله خواهد شد.
به گزارش ایرنا غلامرضا نوروزی عصر یکشنبه (گذشته)در مجمع هیات پزشکی ورزشی استان یزد افزود: تاکنون اعتبار کارت بیمه ورزشی ورزشکاران فقط تا پایان همان سال صدور کارت بود.وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته به منظور رفاه و تامین نظر جامعه ورزشکار از ابتدای سال ۱۳۹۵ هر وقت کارت بیمه ورزشی ورزشکاران در رشته های مختلف صادر شد به مدت ۳۶۵ روز اعتبار دارد .رییس فدراسیون پزشکی ورزشی اظهار داشت: این طرح برای اولین بار بصورت آزمایشی در سطح هشت استان کشور اجرایی می شود و بعد به ترتیب در سایر مناطق کشور زیر پوشش قرار می گیرد .
نوروزی گفت: طبق برنامه‌ریزی های انجام گرفته در نظر داریم تا کارت بیمه ورزشی ۳۶۵ روزه ورزشکاران را در دو تا سه سال در تمامی استان های کشور اجرایی کنیم . وی در ادامه به اهمیت کار هیات های پزشکی ورزشی در استان ها اشاره و پشتیبانی از ورزش قهرمانی و سلامت همگانی را از مهمترین ماموریت های این فدراسیون ذکر کرد.این مسئول گفت: توجه به درمان ، سلامت ، آموزش و پژوهش در جامعه بزرگ ورزشکاران و همچنین ارائه بهتر خدمات به آنها را جزو اولویت های مهم این فدراسیون است.

نوروزی ، هیات پزشکی ورزشی استان یزد را یکی از هیات های فعال و برتر کشور نام برد و از تلاش های انجام گرفته در سال های گذشته و امسال قدردانی کرد .

 

برگزاری «مسابقات دوی کوهستان» جام توچال:

1793-1593012175

به گزارش سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ صبح روز پنجشنبه ۱۰ دیماه ۹۴ در شرایط جوی مناسب و پایدار و با رعایت اصول ایمنی «دومین دوره مسابقات دوی کوهستان» (اسکای رانینگ) گرامی‌داشت ۳۷ امین سالگرد انقلاب اسلامی با عنوان «جام توچال» در منطقه تله کابین توچال حد فاصل ایستگاه یک تا ایستگاه پنج تله کابین به میزبانی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران برگزار شد. در این دوره از مسابقات در قالب دو بخش با شرکت ۱۳ ورزشکار خانم و ۲۹ ورزشکار آقا از ۱۰ استان کشور برگزار گردید. نتایج: …
بخش زنان:
مقام اول: فاطمه نصری نصرآبادی از اصفهان / زمان: ۱/۴۴/۱۶
مقام دوم: آزاده معزی از تهران / زمان: ۱/۴۶/۱۲
مقام سوم: ماهزاده نجار از تهران / زمان: ۱/۴۷/۱۹
بخش آقایان:
مقام اول: فرض الله رستمی از سمنان / زمان: ۱/۲۳/۳۲
مقام دوم: نصرالله رستمی از سمنان / زمان: ۱/۲۳/۴۰
مقام سوم: محمدعلی اسلمی از فارس / زمان: ۱/۲۴/۰۸
طول مسیر حدود ۱۲ کیلومتر با ۱۳۰ پرچم راهنما از ایستگاه یک تا ایستگاه پنج تله کابین توچال.

 

کتابخانه‌های کوهستانی «همدان» و افزایش عناوین کتاب‌ها:

NX2y

کوه نوشت ؛ سخنگوی هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان «همدان» گفت : ۲ کتابخانه کوهستانی در استان «همدان» فعال هستند و کتاب‌های آنها به ۲۵۰ و ۶۰۴ عنوان و جلد افزایش یافته است.«عباس چشمه قصابانی» افزود: نخستین و مرتفع‌ترین کتابخانه کشور آبان ماه سال ۱۳۹۰ در پناهگاه کوهستانی قله «یخچال» صاحب الزمان(عج) در ارتفاع سه هزار و ۲۵۰ متری از قلل «الوند» همدان راه اندازی شد.
وی با بیان اینکه تعداد کتاب های این کتابخانه هم اکنون به ۲۵۰ عنوان و جلد کتاب افزایش یافته است افزود: پارسال دومین کتابخانه کوهستانی کشور نیز در محل اقامتگاه کوهستانی دشت میشان واقع در ارتفاع دو هزار و ۱۰۰ متری رشته کوه الوند همدان به همت هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان افتاح شد .چشمه قصابانی تصریح کرد: : ۲۵ کوه‌نورد به همراه اعضای هیئت کوه‌نوردی و صعود های ورزشی استان همدان کار انتقال ۲۰۰جلد و عنوان کتاب را پس از طی مسیر میدان گنجنامه، کیوارستان تا محل پناهگاه اول دشت میشان انجام دادند.
وی افزود: این کتابخانه نیز دارای بیش از ۶۰۴ جلد و عنوان کتاب است که با همکاری تعدادی از کوه‌نوردان، علاقمندان ، ادارات و نهادهای مرتبط، انجام شده است.
وی اظهار کرد: این تعداد کتاب شامل عناوین متنوع و متفاوتی از موضوعات علمی ،ادبی ، تاریخی است که با هدف اشاعه فرهنگ مطالعه و بستر سازی فرهنگی برای ترویج مطالعه به عنوان یک فعالیت مفید روحی و روانی در اختیار عموم کوه‌نوردان استان قرار گرفت.

 

بانوی یخ‌نورد ایرانی با آرزوی رسیدن به مدال المپیک زمستانی:

fdXpw 
کوه‌نوشت ؛ یکی از بانوان قهرمان یخ‌نوردی ایران می‌گوید: آرزویش رسیدن به مدال المپیک زمستانی است و تلاش می‌کند با برنامه‌ریزی و تمرینات فشرده، روزی به این خواسته برسد.
«زینب موسوی» در مورد حضورش در رقابت‌های آسیایی کره‌جنوبی اظهار کرد: پس از حضور در یک دوره در کشور روسیه، تا چند روز دیگر عازم کره‌جنوبی می‌شوم تا در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کنم. با توجه به تمریناتی که داشتم، تلاش می‌کنم بهترین عملکرد را در این رقابت‌ها داشته باشم.او ادامه داد: تقریبا دو سال و نیم است که در رشته‌های سنگ‌نوردی و یخ‌نوردی فعالیت دارم و با وجود تجربه کمی که داشتم، در رقابت‌های جام فجر عنوان نخست را به‌دست آوردم. در رقابت‌های جهانی فرانسه نیز توانستم عنوان پانزدهمی را کسب کنم که به نظرم با توجه به مدت زمان اندک حضورم در این رشته، جایگاه مناسبی است.بانوی یخ‌نورد ایران با بیان اینکه کمبود دیواره‌های یخی یکی از مشکلات اوست، در ادامه اظهار کرد: در ایران با توجه به شرایط دیواره‌های یخی، دچار برخی مشکلات در این زمینه هستیم. البته فدراسیون کوه‌نوردی برای یخ‌نوردان بهترین شرایط را فراهم آورده است. در حال حاضر هم فدراسیون، یک دیواره سنگی را در پلور فراهم کرده که ما تمرینات‌مان را در آنجا دنبال می‌کنیم. علاوه بر این در شهر کرمان از سوی شرکت کهرم مورد حمایت قرار گرفتم و هزینه‌هایم از این طریق تامین می‌شود.موسوی افزود: آرزوی بزرگ من در این رشته، بدست آوردن مدال در بازی‌های المپیک است. در حال حاضر با یک برنامه‌ بلند مدت، هدفم را بر روی کسب مدال المپیک معطوف کردم و امیدوارم روزی به این هدفم دست پیدا کنم.
او با بیان اینکه باید بر روی ورزش بانوان سرمایه‌گذاری بیشتری شود نیز گفت: بانوان ایرانی استعداد زیادی در عرصه ورزش دارند و می‌توان با سرمایه‌گذاری بر روی آنها، شاهد پیشرفت زیادی باشیم.

 

جشنواره ملی دلنوشته ورزش و سلامت:

IMG-20151219-WA0016 (1)

کوه‌نامه ؛ یکی از رؤیاهای دیرین بشریت ایجاد یک جامعه بشری واحد و سرشار از صلح و سلامت می باشد . ورزش زبان مشترک بشریت برای تحقق این رویا است.
گاهی کمبود و کاستی ها در امکانات، تجهیزات، برنامه ریزی ها، قوانین و بی اطلاعی افراد از تاثیرات ورزش در زندگانیشان باعث می شود؛ فرصت ورزش کردن و لذت بردن از فعالیت ورزشی برای همه‌ی افراد جامعه بصورت یکسان و مفید مهیا نباشد و این امر باعث دلخوری و یأس از ورزش برای افراد جامعه و گوشه گیری نسبت به فعالیت ورزشی می شود.
حال آنکه با بهره گیری مناسب از محیط های ورزشی می توان به زندگی پویا و هدفمندی دستیافت، در نتیجه آگاهی مسئولین از این کمبود و کاستی ها، جهت مدیریت کاستی های ورزش در جامعه به تحقق رویای جامعه ای سلامت و سرشار از صلح، کمک شایانی می نماید.

از طرفی آگاهی از موفقیت های ورزشی با شرایط موجود، می تواند باعث دلگرمی سایر افراد جامعه (بویژه جانبازان و معلولین) برای پرداختن به ورزش بعنوان یک عامل مهم در سلامت روحی و جسمی شود.
لذا جشنواره حاضر سعی در ایجاد فضایی برای آگاهی از کمبود و کاستی های ورزشی و انتقال آن به مسئولین ورزشی؛ همچنین به اشتراک گذاشتن موفقیت های ورزشی و تاثیر آن در زندگی افراد جامعه بویژه افراد جانباز و معلول دارد.
منظور از دلنوشته ادبی متنی نوشتاری است در قالب درد و دل با زبان ادبی یا محاوره اما با رعایت اصول نوشتاری.
اهداف جشنواره:
۱٫ برقراری ارتباط بین ورزشکاران جانباز و معلول، دانش آموختگان تربیت بدنی، مسئولین ورزشی و افراد جامعه
۲٫ استفاده از تاثیر گذاری دلنوشته های ادبی برای انعکاس موفقیت های ورزشی در ایجاد سلامت و موفقیت
۳٫ ایجاد انگیزه جهت دستیابی به سلامت از طریق ورزش و رفع کاستی های بخش ورزش
محورهای اصلی :
۱ – سلامت
۲ – ورزش
۳– محور ویژه ورزش جانبازان و معلولین
شرایط ارسال آثار
۱- دلنوشته ها از دوازده خط کمتر و از بیست خط بیشتر نباشد.
۲- فونت دلنوشته BNazanin12 و ارسال بصورت word
۳- کلمه سلامت، ورزش، معلولیت حتما باید در متن مورد استفاده قرار گیرد.
۴- اصول نوشتاری، نثر و شیوایی نگارش از جمله معیارهای مهم داوری خواهد بود.
۵- دلنوشته ها دارای عنوان باشد.
۶- متن ارسالی حتما توسط فرد ارسال کننده، نوشته شده باشد (دلنوشته های برتر توسط داوران جهت اصالت نوشته ی صاحب اثر مورد بررسی قرار می گیرند)
۷- درج مشخصات فردی (نام و نام خانوادگی، میزان تحصیلات ،شماره تماس) در پست الکترونیکی ارسالی الزامی است .
۸- بدیهی است دبیرخانه در انتخاب و چاپ آثار رسیده مختار خواهد بود.
۹ – هر شرکت کننده می تواند حداکثر ۳ اثر را ارسال نماید.
۱۰ – پس از ثبت نام و ارسال اثر، امکان انصراف از شرکت در دلنوشته وجود ندارد.
۱۱ – به آثاری که پس از زمان تعیین شده ارسال شوند یا یکی از قوانین جشنواره را نقض کنند، ترتیب اثرداده نخواهد شد.
۱۲ – دلنوشته ای قابل بررسی است که قبلا منتشرنشده باشد.
۱۳ – دبیرخانه در استفاده از آثار با نام صاحب اثر در موارد مختلف آزاد است.
۱۴ – نحوه ارسال آثار:
سایت mirsport.ir (منوی بالای سایت،آیکون ارسال دلنوشته)
پست الکترونیکی mirsoleymani64@gmail.com
15 – شرکت برای عموم افراد جامعه آزاد می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره (میرسلیمانی : ۰۹۳۷۹۴۴۵۶۰۹) تماس حاصل نمایید.
زمان ثبت نام و ارسال آثار به دبیرخانه این مسابقه از ۲۶ مهرماه مصادف با روز تربیت بدنی آغاز و آخرین مهلت ارسال دلنوشته ها ۳۱ فروردین ۹۵ می باشد و نتایج داوری روز بزرگداشت فردوسی(اردیبهشت ۹۵) اعلام میگردد.
نکته:
در پایان با نظر داوران به پنج دلنوشته ی برگزیده جوایز نقدی اهدا می گردد.
به ‌تمامی دلنوشته های دریافت شده گواهی الکترونیکی مبنی بر شرکت در جشنواره ارسال خواهد شد.
حامیان مادی و معنوی جشنواره:
اداره ورش و جوانان شهرستان اقلید
دانشگاه آزاد واحد اسلامی اقلید
اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان اقلید
دانشگاه پیام نور اقلید
مرکز ضایعات نخاعی جانبازان بنیاد شهید و امور ایثارگران

 

پیشروی در سمت روپال:

540 (1)

 کمپ ایتالیایی ها در جبهه دیامیر

وبلاگ کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گل‌کوه ؛ بعد از پشت سر گذاشتن پیچیدگی های بروکراسی پاکستان، هر پنج تیم صعود زمستانی نانگاپاربات، دوباره در مقابل این کوه ایستاده اند. کوه‌نوردان تعطیلات کریسمس نخواهند داشت. تیم سمت روپال شروع به آماده سازی مسیر کرده، تیم های سمت دیامبر یکی بعد از دیگری وارد کمپ اصلی می شوند.
پیشروی در سمت روپال
تیم “عدالت برای همه” که یک زمانی تشکیل شده بود از مارک کلونوفسکی و تومک مکیوویچ، در چند سال اخیر دچار تغییراتی شده است. این گروه لهستانی – پاکستانی امسال تشکیل شده از : مارک کلونوفسکی، کریم حیات، پاول دوناج، پاول ویتکوفسکی، میخال زیکوفسکی، صفدر کریم، توماش زیکوفسکی، پیوتر تومزا و پاول کودلا. آنها در راکاپوشی هم هوا شده و در اواسط دسامبر وارد کمپ اصلی لاتابو شده اند و حالا در حال نصب طناب ثابت و برپایی کمپ های ارتفاع هستند. اینطور که از بروز رسانی اخبار این تیم در لهستان پیدا است به نظر می رسد که کمپ یک آ و کمپ یک در ارتفاع ۵۵۰۰ متر چند روز پیش برقرار شده است. شل یکی از مسیرهای طولانی نانگاپاربات است.
کوهپیمایی به سمت کمپ اصلی دیامبر
تیم های نخست وارد کمپ اصلی جبهه دیامیر شده اند و همچنین گزارش شده که درون دره برف زیادی وجود دارد و شرایط جوی کوهستان خشک است.
سمت شمال شرقی
دو تیم قصد تلاش روی مسیر ناتمام بین جبهه دیامیر و راکیوت در سمت شمال شرقی این قله دارند که رینهولد مسنر، هوبرت مسنر، هنس پیتر آیسندل و ولفگانگ توماست در سال ۲۰۰۰ روی آن تلاش کرده بودند. سیمونه مورو و تامارا لانجر یکی از این تیم ها هستند و گروه دوم الیزابت روول، تومک مکیوویج و ارسلان احمد هستند که هر دو تیم روز گذشته وارد کمپ اصلی شده اند. ارسلان احمد فیس بوک خود را به تازگی اینطور بروز رسانی کرده: ” تام و الی فردا عازم خواهند شد و من در کمپ اصلی برای چند روز باقی خواهم ماند. کوهستان امسال کاملا خشک است” و تامارا نیز نوشته: ” بعد از چند روز بسیار غم انگیز عاقبت وارد کمپ اصلی شدیم. دو روز تا اینجا راه رفتیم و فردا شروع به صعود خواهیم کرد، طی روز دقیقا ۲ ساعت آفتاب داشتیم و سه دقیقه است که دما به منفی ۲۰ درجه کاهش یافته، خیلی سرد است!”
مسیر کینشوفر
دو تیم روی مسیر کینشوفر در سمت دیامیر تلاش خواهند کرد که اصطلاحا آن را مسیر نرمال می گویند. بعد از هم هوایی در امریکای جنوبی و سفر سریع به چیلاس، آدام بلیسکی و یاسیک چک از لهستان ۲۶ دسامبر به سمت کمپ اصلی حرکت کردند و انتطار می رود که امروز وارد این کمپ شده باشند. آدام روز گذشته نوشته: ” راهپیمایی روز اول به پاپان رسید و ما امشب در ارتفاع ۳۰۰۰ متری در مدرسه ای که توسط رینهولد مسنر ساخته شده می خوابیم. حال ما بسیار خوب است و امیدواریم که فردا به کمپ اصلی برسیم” تیم دوم کینشوفر که در حال حاضر در چیلاس هستند، فردا شروع به حرکت خواهند کرد. آلکس گفته: ” با دانیل ناردی و علی سدپارا در چیلاس بسر می بریم و فردا به سمت کمپ اصلی حرکت خواهیم کرد”
اقدامات بعدی

540

انتظار حرکتی سریع در مسیر کینشوفر وجود دارد زیرا هر دو تیم به بهترین نحو هم هوا شده اند. آدام و یاسیک تصمیم دارند به سبک سبکبار قله را طی چند هفته آینده صعود کنند(بستگی دارد به شرایط جوی) آلکس، دانیل و علی سعی خواهند کرد که مستقیم به سمت کمپ ۳ حرکت کنند و آماده حمله زودهنگام به قله شوند. تیم های سمت شمال شرقی متاسفانه فرصت هم هوایی قبلی نداشته اند، بنا به دلایلی نامعلوم برنامه اسپانتیک سیمونه مورو و تامارا لانجر کنسل شده، الیزابت و ارسلان نیز نتوانستند روی یکی از قله های ۶۰۰۰ متری منطقه اسکاردو بنا به بروکراسی حاکم هم هوا شوند. هر دو تیم احتمالا قبل از حمله به قله مدتی در کوهستان توقف خواهند داشت. مسیر شل در سمت روپال یک ماراتن است و تیم نیاز به مدتی زمان قبل از حمله به قله دارد.

 

نانگاپاربات: خداحافظی با سبک سبکبار:

bielecki-czech

وبلاگ کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گل‌کوه ؛ کوه‌نوردان در نانگاپاربات نیاز به انطباق و آمادگی قبل از شروع برنامه دارند، کوهی که بواسطه شرایط خاص آن، طوفان برف، بادهای بسیار شدید یا پنجره قله، در تمامی مدت غیرقابل پیش بینی است. لهستانی ها مجبور شدند استراتژی خود را مبنی بر اجرای سبک سبکبار تغییر دهند، امورات مابقی تیم ها بدون مشکل در حال انجام است.
بدون سبک سبکبار
آدام بلیسکی و یاسیک چک هم هوایی کاملی روی اوجوس دسالادو به ارتفاع ۶۸۹۳ متر قبل از سفر به پاکستان داشته اند. آنها ۱۴ شب بالای ارتفاع ۴۰۰۰ متر، ۵ شب بالای ۵۲۰۰ متر، ۲ شب بالای ۵۸۰۰ متر و ۳ شب بالای ۶۷۵۰ متر بسر برده اند و خیلی سریع به نانگاپاربات آمدند تا به سبک سبکبار و در عرض دو هفته قبل از اینکه هم هوایی خود را از دست بدهند، قله را صعود کنند! با این حال هیچکس نمی تواند نانگاپاربات را با برنامه ای که خود در نظر گرفته، صعود کند. شرایط یخ آبی، بدون پنجره قابل پیش بینی برای صعود به قله، امکان اجرای سبک سبکبار را غیرممکن می سازد. این تیم امروز در فیس بوک نوشتـــــــــه : ” کمپ اصلی آماده است، تجهیزات تفکیک شده و برای تلاش آماده ایم، فقط شرایط آب و هوایی اینجا طبق معمول غیرقابل پیش بینی است. برای جلوگیری از بیکار نشستن در کمپ اصلی فردا به بالا خواهیم رفت. قصد داریم به کمپ دوم برسیم و تنها طناب همراه خود را روی دیواره کینشوفر نصب کنیم. متاسفانه پیش بینی شرایط جوی ما را مجبور کرد که با رویای سبک آلپی با بوسه خداحافظی کنیم اما هنوز مصمم به تلاش برای موافقیت هستیم.”
تیم های سمت دیامیر
تیم ایتالیایی ها و نانگالایت(الیزابت، تومک و ارسلان) ۲۷ دسامبر وارد کمپ اصلی شدند و ۲۹ دسامبر کمپ را به سمت بالا ترک کردند. الیزابت روول، تومک مکوویچ، تامارا لانجر و سیمونه مورو قصد تلاش برروی جبهه شمال شرقی از طریق مسیر ناتمام سال ۲۰۰۰ مسنر- مسنر – آیسندل – توماست را دارند.
آلکس تکسیکون، دانیل ناردی و علی سدپارا ۲۹ دسامبر از چیلاس شروع به حرکت کردند و باید در عرض یک یا دو روز به کمپ اصلی برسند. این سه در مسیر کینشوفر با لهستانی ها همسفر خواهند شد.
سمت روپال
خبر تازه ای از تیم نه نفر لهستان – پاکستان نیست، آنها روی مسیر شل در حال تلاش هستند و باید در حال حاضر در حال نصب طناب و برقراری کمپ یک A و کمپ یک در ارتفاع ۵۵۰۰ متر باشند.

 

جان الیسون بنیانگذار “سنگ‌نوردان علیه سرطان – CAC” در گذشت:

e1

کوه‌نامه ؛ جان الیسون، سنگ‌نورد، مربی و بنیانگذار سازمان خیریه “سنگ‌نوردان علیه سرطان – CAC” روز ۲۷ دسامبر ( ۶ دی) در گذشت.
اواخر سال ۲۰۱۱ پژشکان تشخیص دادند که جان الیسون به سرطانی کشنده مبتلا شده است؛ اما جان الیسون از پای ننشست. ژانویه ۲۰۱۳ او با همکای چند تن از سنگ‌نوردان و مربیان سنگ‌نوردی انگلیس سازمان خیریه ” سنگنوردان علیه سرطان CAC” را بنیان گذاشت و با فروش کلاه، ژاکت و تی‌شرت های معروف و منقش به آرم CAC توانست هزاران دلار اعانه جمع آوری کند و آنرا به سازمانهای معتبر تحقیقاتی سرطان در چندین کشور جهان و در قاره های مختلف اعطا نماید. بعلاوه، او در مناسبت های مختلف با سخنرانی های جذاب، پرشور و مهیج خود توانست در خصوص سلامت، بیماری و مرگ آگاهی بخشی پر ثمری انجام دهد و توجه بسیاری از مردم را به موضوع سرطان جلب کند.
او عضو افتخاری فدراسیون بین المللی صعودهای ورزشی IFSC بود. UIAA و IFSC همواره مشوق و مبلغ فعالیت ها و تلاش های خستگی ناپذیر او بودند.
جان الیسون نمادی از فداکاری، عزم و اراده بود. او می گفت:
“زنجیره ی محکم جامعه ی سنگ‌نوردی کلید توانایی ما برای کمک های مالی است. در هر گوشه ی جهان با شوق و اشتیاق سنگ‌نوردانی را می بینیم که با غرور و افتخار تی شرت های CAC را می پوشند و به ما در مبارزه علیه سرطان کمک می کنند” .
الیسون در مجمع عمومی سالیانه ی “فدراسیون بین المللی صعودهای ورزشی – IFSC “، که اول ماه مارس ۲۰۱۴ در پاریس تشکیل شد، به عضویت افتخاری این فدراسیون در آمد. او در این مجمع گفت که سنگ‌نوردان جاذبه زمین، آنتروپی و سرطان را به چالش کشیده اند :
“همانطور که همه می دانیم سنگ‌نوردی ، حتی در رقابتی ترین سطح خود ، یکی از معدود ورزش هایی است که در آن قهرمانان جهان از یکدیگر حمایت و به یکدیگر کمک می کنند ….در سنگ‌نوردی ، همه می دانیم که ما قانون جاذبه نیوتون را به چالش کشیده ایم . و حالا در اینجا ، در پاریس ، من دریافته ام که ما قانون آنتروپی را هم به چالش کشیده ایم . قانونی که بر اساس آن در یک سیستم بسته ، هر چیزی رو به اضمحلال است … از زمانی که چیزی خلق می شود ، در معرض تباهی ، انهدام و مرگ قرار دارد . این واقعیت جهان فانی ما است و البته زیبایی خودش را هم دارد .
در پاریس اما ، با دیدن سنگ‌نوردان ، مربیان و همه ی آنهایی که باما در ارتباط هستند دریافتم که در این قانون یک استثنا وجود دارد : چیزی طبیعی که متولد می شود ، رشد می کند ، کمال می یابد و پایان نمی پذیرد ! و آن ، روح انسانی است . در ۱۳ ماه گذشته انجمن سنگ‌نوردان علیه سرطان این موضوع را ثابت کرده است.
جامعه ی سنگ‌نوردی این را ثابت کرده است؛ یک بار دیگر ثابت کرده است که ما بیش از یک اصل علمی ساده هستیم . ما چیزی بیش از مجموع اجزای خود هستیم.”

داگ واکر، رئیس آلپاین کلاب آمریکا در حادثه بهمن جان خود را از دست داد:

wa2

کوه‌نامه ؛ داگ واکر، ۶۴ ساله، آمریکایی، کوهنورد، فعال محیط زیست و رئیس آلپاین کلاب آمریکا روز ۳۱ دسامبر (آخرین روز سال ۲۰۱۵) همراه با دوستانش با کفش برف در کوه گرانیت مونتین در واشنگتن کوهنوردی می کرد. واکر، از گروه جدا می شود و وقتی که به ابتدای مسیر بر نمی گردد جستجو برای یافتن او آغاز می شود. روز بعد، اول ژانویه (اولین روز سال ۲۰۱۶) جسد او را در آوار بهمن پیدا می کنند.
واکر، چهار دهه پیش کوهنوردی را شروع کرد و در امریکای شمالی، اروپا، آفریقا، نیوزیلند و نپال کوهنوردی کرده بود.
واکر، از سال ۲۰۱۴ رئیس آلپاین کلاب آمریکا بود.
فیل پاورز، کوهنورد معروف و یکی از اعضای شاخص و مدیر اجرایی آلپاین کلاب آمریکا در باره داگ واکر می گوید: او برای من فقط یک مربی یا مشاور نبود، او دوست و همنورد من بود.
و حالا از او همسر و یک فرزند دختر باقی مانده است.
روحش شاد

 

بسته پیشنهادی هفته : رویتمویرگ‌های «هیمالیا» با نظاره‌ی «زمین» از «فضا»:

yN0dvVEKR

کوه‌نوشت ؛ «ناسا» پانزده عکس برتر تهیه شده از نقاط مختلف «کره زمین» که از «فضا» گرفته شده است را منتشر کرد. تصاویری که هر یک زیبایی خاص خود را دارد.
از جمله‌ی این تصاویر؛ عکس بالاست که مربوط به رودخانه‌ها و برف در رشته‌کوه «هیمالیا» است.
سایر تصاویر را در اینجاملاحظه نمائید.

۲ دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال چهارم -شماره۱۶۴ -تاریخ ۹۴،۱۰،۱۳)”

  1. علیرضا کاظمی می گوید:

    درود وسپاس فراوان از بانوی خستگی ناپذیر باشگاه سرکارخانم محمودی عزیز. همواره سرافراز برفراز باشید.

  2. حسین قربان نژاد می گوید:

    سرکار خانم محمودی عزیز بابت همه زحمات متشکریم .همیشه تندرست و پایدار باشید

دیدگاه خود را بیان کنید