هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (سال چهارم – شماره۱۶۲ – تاریخ ۹۴،۹،۲۹)

ارسال شده توسط در 20 دسامبر 2015 ۳ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
  سال چهارم             شماره۱۶۲               تاریخ ۹۴،۹،۲۹

اعتقاد یعنی یقین درونی، ایمان یعنی عمل بیرونی.
اگر عزم و اراده خود را به زبان بیاورید علاوه بر تشویق شدن، احساس مسئولیت خواهید کرد.

«جان ماکسول»

DSC06827

عکس : ناصرکاویانی (قلعه دختر)

تیتر خبرها ؛

*نشست هفتگی باشگاه۹۴،۹،۲۴
*عرض تسلیت 
*عضو جدید باشگاه
*تبریک تولد
*قله «زرین کوه» صعود شد
*برگزاری همایش روز جهانی کوهستان و جشنواره کوهبان
*معرفی کمیسیون یخ‌نوردی اتحادیه جهانی کوه‌نوردی / توسط «حمید شفقی
*فراخوان مسابقات دوی کوهستان (اسکای رانینگ) گرامیداشت دهه فجر (جام توچال)
*برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات سنگنوردی جام فجر / سرطناب
*انتشار گزارش برنامه دیواره‌نوردان ایرانی؛ این بار در یک نشریه‌ی اسپانیایی
*انعقاد تفاهم نامه همکاری میان فدراسیون،تله کابین توچال و شهرداری ناحیه کوهستان
*لیستی از بهترین قهرمانان سنگ‌نورد جهان به انتخاب ۸ A و درس هایی برای آموختن
*برنامه هم هوایی راهیان نانگاپاربات
*زنان افغانی و صعود به قله ای بکر

 

 

نشست هفتگی باشگاه ۹۴،۹،۲۴:
سی و سومین نشست هفتگی اعضا به ارایه ۳ گزارش برنامه اختصاص داشت.
ارائه گزارش صعود قله‌های سکه نو در وارنگرود همراه با عکس توسط پگاه شاهرخی و گنو در بندرعباس توسط بهزاد میرزایی یگانه همراه با عکس و فیلم .در آخر گزارش برنامه صعود دیواره شروین توسط حسین صادق‌زاده که بهنقد و بررسی برنامه با حضور آقای صفتدر ظهوری و اعضای تیم همراه بود.

 

عرض تسلیت :
روز گذشته مطلع شدیم پگاه شاهرخی از اعضای باشگاه در سوگ مادر خود هستند.
پگاه عزیز ما را شریک غم خود بدان . از ایزد منان برای مادر عزیزتان غفران و آرامش ابدی خواستاریم و برای خانواده محترم صبر و شکیبایی.

 

عضو جدید باشگاه:
هفته گذشته خانمها مهسا حسنی ، هلیا فلاحی و آقای سجاد پاپایی عضو باشگاه شدند. ضمن خوش آمدگویی ، برایشان آرزوی صعودهای امن و موفق در کنار هم‌نوردانشان داریم.

 

تبریک تولد:
هفته گذشته تولد ۴ نفر از اعضای باشگاه بود. ۲۷ آذر پگاه شاهرخی و محمد جهانبخش ، ۲۸ آذر تولد توحید نوروزی و محمدباقر شمس بود. برایشان
آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون داریم.

 

قله «زرین کوه» صعود شد:

Pic3

برنامه جمعه گذشته باشگاه صعود قله زرین کوه در جاده فیروزکوه بود که با حضور ۲۰ نفر از اعضا و به سرپرستی آقای غلامرضا خلیل آبادی اجرا شد .

 

برگزاری همایش روز جهانی کوهستان و جشنواره کوهبان:
به گزارش کوه‌نامه ؛ دوشنبه ۲۳ آذرماه ” همایش و جشنواره عکس کوهبان “به مناسبت روز جهانی کوهستان در محل سالن سازمان محیط زیست در پارک پردیسان برگزار شد.
این مراسم در ساعت ۱۷ با تلاوت آیاتی از قران کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد. پس از خوش آمدگویی مجری مراسم، «مرتضی رمضانی» رئیس هیات کوه‌نوردی استان تهران گزارشی از همایش ارائه داد.
سپس «رضا زارعی» ریاست فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی سخنان کوتاهی بیان داشت و پس از آن نماینده فائو در ایران سخنرانی به مناسبت روز جهانی کوهستان ایراد کرد.
از سوی وزارت ورزش ” احمدی ” معاونت فرهنگی ، ورزشی این وزارتخانه در مراسم حضور داشت که نامبرده نیز سخنرانی در مورد کوهستان و فعالیت فرهنگی این حوزه داشت.
در ادامه مراسم لوح های تقدیری به سفیران ورزشی کشور اهداء شد.

koohban-15

یکی از بخش های اصلی مراسم تجلیل از ” عبداله اشتری ” مربی و پیشکسوت و پیشگام حفظ محیط کوهستان بود که با پخش مستندی جالب از وی و فعالیت هایش ادامه پیدا کرد. رزومه این پیشکسوت توسط “داوود محمدی فر ” از نویسندگان و محققان حوزه تاریخ کوه‌نوردی قرائت شد. پس از آن عبدالله اشتری صحبت هایی در مورد فعالیت ها و تلاش های خود در حوزه کوهستان ایراد کرد.

وی توسط معاونت وزارت ورزش و ریاست فدراسیون و ریاست هیات تهران و جمعی از پیشکسوتان کوه‌نوردی مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت.

در ادامه پس از تجلیل از یک تیم دوچرخه سواری که برنامه هایی در معرفی مناطق گردشگری ایران به جهانیان داشته اند ، «پرویز شجاعی پارسا» درباره راهنمایان گردشگری و حضور اتحادیه گردشگری جهانی در ایران سخنرانی کرد.
در ادامه مراسم «عباس محمدی» از انجمن کوه‌نوردان ایران و گروه دیده بان کوهستان در مورد وضعیت اسفناک محیط کوهستان و محیط بانان دربند صحبت هایی بیان کرد.
بخش پایانی برنامه تقدیر از برگزیدگان عکاسی در حوزه های مختلف جشنواره بود که بیانیه هیات داوران توسط «مهدی نوری مقدم» قرائت شد و از برگزیدگان تجلیل به عمل آمد.

1718-1652015681

 

koohban-23

در انتها نیز هدایایی به مدال آوران مسابقات اخیر کشور در عرصه کوه نوردی ، سنگ نوردی ، درای تولینگ و دوی کوهستان اهداء شد.
این مراسم در ساعت ۲۰ به پایان رسید.

 

معرفی کمیسیون یخ‌نوردی اتحادیه جهانی کوه‌نوردی / توسط «حمید شفقی»:

1721-main-2102207012

به گزارش سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ مطلب تهیه شده توسط «حمید شفقی» عضو ایرانی کمیسیون یخ‌نوردی UIAA در خصوص معرفی کمیسیون یخ‌نوردی اتحادیه جهانی کوه‌نوردی را در ادامه مطلب از نظر می‌گذرانید:
بخش یخ UIAA ، مسئول شکل دهی و تنظیم قوانین و مقررات مسابقات یخ می باشد . همچنین وظیفه چک کردن استانداردهای لازم مطابق با قوانین UIAA در مورد مسابقات یخ برعهده این بخش می باشد .
سازماندهی و نظارت بر توسعه یخ نوردی به عنوان یک ورزش نیز از وظایف این بخش می باشد . این بخش ، از سال ۲۰۰۴ مسئول سازماندهی مسابقات یخ نوردی برگزار شده می باشد . همچنین وظیفه تغییر و سازماندهی قوانین و ساده سازی و منصفانه کردن قوانین در جهت تشویق تعداد بیشتر شرکت کننده در مسابقات و همچنین نمایش یخ نوردی به عنوان رشته جذاب المپیکی در المپیک زمستانه ۲۰۱۴ سوچی به عهده این بخش بوده است .
به عنوان بخشی از فعالیتهای خود ، این بخش مسئول توسعه داوران و طراحان مسیر برای مسابقات این رشته نیز می باشد . این دوره ها باعث توسعه این رشته و همچنین به روز شدن داوران و طراحان این رشته و آموزش فنون تخصصی این رشته می گردد .

 

تلاش باشگاه آلپ تبریز برای صعود زمستانی دره یخار:

yakhar-alp

به گزارش کوه‌نامه ؛ بر اساس خبر منتشر شده از سوی باشگاه آلپ تبریز تیمی متشکل از اعضای این باشگاه روز ۳۰ آذرماه حرکت خود برای تلاش زمستانی بر روی دره یخار دماوند را آغاز خواهند نمود.
هشت صبح تیم دره یخار با بدرقه همنوردانشان در باشگاه آلپ تبریز راهی رینه خواهند شد تا تلاشی دیگر بر روی دره یخار شکل گیرد شاید این تلاش مکمل تلاش بزرگ مردانی باشد که طی سالیان گذشته برای راهیابی به قله دماوند در فصل زمستان از طریق دره یخار تلاش نمودند و سرانجام قفل دره یخار به سمت قله دماوند گشوده شود.
اعضای تیم شامل : حجت آزادی (سرپرست) – سعید سالم دل (سرپرست دوم) – رامین اسکندر جعفرزاد (مسول فنی) – قادر مرادی (مشاور فنی) – آیدین سالم دل (مسول تدارکات) – محمد فرشباف (روابط عمومی تیم) می باشند.

باشگاه کوه‌نوردی اسپیلت برای اعضای تیم آرزوی موفقیت توأم با سلامتی دارد.

 

 

فراخوان مسابقات دوی کوهستان (اسکای رانینگ) گرامیداشت دهه فجر (جام توچال):

1727-main-744525570

به گزارش سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ این فدراسیون در نظر دارد دومین دوره مسابقات دوی کوهستان (اسکای رانینگ) گرامیداشت سی هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و هفته وحدت ، انتخابی جایزه بزرگ دماوند سال(۹۵) را به میزبانی هیأت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران در دو بخش مردان و زنان با هدف توسعه کمی و کیفی و گسترش همه‌جانبه فرهنگ کوه‌پیمایی و کوه‌نوردی پاک، ایمن و سریع به شرح زیر برگزار نماید.

-زمان پذیرش: چهارشنبه ۰۹/دی/۱۳۹۴ – ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۸:۳۰ …
– مکان پذیرش و اقامت : تهران، بلوار شرقی استادیوم آزادی، فدراسیون تیر انداری ج.ا.ا
– زمان برگزاری مسابقه : پنجشنبه ۱۰/دی/۱۳۹۴- پایان مسابقه : ساعت ۱۷:۰۰٫
-مدارک مورد نیاز:
۱٫ معرفی‌نامه‌ از هیأت استان
۲٫ ارائه اصل کارت بیمه ورزشی سال جاری
۳٫ ارائه اصل کارت ملی
۴٫ ارائه گواهی صحت و سلامت از پزشک و تأییدیه هیأت پزشکی استان
۵٫ دارا بودن ۱۸ سال تمام در زمان مسابقه.
۶٫ ارائه رونوشت حکم کارآموزی کوه‌پیمایی.
۷٫ ارائه دو قطعه عکس ۴×۳
۸٫ ارائه اصل فیش واریزی به مبلغ ۶۰۰۰۰۰ ریال بابت هر نفر (اعم از شرکت کننده و همراه) به حساب شماره ۰۱۰۶۰۰۸۱۱۴۰۰۲ بانک ملی شعبه پیام انقلاب ، کد ۹۸ ، به نام فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی.
مهلت ثبت نام : حداکثر تا ۵ دیماه ۹۴ می باشد.
توضیحات مهم :
۱ – جهت تکمیل ثبت نام حتماٌ اطلاعات واریزی را با ذکر نام و نام خانوادگی به شماره ۰۹۱۲۱۷۷۵۵۰۷ یا ۰۹۰۱۱۸۳۹۶۷۳ پیامک نمائید ، در صورت عدم ارسال پیامک ثبت نام تاٌیید نمی شود. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با شماره های فوق آقای دلنوا تماس حاصل نمائید.
۲ – برای رسیدن به محل پذیرش می توانید از پایانه جنب متروی میدان آزادی با تاکسی خط دهکده المپیک تا مقابل فدراسیون تیراندازی سوار شوید.
۳ – در این دوره از مسابقات آزمایش دوپینگ نیز اخذ می شود .
لوازم و تجهیزات مورد نیاز و لازم: پوشاک مناسب فصل (پوشاک گرم) ـ کفش مناسب فصل(کفش ساقدار) ـ شلوار بلند برای مسابقه ـ باتوم کوه‌پیمایی (یک جفت) ـ کوله‌پشتی ۴۰ لیتری جهت حمل مواد غذایی، آب، پوشاک اضافه، لوازم انفرادی و تغذیه برای مدت یک روز.
لوازم انفرادی شامل: کلاه ـ دستکش ـ عینک ـ کمل بک (قمقمه آب)، کیف کمک‌های اولیه
ـ در این دوره از مسابقات معاینه پزشکی نیز انجام و از حضور افراد فاقد آمادگی جسمانی و روانی لازم ممانعت به عمل خواهد آمد.
ـ از شرکت افرادی که دوره کارآموزی کوهپیمایی این فدراسیون را به صورت رسمی نگذرانده‌اند ممانعت به عمل خواهد آمد.
– رعایت کامل قوانین جاری کشور و مسابقات توسط شرکت‌کنندگان الزامی است.
ـ استفاده از پوشش مناسب منطبق بر قوانین جاری کشور (به ویژه برای بانوان) الزامی می‌باشد.
ـ ضروری است تمام ورزشکاران با آمادگی کامل جسمی و روحی و رعایت کامل بخشنامه و قوانین جاری در این دوره از مسابقات شرکت نمایند.
ـ شرکت تیم‌ها در جلسه فنی که رأس ساعت ۲۰:۳۰ مورخ ۰۹/دیماه/۹۴ درمحل خوابگاه برگزار می‌شود الزامی می‌باشد.
مقتضی است تمامی هیأت‌های کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان نسبت به اطلاع‌‌رسانی مراتب مذکور در سطح استان اقدام و حمایت لازم را انجام و حداکثر تا تاریخ ۰۵/دیماه/۹۴ اسامی افراد را به طور مکتوب به فدراسیون اعلام نمایند.

 

برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات سنگ‌نوردی جام فجر / سرطناب:

1728-main-1469615295

سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛به آگاهی می‌رساند: کارگروه لیگ و مسابقات این فدراسیون در راستای اجرای تقویم ورزشی سال ۹۴ و به منظور توسعه کمی و کیفی، شانزدهمین دوره مسابقات سنگ‌نوردی جام فجر گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گرایش سرطناب در دو بخش مردان و زنان را در دستور کار خود دارد …
این دوره از مسابقات در نیمه اول بهمن ماه به میزبانی استان سمنان برگزار خواهد شد.
بدیهی است اطلاعات تکمیلی مربوط به چگونگی برگزاری متعاقبا اعلام می‌گردد.مقتضی است تمامی هیأتهای کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی سراسر کشور نسبت به اطلاع رسانی مراتب فوق جهت آمادگی، برنامه‌ریزی و تدارکات لازم برای ورزشکاران، مربیان و سرپرستان اقدام لازم به عمل آورند.

 

انتشار گزارش برنامه دیواره‌نوردان ایرانی؛ این بار در یک نشریه‌ی اسپانیایی:

ZVhrGa

بنا بر خبر ارسالی «حمید شفقی» به «کوه‌نوشت»؛ گزارش برنامه گشایش مسیر بر روی دیواره «تسارونورا» در «ماداگاسکار» که چندی پیش توسط دیواره‌نوردان خوب کشورمان «حسن گرامی»، «حمید شفقی» و «فرشاد میجوجی» انجام شد؛ در مجله «کمپو بیس» نیز چاپ و منتشر شد.
یادآور می‌شود؛ گزارش این برنامه در نشریات دیگری چون «آلپاین» آلمان، «ورتیکال» فرانسه و … نیز درج و منتشر بوده بود.
صفحات این گزارش در مجله مذکور را از طریق لینک‌ زیر دریافت و ملاحظه نمائید:
از اینجا دانلود کنید.

 

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان فدراسیون،تله کابین توچال و شهرداری ناحیه کوهستان:
به نقل از سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛صبح روز چهارشنبه ۲۵ آذر و در محل تله کابین توچال با حضور زارعی رئیس فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی و مساعدیان رئیس بخش جستجو و نجات فدراسیون، مهندس پرهیزکار مدیرعامل تله کابین توچال و نماینده شهرداری ناحیه کوهستان (به نمایندگی از مهندس آقامیر شهردار این ناحیه) تفاهم نامه همکاری به منظور پشتیبانی و پوشش خدمات امدادی در منطقه تله کابین توچال منعقد گردید. براین اساس مقرر شد کارگروهی از نمایندگان فدراسیون، هیأت کوه‌نوردی استان تهران، تله کابین توچال، شهرداری ناحیه کوهستان، هلال احمر و آتش نشانی تشکیل و مشکلات امدادی این منطقه بررسی و راهکارهای لازم به کار گرفته شود.

 

لیستی از بهترین قهرمانان سنگ‌نورد جهان به انتخاب ۸A و درس هایی برای آموختن

h1

کوه‌نامه ؛ سایت ۸a با رای گیری از خوانندگان خود لیستی از بهترین قهرمانان سنگ‌نورد جهان در سالهای اخیر را منتشر کرده است. در این لیست،
دربخش مردان: کریس شارما – آدام اوندرا – ولفگانگ گولیچ – فرد نیکول + دیوگراهام – تامی کالدول
در بخش زنان: لین هیل – آلکس پوچیو – آشیما شیراشی – آنا اشتور – نینا کاپرز – ژوسون برزیارتو – جین کیم – شونا کاکسی – ساشا دیگولین – مینا مارکوویک – آنجلا آیتر – ژولین وورم – ژانژا گرانبرت
به ترتیب مقام های اول تا پنجم را به خود اختصاص داده اند.

یک نگاه اجمالی به درصد آرای این سنگ‌نوردان درس های زیادی دارد:
۱ – با وجودی که سایت ۸a یک سایت اروپایی است و خوانندگان آن بیشتر اروپایی هستند اما هم در بخش مردان و هم در بخش زنان بیشترین رای به امریکایی ها داده شده نه اروپایی ها. یعنی اروپایی ها نیز به امریکایی ها رای داده اند. کافی است توجه کنیم اگر در لیست پیشنهادی سایت ۸a یک سنگ‌نورد ایرانی هم بود، در این‌صورت لین هیل یا کریس شارما با اختلافی عظیم دوم می شدند.
۲ – در بخش مردان اختلاف رای کریس شارما با آدام اوندرا ۱% است اما در بخش زنان درصد آرای لین هیل بیش از دو برابر نفر دوم است. و این چیزی نیست جز هوشیاری، آگاهی و رای مسئولانه رای دهندگان.
نگاهی کوتاه به زندگی لین هیل
کارولین ماری لین هیل، سوم ژانویه ۱۹۶۱ در دیترویت میشیگان به دنیا آمد و تا چند روز دیگر ۵۵ ساله خواهد شد. در دوران کودکی ورزش مورد علاقه اش ژیمناستیک بود. در ۱۴ سالگی به سنگ‌نوردی روی آورد. اواخر دهه ۱۹۸۰ و اوایل دهه ۱۹۹۰ یا دقیق تر در فاصله سالهای ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۲ او یکی از بهترین قهرمانان صعودهای ورزشی جهان بود. او در این فاصله زمانی صاحب ۳۰ عنوان قهرمانی جهان از جمله ۵ بار قهرمان آرکو راک مستر شد. از سال ۹۲ لین هیل صعودهای رقابتی را کنار کذاشت و به صعودهای سنگ طبیعت و دیواره‌نوردی روی آورد. معروفیت لین هیل بیشتر به خاطر دو صعود شاخص او در ال کاپیتان است. او در سال ۱۹۹۴ اولین صعود آزاد مسیر نوز (دماغه) را در ال کاپیتان انجام داد؛ یک سال بعد همین مسیر را باز هم آزاد و کمتر از ۲۴ ساعت صعود کرد. در آن زمان صعود مسیر نوز (دماغه) بین ۴ تا ۶ روز طول می کشید.
لین هیل در توسعه و ترویج سنگ‌نوردی چه در صعودهای ورزشی و چه در صعودهای سنگ طبیعت و دیواره‌نوردی تاثیری جدی در سطح جهان داشته است.

قهرمانان زن
۲۳% Lynn Hill
10% Alex Puccio, Ashima Shiraishi
07% Anna Stöhr, Nina Caprez, Josune Bereziartu
05% Jain Kim, Shauna Coxsey, Sasha Digulian
04% Mina Markovic, Angela Eiter, Juliane Wurm, Janja Garnbret
02% Robyn Erbesfield-Raboutou, Allizee Dufraisse, Muriel Sarkany
قهرمانان مرد
۱۳ % Chris Sharma
12 % Adam Ondra
9 % Wolfgang Gülich
7 % Fred Nicole, Dave Graham
6 % Tommy Caldwell
5 % Nalle Hukkataival, Alex Megos, Alex Huber, Dani Andrada, Alex Honnold, Jimmy Webb
3 % Daniel Woods, Yuji Hirayama, Jan Hojer, Sean McColl

 

 

برنامه هم هوایی راهیان نانگاپاربات:
وبلاگ کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه ؛ امسال پنج تیم آمادگی خود را برای صعود زمستانی نانگاپاربات اعلام کرده اند. اعضاء این تیم ها اکثرا در حال هم هوایی در سایر ارتفاعات می باشند ازجلمه آلکس تکسیکون و دانیل نادری که هم اکنون در امریکای جنوبی بسر می برند تا در مرز شیلی و آرژانتین سه قله مرتفع سانفرانسیسکو ۶۰۱۶ متر، اینکاهوازی ۶۶۳۸ متر و اجوس دل سالادو ۶۸۹۳ را صعود کنند. جایی که آدام بلیسکی و همراه او نیز قرار است قبل از ورود به کمپ اصلی نانگاپاربات برنامه هم هوایی خود را انجام دهند و چند شب نیز روی قله باقی بمانند.
تکسیکون قبل از ورود به امریکای جنوبی موفق شده با یک اسپانسر اسپانیایی به نام ترانگو ورلد Trangoworld برای اجرای برنامه زمستانی نانگاپاربات به توافق برسد. این کمپانی تولید کننده پوشاک کوه‌نوردی، چادر، کوله پشتی و کیسه خواب است. به گفته تکسیکون در حال حاضر شرایط آب و هوایی این منطقه بهاری است و به همین علت صعود به ارتفاع بالای شش هزارمتر بسیار راحت است.

سیمونه مورو و تامارا لانجر وارد پاکستان شده اند تا قبل از ورود به کمپ اصلی نانگاپاربات هم هوایی خود را روی قله اسپانتیک به ارتفاع ۷۰۲۷ متر انجام دهند که در صورت موفقیت اولین صعود زمستانی این قله نیز خواهد بود. پدر تامارا، هنسیورگ نیز در این صعود آنها را همراهی می کند. این پدر و دختر قهرمان اسکی کوهستان کشور ایتالیا می باشند. مورو سه صعود زمستانی شیشاپانگما، ماکالو و گاشربروم ۲ را در کارنامه خود دارد و قرار است مسیر نیمه تمام سال ۲۰۱۲ در جبهه دیامیر نانگاپاربات را ادامه دهد که نخستین بار در سال ۲۰۰۰ توسط مسنر و هنس پیتر مورد تلاش قرار گرفته بود.
تیم لهستانی – پاکستانی “عدالت برای همه” هم اکنون در حال تلاش برای هم هوایی برفراز راکاپوشی می باشد. یانوش گولاب نیز که قرار است به تیم بین المللی ملحق شود در فصل پاییز روی آناپورنای ۴ به ارتفاع ۷۵۲۵ متر تلاش کرده بود، فقط تومک و الیزا قرار است هم هوایی خود را در ابتدای ماه ژانویه در نانگاپاربات انجام دهند.
اما از علی سدپارا خبری نیست. راهنمای پاکستانی که سال گذشته به دلیل عدم هم هوایی کامل تیم آلکس تکسیکون را از ارتفاع حدود ۸۰۰۰ متر مجبور به بازگشت نمود.
نظیر سال گذشته این رویداد را دنبال خواهیم کرد.

 

زنان افغانی و صعود به قله ای بکر:

 وبلاگ کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه ؛ یک گروه ۱۲ نفره از زنان افغانی در یک برنامه ۱۷ روزه سه قله را صعود کردند. گروه آنها را زنان ۱۵ تا ۲۲ سال تشکیل می داد که در برنامه خود ۳ قله بالای ۴۸۰۰ متر را در استان پنج شیر هندوکش صعود کردند. آنها اولین زنان افغانی هستند که چنین کار برجسته ای انجام داده اند و این امید وجود دارد که آنها برای نسل های بعدی ایجاد انگیزه کنند.

این تیم تصمیم دارد که قله نوشاخ بلندترین قله کشور افغانستان به ارتفاع ۷۴۹۲ متر را صعود کند. مسائل امنیتی و جنگ از ورود آنها به دره خودداری می کند و آنها باید بر مسیری متفاوت تمرکز داشته باشند. یکی از مسیرهای آنها منجر به صعود به قله ای بکر شده که آنها نام ” دختران شیر افغان” بر آن نهاده اند.

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

 

۳ دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (سال چهارم – شماره۱۶۲ – تاریخ ۹۴،۹،۲۹)”

  1. علیرضا کاظمی می گوید:

    سپاس از خانم محمودی.لازم میدانم درگذشت مادر سرکارخانم پگاه شاهرخی را به ایشان وخانواده محترمشان تسلیت وبرای بازماندگان صبر ازخداوندیکتا آرزومندم.
    تشکرازخانم محمودی.این هفته مطالب متنوع و خواندنی بود.ممنون ازشما.
    آرزومند موفقیت برای تیم تبریزی جهت صعودزمستانه دماوند از دره یخار.
    تبریک به دختران افغان بخاطر همتشان درآن آشفته بازار افغانستان ازنظر امنیت ومسایل اجتماعی.
    همواره سرافراز برفراز باشید.

  2. رضا می گوید:

    با سپاس فراوان بابت تهیه و گردآوری مطالب جامع و ارزشمند

  3. پگاه شاهرخی می گوید:

    سرکار خانم محمودی و تمامی دوستان عزیز و همنوردان گرامی ؛
    از حضور شما در لحظه لحظه‌های سخت زندگیم ، از شما سپاسگذارم.

دیدگاه خود را بیان کنید