هر هفته یک برنامه «شماره ۷۱۸»/ این بار گزارش صعود قله کافره ۹۶/۹/۳

ارسال شده توسط در 25 نوامبر 2017 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

ساعت ۵ صبح روز جمعه سوم آبان ماه طبق برنامه باشگاه به همراه ۱۷ نفر از اعضا به سمت روستای گرمابدر حرکت کردیم و پس از عبور از گیت محیط بانی و طی پنج کیلومتر با مینی بوس از محل معدن سابق ذغال سنگ خاتون بارگاه کوهپیمایی را آغاز کردیم .

ساعت ۸:۳۰ پس از صرف صبحانه در گردنه خاتون بارگاه (یونه زا) به سمت قله حرکت کردیم.

بارش حدود ۵ سانتی متر برف در منطقه باعث لغزندگی مسیر و کندی حرکت تیم شده بود.

به دلیل کمبود وقت و پیش بینی هوا که از ظهر به بعد هوای نامساعدی در منطقه خواهیم داشت ، تیم به دو قسمت تقسیم شد .

تیم پیشرو به سرپرستی رضا خلیل آبادی با سرعت بیشتری اقدام به حرکت نمود.

از ساعت ۱۱:۳۰ شرایط نامساعد جوی در منطقه حاکم و بارش برف شروع شد.

تیم پیشرو در ساعت ۱۳:۴۵ به ارتفاع ۳۶۰۰ متری رسید در حالی که یک لحظه رخ قله نمایان گردید ولی به دلیل کمبود وقت تصمیم گرفتند دو نفر به صورت سرعتی و به نمایندگی از همه نفرات قله را صعود نمایند.

در نهایت در ساعت ۱۴:۳۰ قله کافره به ارتفاع ۳۶۸۰ متر صعود شد. در مسیر بازگشت سعی کردند با سنگهای لغزنده درگیر نشده و از دره غربی با احتیاط تا انتهای یال غربی فرود آیند.

تیم دوم با ۷ ساعت تلاش تا ارتفاع ۳۳۰۰ متری صعود و به دلیل اتمام زمان صعود در ساعت ۱۴ ، پس از گرفتن عکس و صرف ناهار به سمت پایین فرود را آغاز نمود.

در نهایت ساعت ۲۰:۳۰ پس از سوار شدن به مینی بوس باشگاه به سمت تهران حرکت کرده و در ساعت ۲۲ برنامه ای دیگر در سیدخندان به پایان رسید.

جهت کسب اطلاعات کوه شناسی این قله به گزارش دیگر این سایت (اینجا) مراجعه کنید.

اعضای شرکت‌کننده در برنامه:
آقایان: غلامرضا خلیل آبادی«سرپرست» ـ رضا خلیل آبادی«سرپرست دوم» – محسن شاکری – ارسلان بیک محمدی – علیرضا قره داغی – دکتر علی طوطی – داوود میرحسینی – علی اکبرفیض آبادی- علیرضا رضایی – مجید رضاپور – مهدی یگانه – نیما اسماعیلی – بنجامین سعیدی(عکاس)
خانم ها: اعظم رضایی – فاطمه هوشمند – مرضیه صادقی – فاطمه دارابی

گزارش از: غلامرضا خلیل آبادی
          ۱۳۹۶٫۹٫۴

کافره

نقشه صعود قله کافره از گردنه یونه زا (آرشیو اسپیلت)

ارتفاع ۳۳۰۰ متر

قله کافره به ارتفاع ۳۶۸۰ متر

یک دیدگاه to “هر هفته یک برنامه «شماره ۷۱۸»/ این بار گزارش صعود قله کافره ۹۶/۹/۳”

1. طوطی می گوید:

با وجود اینکه قله کافره به دشواری صعود شهرت دارد و شرایط آب و هوایی با طبیعت انسانی بسیار ناسازگار بود، مدیریت و زمان بندی دقیق آقایان غلامرضا و رضا خلیل آبادی صعود بسیار مفرح و خاطره انگیزی را برای همه اعضای گروه رقم زد. حتی این موضوع که مجبور شدیم بخش قابل توجهی از مسیر جاده را پیاده طی کنیم هم اخلالی در برنامه صعود ایجاد نکرد. بسیار از این عزیزان و همه همنوردان گرامی تشکر می کنم و از اینکه افتخار عضویت در باشگاه اسپیلت را دارم بسیار خرسندم.