ارسال شده توسط در 4 نوامبر 2017 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

برنامه این هفته باشگاه اسپیلت صعود به قله توچال بود.
قله توچال را می توان از مسیرهای مختلف صعود نمود .
یکی از مسیرهای این قله ، مسیر دره شهرستانک از روستای شهرستانک می باشد.
روستای شهرستانک از توابع آسارا و در کیلومتر ۶۰ جاده چالوس و ۱۵ کیلومتری گچسر واقع است.
شهرستانک روستایی کوهستانی و ییلاقی است که به دلیل وجود بنای تاریخی که مربوط به زمان قاجار (ناصرالدین شاه) است ، این روستا را روستای تاریخی مبدل کرده است(ارتفاع ۲۱۰۰ متر)

صبح جمعه ساعت ۴:۳۰ از میدان آزادی به اتفاق ۲۴ نفر از اعضای باشگاه به سمت شهرستانک حرکت کردیم.
ساعت ۶:۳۰ به روستا رسیدیم .
برای ورود به دره شهرستانک از دو مسیر می توان وارد شد:
۱- داخل روستاهای شهرستانک بالا و پایین که بعد از کوچه باغ های زیبای روستا به کاخ ناصری می رسیم (این مسیر بسیار زیباست اما به دلیل پر پیچ و خم بودن وقت زیادی می گیرد).
۲- از بالای روستا و در جاده ای خاکی به طول حدود ۳ کیلومتر .
اکثر تیم ها مسیر دوم را با ماشین طی می کنند اما تیم ما از ابتدای روستا در ساعت ۷ حرکت را آغاز نمود و این مسیر را طی کردو به کاخ ییلاقی ناصرالدین شاه رسیدیم و وارد دره شهرستانک شدیم که در بالای کاخ چشمه ای قرار دارد که آخرین نقطه دسترسی به آب است.
ساعت ۸:۴۵ به چشمه رسیدیم و صبحانه را آنجا صرف کردیم و ساعت ۹:۱۵ حرکتمان را به سمت قله توچال ادامه دادیم.
هوا ابری و کمی سرد بود.
این مسیر با شیب های مختلف در نهایت به هتل توچال می رسد و در ادامه به قله توچال ختم می شود.
دو نفر از اعضای تیم در ارتفاع حدود ۲۹۰۰ از ادامه مسیر انصراف دادند و در ساعت ۱۳:۳۰ همه اعضای تیم موفق شدند قله توچال را صعود نمایند.
یک تیم ۵ نفره از مسیر شیرپلا و بقیه اعضای تیم با تله کابین به تهران بازگشتند.

مشخصات gps مسیر:

حداکثر ارتفاع صعود شده : ۲۱۰۹ متر
ارتفاع کاخ ناصری : ۲۳۵۰ متر
ارتفاع ایستگاه ۷ : ۳۷۳۹ متر

مختصات قله توچال : ۳۵ درجه , ۵۳دقیقه و ۰۳٫۹ ثانیه (شمالی) و۵۱درجه , ۲۵ دقیقه و ۱۱٫۹ ثانیه (شرقی)

مختصات ابتدای مسیر حرکت (روستای شهرستانک) : ۳۵ درجه , ۵۸ دقیقه و ۱۸٫۵ ثانیه (شمالی) و۵۱درجه , ۲۱دقیقه و ۲۵٫۱ثانیه (شرقی)

اعضای شرکت‌کننده در برنامه:
آقایان: رضا خلیل آبادی«سرپرست» – غلامرضاخلیل آبادی«مربی» – محمدپورزادی – محمدباقر شمس – شنتیا ربانی «مربی»- محسن شاکری – ارسلان بیک محمدی – رحیم بیضاوی – مسعود علیزاده – محمدحسین اله یاری – سیدمحمود قاسمی(نقشه gps) – امیرحسن اله قلی – مجید رضاپور- علیرضا رضایی – حامد کرمانی – هادی حسنی – آرش کریمی – بنیامین سعیدی – محمدحسین رحمانی
خانم ها: زینب داداشی – نرگس غمیلویی – سِدا هاکوپیان – فرناز زاهدیه

5cce80ab-7c2c-4675-a6dc-f2eba0d1a62b

21408635-9b35-4480-bb3c-4e9a7a5e5028

قله توچال به ارتفاع ۳۹۶۵ متر

یک دیدگاه to “هر هفته یک برنامه «شماره ۷۱۵»/ این بار گزارش صعود قله توچال از شهرستانک ـ ۹۶/۸/۱۲”