هر هفته یک برنامه «شماره ۶۹۸»/ این بار گزارش صعود قلل هرزه کوه به سرکچال ۹۶/۴/۱۶

ارسال شده توسط در 8 جولای 2017 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

سرکچال نام قله ای مهم بالای ۴۰۰۰ متر در البرز مرکزی‌ست.

این قله را می توان از چهار طریق صعود نمود؛

۱- مسیر جانپناه لجنی «روستای شمشک»
۲- مسیر قله کلون بستک «خط الرأسی»
۳- مسیر شانه شرقی «روستای لالون»
۴- مسیر یال شمالی و گردنه ورزا «خط الرأسی»

کمترین تعداد صعودی که به سرکچال انجام می شود از مسیر چهارم است که این هفته باشگاه اسپیلت به تعداد ۲۳ نفر با اضافه کردن صعود قله (اصلی) خط الرأس هرزه کوه موفق شدند به شرح زیر این برنامه را به سرانجام برساند؛

ساعت ۶:۳۰ از روستای لالون یا «لالان» صعود را شروع کردیم.

یک ساعت و نیم بعد در کنار چشمه «تلخ آب» در مسیر صعود قله خلنو صرف صبحانه و استراحت داشتیم.

سپس از مسیر قله خلنو جدا شده وارد دره ورزا شدیم و به طرف ارتفاعات بالاتر پیش رفتیم.

جالب توجه این که داخل دره برعکس تجسم ما ، مملو از برف بود به طوری که بیشتر صعود را تا رسیدن به گردنه از روی برف های سفت شده این مسیر گذشت.

(وضعیت هوا معتدل تابستانی و در ارتفاعات با وزش باد سرد همراه بود).

ساعت ۱۲ به گردنه رسیدیم.

چهار نفر از تیم اصلی جدا شده ، جهت صعود قله هرزه کوه به طرف شمال خط الرأس حرکت کردند و باقی نفرات پس از کمی استراحت ، برعکس مسیر آن ها به طرف جنوب جهت صعود قله اصلی سرکچال حرکت کردند.

ساعت ۱۳:۳۰ با تمام نفرات به قله ۴۲۱۰ متری سرکچال رسیدیم.

بخاطر سرعت مناسب ، تیم چهارنفره هرزه کوه ، نیز تقریباً هم زمان با تیم اصلی به ما ملحق شدند.

پس از عکاسی و استراحت از مسیر غربی و عبور از زیر قله سرکچال ۲ به طرف جانپناه لجنی بازگشتیم.

«سرکچال ها سه قله متصل به هم بر روی خط الرأس کلون بستک هستند.»

پس از استراحت و صرف ناهار در کنار جانپناه ، ساعت ۱۶ به طرف روستای شمشک فرود رفته و در ساعت ۱۷:۳۰ با مینی بوس باشگاه که در آنجا انتظارمان را می کشید به طرف تهران حرکت کردیم.

توضیحات مختصر درخصوص قله هرزه کوه (ارتفاع ۴۲۵۰ متر)

خط الرأس عظیم هرزه کوه غربی شرقی است.

این خط الرأس از روستای والنگرود (جاده دیزین کرج ) شروع شده ، پس از عبور از چندین قله ، در نهایت به قله (برج خلنو) منتهی می شود .

در شمال این خط الرأس دره زیبای والنگرود و در جنوب آن دره مشهور دریوک تشکیل شده است.

بلندترین قله این خط الرأس قبل از اینکه به خط الرأس «سرکچال به برج خلنو»برسد ، قله ای‌ست که روز جمعه توسط تیم باشگاه اسپیلت صعود شده و به قله اصلی هرزه کوه مشهور است.

مختصات gps :

حداقل ارتفاع در ابتدای مسیر حرکت روستای لالون ۲۴۵۰ متر وقله هرزه کوه ۴۲۵۰ متروقله سرکچال ۴۲۰۰ متر
ارتفاع پناهگاه لجنی :۳۵۰۵ متر
صعود به قله سرکچال : ۱۳٫۲۰ ساعت ( پس از ۱۰ کیلومتر ) ارتفاع ۴۲۰۰متر
ساعت خاتمه برنامه : ۱۷٫۳۰
کل مسافت طی شده هوایی رفت و برگشت: ۱۶ کیلو متر

رفت : ۱۰ کیلو متر

برگشت ۶ کیلو متر

مختصات قله سرکچال : ۳۶ درجه , ۰۱دقیقه و ۴۲٫۰۷ ثانیه (شمالی) و ۵۱درجه , ۳۲ دقیقه و ۲۲٫۵ ثانیه (شرقی)
مختصات ابتدای مسیر حرکت (روستای لالون) : ۳۶ درجه , ۰۰ دقیقه و ۱۰٫۴ ثانیه (شمالی) و ۵۱درجه , ۳۴ دقیقه و ۵۸٫۲ثانیه (شرقی)

خانم ها:  پگاه شارخی – نرگس غمیلویی – جیران نصرالدیوانی – راشا ملک – مهسا قادرپور

آقایان : ذبیح اله حمیدی (سرپرست) – غلامرضا خلیل آبادی(مربی) – رضا خلیل آبادی(سرپرست فنی) – رامین منفردزاده – مهران دهخدایی – مهدی موسی نژاد – ارسلان بیک محمدی – علیرضا کاظمی – سیدمحمود قاسمی(نقشه gps) – سروش معمار – علیرضا برزگر – علیرضا رضایی – مجید رضاپور – مهدی یگانه – مهدی نجفی – نیما اسماعیلی – حامد کرمانی – بابک صبری