هر هفته یک برنامه: این بار گزارش صعود قله کاسونک ۳ دی ماه ۸۹

ارسال شده توسط در 26 دسامبر 2010 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در اخبار

هر هفته یک برنامه: این بار گزارش صعود کاسونک ۳ دی ماه ۸۹

بعضی از قله های اطراف تهران ویژه صعود یک روزه زمستانی است. یعنی مسافت آن، مسیر صعودش و موقعیت مکانی آن بسیار مناسب این فصل است.

قله ۳۷۰۰ متری کاسونک یکی از این قله هاست که مسیر صعود آن از روستای گرمابدر از توابع رودبار قصران شروع می شود.
بعد از گرمابدر جاده دشت لار به طرف گردنه یونه زا(خاتون بارگاه) کشیده شده است. این همان جاده ای است که زمانی قرار بود به سمت شمال کشور(بلده) وصل شود.

تیم ۹ نفره ما ساعت ۶:۳۰ صبح روز جمعه در هوایی سرد و نیمه تاریک، کوهپیمایی خود را از گرمابدر شروع کرد. برفی سفت و یخ زده روی جاده وجود داشت که سبب شد ماشین مان نتواند بیشتر از آن پیشروی کند.
مسیر سایه و برودت هوا به حدی بود(حدود ۱۵ درجه زیر صفر) که مجبور شدیم کاملاً زمستانی لباس به تن کنیم. بدون توقف تا گردنه یوزا صعود کردیم. در آنجا با بالا آمدن آفتاب هوا گرم تر شد ولی دست و پای بعضی از بچه ها هنوز سرد بود.

بعد از صرف صبحانه، صعود را دوباره شروع کردیم. مقدار برف بیشتر از آن بود که تصور می کردیم. منطقه برف گیر گرمابدر که کاملاً شمالی است نشان داد با اینکه بازار بی برفی همه جا رونق دارد در این منطقه برف نسبتاً مناسبی باریده است. صعود حدود ۳ ساعت دیگر طول کشید تا ۸ نفرمان با کمی فاصله به قله برسیم.

تا ساعت ۱۲:۳۰ روی قله بودیم و به تماشای مناظر اطراف پرداختیم. مسیر صعود این قله کاملاً خط الرأسی است و در انتها از میان صخره ها می گذرد که با توجه به برف، زیباتر هم شده بود.
در ساعت ۲ بعد از ظهر به گردنه بازگشتیم و در ساعت ۴ عصر هم پای ماشین مان بودیم و به سمت تهران بازگشتیم.