هر هفته یک برنامه / این بارگزارش صعود قله امیری«شاه طهماسب» (۹۵/۷/۹)

ارسال شده توسط در 8 اکتبر 2016 ۴ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

صعود قله امیری یا شاه طهماسب
تعداد اعضای شرکت کننده ؛  ۱۷ نفر

شرح برنامه ؛

ساعت ۵ صبح روز جمعه ۱۶ مهر ۹۵ با یک دستگاه مینی بوس از سیدخندان به مقصد روستای وانا در کیلومتر ۱۲۰ جاده هراز حرکت کردیم.

ساعت ۸ به روستای هاره از توابع وانا رسیدیم . این روستا آخرین روستای منطقه وانا می باشد.

کارخانه آب معدنی در ابتدای مسیر قله امیری بهترین نشانه برای شروع مسیر می باشد.

صعود این قله در این منطقه از دو مسیر در دو طرف رودخانه امکان پذیر می باشد که تیم ما مسیر سمت چپ را انتخاب و بعد از دو ساعت کوهپیمایی در ساعت ۱۰ به انتهای رودخانه رسیدیم.

به دلیل اینکه برای صعود می بایست از دیواره سنگی به یال صعود دسترسی پیدا کرد ، در انتهای رودخانه با چرخشی نود درجه به سمت شمال و به طرف دهلیز یال حرکت کردیم.

شیب بسیار تند و شن اسکی بودن مسیر و در نهایت دست به سنگ شدن در دهلیز ، حرکت تیم را کمی کند کرد که در نهایت بعد از دو ساعت ، در ساعت ۱۲ به بالای یال رسیدیم و بعد از کمی استراحت به سمت قله حرکت کرده و در ساعت ۱۳ موفق به صعود قله شدیم.

هوای گرم و بدون باد هیچ نشانی از یک روز پاییزی نداشت اما ایستادن بر روی قله و دیدن تمام قد قله دماوند لذت صعود را چند برابر کرده بود.

تیم بعد از حدود یک ساعت استراحت و گرفتن عکس قله ، در ساعت ۱۴ اقدام به فرود کرد .

بهترین مسیر فرود دور زدن قله و استفاده از مسیر شن اسکی می باشد . بعد از عبور از مسیر شن اسکی و رسیدن به دره وانا ، تیم برای ادامه فرود مسیر سمت چپ دره را که مسیری بسیار زیبا همراه با چند چشمه و درختچه های سرسبز و گل سنگ های زیبا می باشد ، انتخاب کرد.

در نهایت تیم ما در ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه به مینی بوس رسید و به سمت تهران حرکت و در ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به سید خندان رسیدیم و بار دیگر شاهد اجرا و پایان یک برنامه خوب پاییزی بودیم.

تشکر و قدردانی می کنم از همنوردان عزیزمان حسین صادق زاده و حسین قربان نژاد بخاطر همکاری خوب و صمیمانه در تیم و تشکر از شنتیا ربانی بخاطر آموزش های خوب و کارآمدشان به همنوردان تازه وارد باشگاه.

همنوردان گرامی برای اطلاع از کوه‌شناسی منطقه به گزارش دیگری از اجرای این برنامه در باشگاه اسپیلت به اینجا مراجعه فرمایید.

اعضای شرکت‌کننده در برنامه :

خانم‌ها: زینب داداشی –  فاطمه درزی – نسرین سلطانی – مریم بهرامی – نرگس غمیلویی – راشا ملک – عضو جدید رؤیا جوادی

آقایان: غلامرضا خلیل آبادی(سرپرست) – شنتیا ربانی( مربی) – حسین قربان نژاد – حسین صادق زاده – ناصرکاویانی – ارسلان بیک محمدی – پویان حیرت پور – محسن مرادیان

میهمانان برنامه : خانم ها شکوفه پروا – آتوسا معنوی

گزارش : غلامرضا خلیل آبادی ۹۵/۷/۱۷

روستای زیبای وانا

ابتدای مسیر

انتهای رودخانه و ابتدای شیب منتهی به یال صعود

قله امیری به ارتفاع ۳۸۴۰ متر

۴ دیدگاه to “هر هفته یک برنامه / این بارگزارش صعود قله امیری«شاه طهماسب» (۹۵/۷/۹)”

1. علیرضاکاظمی می گوید:

درود بر همه همنوردان باشگاه خوب اسپیلت. امیدوارم همواره سرافراز و پیروز باشید.صعودهای خوبی در زمستان برایتان آرزومندم.
    پیروزی حق شماست.پس برایش تلاش کن.

2. رضا می گوید:

بسوی قله ات با گام هایی به سمت پاییز.
    درود بر همنوردان

3. علیرضا گوهری می گوید:

با سلام و خسته نباشی خدمت یکا یک دوستان
    به به خدا قوت تبریک می گم تعریف این قله به خاطر زیبایی هاش شنیده بودم..
    مخصوصا نمای دماوند ….

4. حسین قربان نژاد می گوید:

صعود خوب و لذت بخشی بود و از سرپرست خوب برنامه عمو غلام بزرگوار وهمنوردان عزیز کمال تشکر را دارم