هر هفته یک برنامه«شماره ۶۹۷»/این بار گزارش صعود قلل خرسنگ و جانستون ۹۶/۴/۹

ارسال شده توسط در 1 جولای 2017 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

کوه‌شناسی این قله:
قلل خرسنگ و جانستون برروی خط الرأس اصلی البرز مرکزی واقع شده است . خرسنگ‌ها از دو قله شمالی و جنوبی تشکیل می شود.(خرسنگ شمالی و خرسنگ جنوبی)این دو قله را در فصل تابستان باید از مسیر روستای آبنیک صعود کرد .
روستای آبنیک در ۱۲ کیلومتری شمال شرق فشم قرار دارد و برای دستیابی به آبنیک از تهران ؛ بعد از فشم و زایگان ، نرسیده به روستای گرمابدر در سمت چپ جاده تغییر مسیر داده و بعد از طی مسافت ۳ کیلومتری به روستای آبنیک می رسیم .

شرح صعود :
صبح جمعه ۹۶،۴،۹ ساعت ۵ صبح از سیدخندان به همراه ۲۲ نفر تهران را به قصد روستای آبنیک ترک کردیم.
ساعت ۶:۳۰ به آبنیک رسیدیم و صعودمان را آغاز کردیم . هوای خنک صبحگاهی در این فصل باعث شادابی همنوردان شده بود.
بعد از خروج از روستا در یک جاده خاکی ماشین رو به سمت دشت جانستون حرکت کردیم .در انتهای این جاده رودخانه نه چندان بزرگ قرار داشت که بعد از عبور از آن قدم در راهی گذاشتیم که بسیار سرسبز و زیبا بود.از اینجا مسیر تبدیل به مسیری سنگی و شیبدار شد .
بعد از دو ساعت کوهپیمایی قبل از غار بیوک در منطقه ای بنام گوسفندسرا (روبروی دو راهی خرسنگ-جانستون) برای صرف صبحانه توقف کردیم .

ساعت ۹:۳۰ بعد از صرف صبحانه به دو تیم تقسیم شدیم.
– تیم اول (۵ نفر) قرار شد قله جانستون را صعود کند و بعد از پیمایش خط الرأس و صعود قلل خرسنگ برنامه را به پایان برساند.
– تیم دوم (۱۷نفر) هم قرار شد قلل خرسنگ را صعود کنند.
تیم دوم بعد از گذشت از چند برف چال به چشمه ای رسید که آخرین منطقه برای دستیابی به آب بود و بعد از توقف کوتاه به سمت گردنه حرکت کرد و ساعت ۱۱ به سر گردنه رسید.
هوا آفتابی به همراه باد ملایم بود . این تیم در ساعت ۱۱:۴۵ موفق به صعود قله خرسنگ شمالی به ارتفاع ۳۹۱۰ متر شد .
۱۲ نفر از اعضای این تیم برای صعود به قله خرسنگ جنوبی به ارتفاع ۳۹۴۰ متر اقدام کردند که ساعت ۱۲:۰۵ موفق به صعود شدند.
در ساعت ۱۴ هر دو تیم بر روی قله خرسنگ به هم ملحق شدند و پس از استراحتی کوتاه فرود را آغاز نمودند.

(تیم اول در ساعت ۱۱ موفق به صعود قله جانستون به ارتفاع ۳۹۶۰ متر شد و یک نفر از اعضای این تیم از ادامه صعود انصراف داد و به پایین برگشت . این تیم در ساعت ۱۱:۱۵ به سمت قله خرسنگ حرکت کرد و بعد از صعود قله فرعی جانستون به ارتفاع ۳۹۵۲ متر در روی خط الرأس ادامه مسیر داد . بعد از قله فرعی جانستون مسیر کمی ریزشی می شد که برای تراورس کردن وقت زیادی گرفته می شد.
مسیر بعد از آن با فراز و نشیبهای ملایمی روبرو می شود.

در ساعت ۱۹ هر دو تیم بعد از یک صعود موفق به روستای آبنیک رسید.

خانم‌ها: زینب داداشی – نرگس غمیلویی – مهرنوش تنظیفی – مهسا قادرپور – آیدا اسیری – اعظم رضایی – فاطمه هوشمند
آقایان: غلامرضا خلیل آبادی (سرپرست) – ناصر کاویانی – حمید جهانبخش – ارسلان بیک محمدی (سرپرست دوم)- علی اکبر فیض آبادی – سروش معمار – محمدحسن الهیاری – علیرضا گوهری – مجتبی توتونچیان – علیرضا برزگر – محمد زیودار – مجید رضاپور – علیرضا رضایی – مهدی نجفی – بابک صبری