انتخاب اولین عکس برگزیده باشگاه اسپیلت

ارسال شده توسط در 11 آگوست 2021 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در اخبار, اطلاعیه ها, گالری

به نام خالق زیبایی ها

انتخاب اولین عکس برگزیده باشگاه اسپیلت👆

یاران و همنوردان گرامی در هفته ای که سپری شد تصمیم و پیشنهادی اتخاذ گردید تا از این پس برترین عکس گالری باشگاه اسپیلت بصورت منظم انتخاب و در سطح گروهها و کانالهای فضای مجازی باشگاه اسپیلت بارگذاری شده و از آن عکس نیز تقدیر به عمل آید که در این راستا ، کار گروهی سه نفره توسط مسئول باشگاه اسپیلت تشکیل شد.

عکسی که در این هفته مورد تایید اعضای کار گروه قرار گرفت عکسی زیبا با فضایی از طبیعت کوهستان در امتداد صعود به قله دالکولی در دل البرز مرکزی است.

این عکس از مجموعه عکسهای خانم افسانه عزیززاده است که هفته گذشته از میان شصت عکس رسیده به صفحه گالری اسپیلت در برنامه دالکولی عکاسی شده و آنچه که مسلم است از نظر ما پنجره نگاه ایشان به عکاسی در طبیعت با سبک معروف مینی مالیسم گره دارد و مجموعه عکسهای زیبایی را از طبیعت مرز پر گهر خلق نموده است.

عکس مزبور از نظر ما بالانس کنتراست متعادلی دارد و طبق قاعده عکسهای کمینه گرا یا مینی مال خارج از هرگونه عنصر اضافه است و طبیعت بکر و زیبای البرز مرکزی را به معنای واقعی آن جلوه گر است.

در این عکس فردی مابین آسمان و کوهستان چند قدم مانده به ابرها در فضایی کاملاً روحانی دیده میشود.‌

در دهه اخیر عکاسی با گوشی موبایل جز لاینفکی از زندگی انسانهاست که در جریان برنامه های کوهنوردی نیز نقش ارزنده ای را ایفا میکند.

اما در باب عکسهای مینی مالیسم؛
عکسی است که روی یک موضوع خاص تمرکز دارد و عناصر اضافی در آن مطرود است.
واژه مینی مالیسم یحتمل ریشه در واژگان یونانی دارد وبه معنای زندگی قناعت پیشه میباشد که معادل واژه پارسی آن کمینه گرا میباشد.
در زندگی کمینه گرا انسان مصرف گرا و وابسته به تجملات تقبیح میشود و سبک و سیاق این زندگی اقناع به کمترین است.

بدون شک زیاده خواهی انسانها در قرن بیست و یکم مشکلات بزرگ محیط زیستی و اجتماعی و…..را به بار آورده است که در دراز مدت ودر آینده ای نگران کننده کره زمین را رو به زوال خواهد برد واین روش وزندگی ما انسانهاست که دراین مقال تعیین کننده است.

در انتها از خانم افسانه عزیززاده تشکر و تقدیر نموده و موفقیت روز افزون ایشان را از درگاه احدیت خواهانیم.

اعضای کارگروه آقایان؛
ذبیح اله حمیدی ، محسن خجسته و امین شاه محمدی

هیجدهم امرداد
هزار وچهارصد

دیدگاه خود را بیان کنید