گزارش صعود قلل دوخواهران ، تخت خرس ، کهو و چپکرو ۱۴۰۰/۵/۲۲ – هر هفته یک برنامه «شماره۹۲۷»

ارسال شده توسط در 17 آگوست 2021 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

ساعت ۴:۳۰ بامداد جمعه ۲۲ مرداد با مینی‌بوس از تهران به طرف لواسان حرکت کردیم.

ساعت ۶ صبح با تیم ۲۱ نفره باشگاه در منطقه پست محیط بانی ایرا (قوش خانه) با دو دستگاه لندرور و وانت نیسان به طرف جاده های دشت لار ادامه مسیر دادیم.

مسیر خاکی طولانی بود و حدود سه و نیم ساعت طول کشید.

مقصد ما منطقه گونک چال در شمال شرقی دشت لار بود(ارتفاع حدود ۲۴۰۰)

رأس ساعت ۱۰ صبح صعود را از گونک چال شروع کردیم.

دو قله شرقی و غربی دوخواهران از دور دیده می‌شدند و ما از ضلع جنوبی در حال صعود این قلل بودیم.

مسیر صعود روی یالی مشخص ادامه داشت.

بین ساعات ۱۱:۳۰ تا ۱۲ به این دو قله مرتفع البرز مرکزی رسیدیم. (ارتفاع ۴۲۳۰ متر) با جی پی اس اندازه گیری شد.

نا گفته نماند بعضی از جی پی اس های ساعتی اعضا ارتفاع بالای۴۳۰۰ را نشان می داد.

پس از آن به طرف غرب خط الرأس اصلی البرز حرکت کردیم و در ادامه سه قله تخت خرس ، کهو و در انتها چپکرو را به ارتفاع تقریبی بین ۴۱۰۰ تا ۴۰۰۰ متری صعود نمودیم.

باید توجه کرد بین دو قله تخت خرس و کهو مسیر صعود در یک نقطه با شکست سنگی روبروست که میتوان از داخل شکافی عبور کرده به روی خط الرأس بازگشت.

در ساعت ۱۶ از روی قله چپکرو به ارتفاعات پایین تر و به طرف غرب گونک چال حرکت کردیم.

بیشتر مسیر فرود شن اسکی بود که پس از رسیدن به دره اصلی از یک راه پاکوپ به پای پارکینگ اتومبیل ها باز میگشت.

در ساعت ۱۸ سوار اتومبیل ها شده از همان مسیر جاده خاکی دشت لار و قوش خانه به طرف ایرا و لواسان باز گشتیم.

در نهایت این برنامه حدود ساعت ۲۳ با رسیدن به منطقه سیدخندان تهران به پایان رسید.

مسافت مسیر صعود و فرود این برنامه : ۱۴:۶۴ km

*با سپاس ویژه از آقای محمدتقی غلامی عضو گرامی باشگاه اسپیلت و خانواده محترم ایشان که هماهنگی اتومبیل های این برنامه را بر عهده داشتتد.*

اعضای شرکت کننده در برنامه :

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – محمد رهبری «کمک سرپرست» – محمد تقی غلامی – علی اکبر فیض آبادی – نیما علاقه بند – پویان خانجانی – بابک حاجی تقی – فربد صمدی – امین شاه محمدی – مصطفی اسمعیلیان – کاوه فکور – نیکزاد فرزینی – حسن انصاری – سعید رادمهر و عضو جدید محمدرضا جعفری