از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر ؟ (۹۱،۱۱،۲۹ تا ۹۱،۱۲،۶)

ارسال شده توسط در 24 فوریه 2013 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

جلسه هفتگی ۹۱،۱۲،۱
در این جلسه گزارش برنامه صعود قله روته همراه با عکس توسط آقای علی صدیقی جوان ترین عضو باشگاه ارائه شد . سپس در ادامه ، فیلم مستند دیوانه ترین رویا که در خصوص جرج مالوری (احتمالا) اولین صعود کننده قله اورست در ۷۵ سال پیش که توسط بانوی هیمالیانورد کشور پروانه کاظمی به باشگاه هدیه شده بود ، پخش شد که البته با توجه به طولانی بودن و ذیق وقت ، قسمت دوم آن در جلسه هفتگی ۹۱،۱۲،۸ پخش خواهد شد.

میهمانی خانوادگی :
بنا بر پیشنهاد آقای حمیدی مسئول باشگاه جهت آشنایی و همدلی بیشتر اعضاء باشگاه ، اولین چهارشنبه هر ماه‌اعضاء شخصا یا به اتفاق خانواده هایشان در رستورانی که از قبل انتخاب و رزرو خواهد شد ، در کنار هم به صرف شام می پردازند . چهارشنبه مورخ ۹۱،۱۲،۲ اولین میهمانی شام با حضور ۲۰ نفر برگزار شد .

اعضای باشگاه اسپیلت در کلاس کارآموزی نقشه خوانی و کار با قطب نما :
باهماهنگی مسئول دپارتمان آموزش باشگاه در خصوص شرکت دوتن از اعضای باشگاه در این کلاس که ظرف مدت ۲ روز در تاریخ ۳و۴ اسفندماه جاری که در خانه کوه‌نوردان تهران برگزار شد ، شرکت کردند.

برنامه هفتگی :
برنامه جمعه گذشته صعود قله « قلعه دختر » در منطقه آهار بود که به سرپرستی آقای حمیدی وحضور ۲۳ نفر از اعضای باشگاه برگزار شد .

«ایران» نامزد میزبانی مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۳:
به نفل از سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشور ، درپی رایزنی‌های کارگروه روابط بین الملل فدراسیون ، در جریان برگزاری مجمع عمومی آسیا که در آبان ماه سال ۱۳۹۱ در کره جنوبی برگزار شد« آنتونی سی» دبیرکل فدراسیون سنگ‌نوردی آسیا ضمن تمجید از فعالیت‌ها و پیشرفت‌های اخیر ایران در زمینه سنگ‌‌ نوردی در حوزه‌های داخلی و بین المللی، با ارسال ایمیلی به فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ایران و سایر فدراسیون های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی آسیا، کشورمان را به عنوان نامزد برگزاری مسابقات سنگ‌‌نوردی قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۳ معرفی کرد.

تعویق برگزاری مسابقات سنگ‌نوردی جام فجر:
سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشور با صدور بخش نامه ای به هیئت های سراسر کشور اینگونه اطلاع رسانی کرد ؛ پیرو بخشنامه شماره ۴۱۶۱/۲۶۳ مورخ ۱۱ دی ماه ۹۱ ، مبنی بر برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات سنگ‌نوردی جام فجر و انتخابی تیم ملی در اوایل اسفندماه سال جاری، این مسابقات در نیمه دوم فروردین ماه سال ۱۳۹۲ برگزار خواهد شد.

توافق فدراسیون‌های ایران و پاکستان در خصوص تفاهم‌نامه‌ی همکاری :
به نقل از سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشور و به گزارش کارگروه روابط بین الملل فدراسیون در حاشیه برگزاری اجلاس هیئت رئیسه اتحادیه کوه‌نوردی آسیا (تبریز، خرداد ۱۳۹۱) "منظور حسین" رئیس فدراسیون کوه‌نوردی پاکستان با "محمود شعاعی" رئیس فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ایران و جمعی از مسئولان فدراسیون در محل فدراسیون ملاقات و گفتگو کردند که پس از انجام مکاتبات و پیگیری های متعاقب آن توسط کارگروه روابط بین الملل، طرفین در خصوص پیش نویس تفاهم نامه به توافق دست یافتند.

 

این تفاهم نامه در برگیرنده بندهای گوناگونی است که اهم آن عبارتند از:
۱٫برگزاری برنامه های کوه‌نوردی و فرهنگی برای جوانان دو کشور با هدف ایجاد و تقویت روابط دوستانه و برادرانه بین جوانان دو کشور
۲٫برگزاری اکسپدیشن های مشترک جوانان به قلل کم ارتفاع دو کشور
۳٫برگزاری اکسپدیشن های مشترک ایران و پاکستان به قلل مرتفع پاکستان
۴٫حمایت فدراسیون کوه‌نوردی پاکستان از کوه‌نوردان ایرانی
۵٫حضور بانوان کوه‌نورد ایران در مراکز دانشگاهی پاکستان برای سخنرانی به عنوان الگوی بانوان کوه‌نورد مسلمان برای تشویق بانوان پاکستانی به شرکت در فعالیتهای کوه‌نوردی
۶٫کمک فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ایران به فدراسیون کوه‌نوردی پاکستان با برگزاری دوره های آموزشی برای جوانان (به ویژه آموزش دختران) در سنگ نوردی سالنی، کوه‌نوردی، صخره نوردی، یخ نوردی و همچنین برگزاری دوره های مربیگری و داوری سنگ نوردی

صعودهای برون مرزی کاهش پبدا می کند:
کوه نیوز : آقای محمود شعاعی ، سرپرست فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد فصل جدید صعود به ارتفاعات بالای ۶ هزار متر از اواسط اسفند ماه تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده آغاز خواهد شد.تیم های بسیاری از ۶ ماه قبل برای صعود به قلل برون مرزی، آمادگی خود را به فدراسیون کوهنوردی اعلام کردند اما با توجه به افزایش نرخ ارز، تا کنون تعدادی از این تیم ها انصراف داده و به نظر می رسد بر تعداد تیم های منصرف شده افزوده شود.

 

رئیس فدراسیون کوهنوردی اعلام کرد: هر شخص برای صعود به ارتفاعات بالای هفت هزار متر، علاوه بر هزینه سفر به کشور و خوراک باید بین ۸ تا ۱۵ هزار دلار برای فعالیت در این ارتفاعات هزینه کند. تامین این هزینه ها با توجه به افزایش نرخ ارز برای گروه های کوهنوردی، کار سختی است و به همین دلیل انتظار می رود صعودهای برون مرزی ایران در فصل پیش رو کاهش چشمگیری داشته باشد.
 

شعاعی اظهار کرد: متاسفانه فدراسیون کوهنوردی نیز به دلیل کمبود بودجه، توانایی حمایت از تیم های اعزامی را ندارد و از این رو تیم ها برای تامین هزینه های خود باید به فکر رایزنی با شرکت های خصوصی و نهادهای دولتی باشند.

تهران میزبان دوره‌های تخصصی امداد و نجات کوهستان:
کوه نوشت به نقل از خبرگزاری فارس : مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از برگزاری دوره تخصصی امداد و نجات کوهستان برای نجاتگران منتخب سراسر کشور به میزبانی تهران خبر داد. "سید منتظر شبر" در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی و هماهنگی با سازمان امداد و نجات کشور تصمیم بر این شد که استان تهران به عنوان استان برگزیده، دوره تخصصی امداد و نجات در کوهستان را برای نجاتگران منتخب سراسر کشور برگزار کند.این دوره آموزشی از هشتم تا نوزدهم اسفند در مجتمع امدادی شهریار با حضور نجاتگران منتخب سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر تهران در این دوره، آموزش‌های تخصصی توسط مربیان شامل تشریح خطرات کوهستان، اجرای عملیات جستجو در اطراف دامنه کوه، صعود در ارتفاع و نیز خطرات کوهپیمایی در شب برای نجاتگران طراحی شده است.وی تصریح کرد: نجاتگران در پایان دوره با تمام مباحث امداد در کوهستان از قبیل امداد رسانی در مناطق بهمن خیز، عملیات جست و جو و نجات مصدومان در کوه، کار با بسکت و استفاده از طناب ۲۵ متری در سریعترین زمان برای نجات جان گرفتاران در کوهستان آشنا می‌شوند.

آموزش‌های تخصصی امداد در کوهستان ۶۰۰ امدادگر هلال احمر :
به نقل از کوه نوشت : سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کردبه منظور نجات جان افراد مضطر و گرفتار در ارتفاعات و مناطق صعب العبور کوهستانی ۶۰۰ امدادگر و نجاتگر هلال احمر آموزش های تخصصی امداد در کوهستان را فراگرفتند.حسین درخشان عصر در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: این آموزش های تخصصی با برنامه ریزی های انجام شده از سوی معاونت برنامه ریزی و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و در دوره های آموزشی اصول اولیه کوه‌نوردی، پیمایش در کوهستان و بقا در کوهستان برگزار شده است. وی ‌هدف از برگزاری دوره یادشده را ارتقا سطح توانمندی امدادگران و نجاتگران هلال احمر برای امدادرسانی به حادثه دیدگان محیط های کوهستانی و آشنایی آنان با انجام عملیات امداد پزشکی در کوهستان اعلام کرد.

 

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: با فراگیری آموزش امداد پزشکی توسط این ۶۰۰ امدادگر گروه های امداد و نجات کوهستان هلال احمر در عملیات امداد و نجات در ارتفاعات کوهستانی در مواردی چون اِدم ریوی(تجمع آب میان بافتی در ریه)، اِدم مغزی(تجمع آب در فضای داخل سلولی مغز)، سرمازدگی، صاعقه زدگی و سقوط از ارتفاعات وارد عمل می شوند. درخشان توضیح داد: این گروه های امدادی همچنین در صورت اطلاع از حوادث و سوانح کوهستانی برای کوهنوردان گرفتار و مضطر در ارتفاعات در مواردی چون سرمازدگی، سقوط از ارتفاعات کوهستانی، هایپوترمی(افت دمای بدن) و آذرخش، صاعقه و جستجو و نجات افراد در راه مانده در کوهستان به کمک کوهنوردان مصدوم می شتابند.
این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت:‌ هم اکنون ۵۵ پایگاه امداد و نجات کوهستان در ارتفاعات و مناطق صعب العبور کوهستانی آماده ارائه خدمات پایه و اولیه نجات به کوه‌نوردان گرفتار و افراد آسیب دیده در ارتفاعات کوهستانی می باشند.درخشان از تمام هموطنان خواست تا در صورت وقوع حوادث با شماره تلفن ۱۴۷ مرکز پاسخگویی اضطراری سازمان امداد و نجات تماس بگیرند.

نتایج و رده بندی مسابقات سنگ نوردی قهرمانی کشور – "جام سیپان" :
اولین دوره مسابقات سنگ نوردی "جام سیپان" شبانگاه جمعه ۴ اسفند؛ با قهرمانی تیم زنجان با ۱۴۸ امتیاز در رده سنی آزاد به کار خود پایان داد. این مسابقات طی دو روز و به میزبانی "باشگاه فرهنگی ورزشی ارامنه سیپان" در چهار رده سنی آزاد، نوجوانان، نونهالان ۷ تا ۱۰ و ۱۰ تا ۱۳ سال در رشته سر طناب و با شرکت ۱۴۸ شرکت کننده در قالب ۲۶ تیم از ۱۶ استان کشور برگزار شد .

 

این مسابقات، به کوشش گروه کوهنوردی "باشگاه فرهنگی ورزشی سیپان" و با همکاری کارگروه صعودهای ورزشی هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران؛ به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس باشگاه سیپان برگزار شد.
 

در این رقابت ها، "رضا کلاسنگیان" سنگ نورد گلستانی به مقام قهرمانی سرطناب آزاد دست یافت. "علی برات زاده" از تیم داوودی تهران دوم شد و "داوود رکابی" به مقام سومی بسنده کرد.
 

همچنین تیم های داوودی تهران با ۱۳۰ و تیم گلستان با ۱۰۰ امتیاز مقام دومی و سومی تیمی این رقابت ها را به نام خود ثبت کردند.
 

روز پنجشنبه سوم اسفند ماه نیز مسابقات در رده های سنی نوجوانان، نونهالان ۷ تا ۱۰ و ۱۰ تا ۱۳ سال برگزار گردید. در رده سنی نوجوانان، تیم های نیشابور با ۱۳۷، زنجان با ۱۰۷ و خراسان رضوی با ۹۹ امتیاز به ترتیب اول دوم و سوم شدند. اما در همین رده سنی، "هاشم گوهرشادی" از نیشابور به مقام قهرمانی رسید و "محمد حسین دسترنج" از مقاومت بسیج کرمانشاه دوم شد و "سجاد مستجاب الدعوه" از خراسان رضوی بر روی سکوی سوم ایستاد.
 

در رده سنی ۱۰ تا ۱۳ سال، "ابوالفضل مرشدلو" (نیشابور) به مقام قهرمانی دست یافت و "محمد امین سلطانی" (زنجان) و "سبحان ماهینی" (بوشهر) به ترتیب دوم و سوم شدند. همچنین تیم های زنجان، بوشهر و نیشابور به ترتیب با ۱۷۸، ۱۱۶ و ۱۰۰ امتیاز؛ مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
 

در رده سنی نو نهالان ۷ تا ۱۰ سال نیز محمدرضا نوری (زنجان) اول، ابوالفضل رضایی (بوشهر) دوم و آده کراسکیان (آرارات) سوم شدند. در قسمت تیمی نیز زنجان (۱۵۵ امتیاز) اول، بوشهر (۱۲۳ امتیاز) دوم و سیپان (۱۱۲ امتیاز) سوم شد.
 

با توجه به اهمیت برگزاری مسابقات سنگ نوردی در چنین سطحی، در طی برگزاری رقابت ها، مسئولین رده بالای ورزش کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی (سنگ نوردی) از جمله رئیس هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران "آقای کاوه کاشفی"، رئیس کارگروه صعودهای ورزشی فدراسیون"آقای مهدی داور پور"، نایب رئیس فدراسیون سنگ نوردی آسیا و رئیس کار گروه روابط بین الملل فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی"آقای محمد فهیمی"، مسئول هیئت کوه‌نوردی حوزه شمال شرق تهران، نایب رئیس هیت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران "خانم مریم نوروزی" و دبیر هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران"آقای محمد رضا کفاش" حضور داشتند.

کارگاه آموزشی درخت ۱۴ و ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
وبلاگ دیده بان کوهستان :
آموزش محیط‌زیست و مهارت‌های زندگی سبز، برای افرادی که علاقه به کوهستان و حضور در طبیعت دارند، در اولویت برنامه‌های گروه دیده‌بان کوهستان (دکا) است. در این راستا، کارگاه آموزشی درخت را با رویکردی نو طراحی و برنامه‌ریزی کرده‌ایم، این کارگاه مقدمه‌ای برای دیگر دوره‌های آموزشی و سفرهای محیط‌زیستی است.
مفاهیم و محتوای کارگاه
• اهمیت درختان برای بوم سازگان و انسان
• معرفی چند گونه ی پرشمار و سازگار از درختان ایران
• آموزش درخت کاری
• تبادل تجربه و پیشنهاد برای حفظ درخت‌ها
• کاشت عملی درخت
آموزشگر: عباس محمدی؛ کارشناس کشاورزی، کنشگر محیط زیست، مربی کوه‌نوردی، مدیر گروه دیده‌بان کوهستان

سرسختی لهستانی ها در صعود به قله برودپیک:
همانطور که در هفته های گذشته این بخش ملاحظه فرمودید ، تیم لهستانی همچنان به تلاش خود برای صعود زمستانی بر روی قله برودپیک ادامه می دهند .

اکنون ادامه گزارش صعود این تیم به نقل از سولدوز کلوب را می خوانیم :
روز شنبه ۱۶ فوریه (۲۸ بهمن ) لهستانی ها موفق شده‌اند تا کمپ ۳ برودپیک در ارتفاع ۷۱۵۰ متری پیشروی کنند. آدام بیلیسکی (Adam Bielecki) و آرتور مالک (Arthur Malek) به کمپ ۳ رسیده اند و قصد دارند یک شب را در آنجا سپری کنند. تیم پشتیبان هم که متشکل از ماسیج بربکا (Maciej Berbeka)، توماژ کوالوسکی (Tomasz Kowalski) و کریم (از پاکستان) می باشد به کمپ ۲ در ارتفاع ۶،۲۰۰ متری رسیده اند و آنها نیز یک شب را آنجا سپری خواهند کرد.

 

شاهین بیگ و امین الله هم که به همراه تیم اول به کمپ ۳ رسیده اند برای شناسایی بیشتر مسیر راهی ارتفاعات بالاتر از کمپ ۳ شده بودند که در حال بازگشت به کمپ سه هستند. با این حال هنوز کاملا مشخص نیست که آیا تیم اول شب را در کمپ ۳ سپری خواهند کرد یا به کمپ پایین تر خواهند آمد.
 

این اکسپدیشن که بخشی از برنامه های هیمالیانوردی زمستانی لهستان از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ می باشد تحت حمایت افتخاری رئیس جمهور این کشور برونیسلاو کومورووسکی (Bronisław Komorowski) می باشد. همچنین وزیر ورزش و جهانگردی لهستان نیز از این اکسپدیشن حمایت می کند. با این حال اسپانسر اصلی این تیم PKN Orlen S.A می باشد.
 

این وبلاگ در ادامه خبرهای خود اینگونه بیان می کند : طی خبری که در روز دوشنبه ۱۸ فوریه ( ۳۰ بهمن ) ارسال شده تلاش برای صعود قله فعلا کنسل شده و هر چهار نفر (آرتور، ماسیج، آدام و تومک) در حال بازگشت به بیس کمپ هستند.
امروز بربکا و کوالسکی بعد از تلاش پنج ساعته خود و بعد از روبرو شدن با بادهای شدید مجبور به بازگشت شده اند. این در حالی ست که از کریم (همراه پاکستانی آنها) نیز تا به حال از بیس کمپ خبری در دست نیست و احتمالا کریم همراه تیم صعود در حال بازگشت به بیس کمپ باشد. طبق آخرین خبری که کرزیشتوف ویلیسکی از بیس کمپ بر روی صفحه فیس بوک خود ارسال کرده ماسیج و تومک کمپ خود در ارتفاع ۷۴۰۰ متری را به قصد قله ترک کردند اما نتوانستند به ارتفاع ۷۸۲۰ متری (محل قبلی تیم آدام بیلیسکی و آرتور مالک) برسند. با این حال این اکسپدیشن هنوز ادامه دارد و لهستانی ها منتظر هوای مساعد برای صعود خواهند ماند.

در جستجوی گمشده نانگا پاربات :
در هفته های گذشته و در همین بخش مطلبی تحت عنوان "شکست تیم های اعزامی به نانگا پاربات" خبر بازگشت کلیه تیم های اعزامی و انصراف آنها از ادامه تلاش برای اولین صعود زمستانی نانگا را به نقل از وبلاگ سولدوز کلوب درج کردیم، درباره جوءل ویشنوسکی ( joel Wischnewski )مطلب کوتاهی با این مضمون خواندید که او به طور سولو در حال تلاش برای صعود نانگا پاربات از جبهه روپال بوده و در ۶ فوریه (۱۳ روز پیش) تلاش مجدد خود را از یال جنوب شرقی آغاز کرده است. اما از آن روز به بعد هنوز خبری از او در دست نیست و تلاش ها هم برای یافتن او تا به حال به نتیجه ای نرسیده اند.

 

این کوهنورد و اسکی باز فرانسوی یک مسیر خطرناک و تکنیکی را برای صعود سولو خود انتخاب کرده بود و در واقع صعود سختی در انتظار او بود و همانطور هم که خود او اشاره کرده بود جبهه روپال یکی از بزرگترین جبهه های آلپاین در کل دنیاست و این کار را باید در بهترین شرایط جوی انجام می داد. جوءل در این اکسپدیشن به سبک آلپاین و بدون استفاده از کپسول اکسیژن و طناب اقدام به صعود نانگا کرده بود و ۱۵۰ کیلو بار و دو عدد اسنوبورد هم همراه خود داشت.
 

فیدا (Fida) راهنمای جوءل در این اکسپدیشن در پیامی که ارسال کرده گفته که باربرهای ارتفاع (HAP) روز ۱۸ فوریه به بالاتر از کمپ ۱ رسیده‌اند اما هیچ نشانه‌ای از او به دست نیاورده اند و با توجه به پیش بینی های هوا که وضعیت جوی را از امروز تا ۲۴ فوریه نامناسب گزارش کرده به نظر نمی رسد که این تلاش ها به نتیجه ای برسند.

اولین صعود زمستانی لیلا پیک در پاکستان :
به نقل از وبلاگ سولدوز کلوب الکس تکسیکن (Alex Txikon) و خوزه فرناندز (Jose Fernandez) به عنوان اولین کوه نوردانی شناخته شدند که موفق شدند اولین صعود زمستانی لیلا پیک (Laila Peak) را در ۱۸ فوریه ۲۰۱۳ (دوشنبه ۳۰ بهمن ۹۱) به ثبت برسانند.

 

الکس و خوزه در دومین تلاش خود برای صعود قله بعد از ترک کمپ ۲ در ارتفاع ۵۶۰۰ متری ده ساعت را در میان برف و باد حرکت کرده و در ساعت ۴ صبح به وقت محلی با اینکه ارتفاع برف تا سینه آنها بالا می آمده توانستند بر قله ۶۱۰۰ متری لیلا پیک بایستند.
 

الکس در وبلاگ خود می گوید که " این صعود بسیار بسیار بسیار سخت بود. یک روز طوفانی، سخت، خشن و بی پایان بود و شرایط جوی بسیار ناپایدار بود که البته با دشواری های فنی همراه بود. باد ۶۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشت و دمای هوا ۳۵ درجه زیر صفر بود که البته با باد شدید این دما خیلی خیلی پایین تر هم می رفت."
 

این تیم دو نفره فرود دشواری هم داشتند و چهار ساعت طول کشیده تا به کمپ ۲ برگردند. همنوردان آنها، خوانژو سن سباستیان (Juanjo San Sebastián) و رامون پورتیلا (Ramón Portilla) که در تلاش قبلی از ۱۰۰ متری قله برگشته بودند در بیس کمپ منتظر دوستانشان بودند. آنها به خاطر آسیب زانو و یخ زده گی اندام های بدن شان مجبور به بازگشت شده بودند.
 

طبق اطلاعاتی که در ویکی پدیا ارائه شده این قله قبلا دو بار صعود شده و در کل ۷ نفر بر قله شیب دار آن ایستاده اند که یکی از آنها سایمن یئتس (Simon Yates) از بریتانیا بوده. این کوه در یخچال گوندوگورو (Gondogoro) در کوهستان قره قروم واقع شده است. در برخی منابع ارتفاع آن ۶۰۹۶ و حتی ۶۲۰۰ متر آمده اما جی پی اس الکس و خوزه ۶۱۰۰ متر نشان داده بود.

بسته پیشنهادی هفته :
پیشنهاد اول :« آموزشی: نرم افزارهای حرفه ای GPS ویژه موبایل» کوه نیوز .
پیشنهاد دوم : چه کسی مسئول مرگ کوه‌نورد است ؟» کوه نیوز.

جمله انتخابی هفته :
برای کشف اقیانوس های جدید باید جرات ترک ساحل را داشت . این دنیا ، دنیای تغییر است نه تقدیر.
ژان پل سارتر

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

یک دیدگاه to “از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر ؟ (۹۱،۱۱،۲۹ تا ۹۱،۱۲،۶)”

  1. محسن می گوید:

    زنده بـــــــــــــــــــــاد خانوم محمودی بسیار عالی و مفید بود…
    خیلی دوست دارم دوره های امداد و نجات و بگذرونم…
    کمال تشکر و سپاس از این همه زحمت…

دیدگاه خود را بیان کنید