از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر ؟ (۹۱،۱۱،۱۵ تا ۹۱،۱۱،۲۹ – حاوی مطالب دو هفته گذشته)

ارسال شده توسط در 17 فوریه 2013 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

یکشنبه هفته گذشته مصادف شد با روز ۲۲ بهمن که تعطیل رسمی بود . بنابراین اخبار ۲ هفته گذشته را یک جا در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم .


جلسه هفتگی ۹۱،۱۱،۱۷ و ۹۱،۱۱،۲۴ :
در جلسه ۹۱،۱۱،۱۷ طبق روال همیشگی ضمن دیدار اعضای باشگاه با یکدیگر گزارش برنامه‌های اجرا شده همراه با عکس ارائه گردید . گزارش های صعود قله اسپیلت ها که توسط دو تیم اجرا شده بود . صعود قله از مسیر نرمال توسط آقای امیر تیموری و صعود قله توسط تیم فنی و از مسیر دهلیز توسط آقای مرتضی آهوئی و همچنین صعود قله آبک توسط آقای عادل خلجیان و قله ورجین نیز توسط آقای محسن سلیمی.

جلسه هفتگی ۹۱،۱۱،۲۴ اختصاص داشت به بررسی و شنیدن گزارش اجمالی حادثه دماوند با حضور سرپرست و اعضای تیم .

این جلسه به مدیریت مسئول باشگاه برگزار گردید.

 

تبریک ازدواج :
آقای امیر تیموری از اعضای باشگاه اسپیلت دردو هفته گذشته به جمع متأهلین پیوستند که در جلسه این هفته به اتفاق همسرشان حاضر بودند. ضمن تبریک به ایشان و همسر محترمشان، از خداوند منان برای این عزیزان آرزوی سعادت و شادکامی داریم .


تبریک تولد :
در دو هفته گذشته زاد روز چند نفر از اعضای باشگاه بود . ۱۶ بهمن نسرین سلطانی ، ۱۸ بهمن بابک فتحیان ، ۲۶ بهمن وحیده خان و ۲۷ بهمن نیز نگار گلجان . ضمن تبریک به تمامی این عزیزان،برایشان آرزوی سلامتی و موفقیت در تمام عرصه‌های زندگی را داریم.


تبریک به معصومه رجبعلی :
طی مسابقات سنگ‌نوردی جام فجر، قهرمانی و انتخابی (در رشته سرطناب و بولدرینگ) ویژه بانوان  که هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران با همکاری اداره کل ورزش و جوانان حوزه شمال شرق و در  روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه؛ با حضور ۲۳ نفر در رشته سرطناب و ۲۰ نفر در رشته بولدرینگ برگزار گردید سرکارخانم معصومه رجبعلی عضو باشگاه اسپیلت در رشته سرطناب موفق به کسب مقام دوم شد. ضمن تبریک به ایشان آرزوی موفقیت های روزافزون برایشان را داریم.

برنامه هفتگی :
برنامه‌های پایانی دو هفته گذشته باشگاه صعود زمستانی قله دماوند در قالب یک تیم ۶ نفره و به سرپرستی آقای محمد رهبری از ۱۸ تا ۲۲ بهمن بود که ۴ نفر از اعضای تیم موفق به صعود قله شدند و دو نفر نیز همانطور که مستحضرید و گزارش آن را نیز ملاحظه فرمودید به دلیل حادثه‌ای که برای یکی از آنها رخ داد دچار مشکل شده و از صعود بازماندند.

کلاس یخ و برف نیز برنامه جمعه ۲۰ بهمن به سرپرستی آقای صفتدر ظهوری بود که به دلیل به حد نصاب نرسیدن نفرات کنسل شد .
برنامه جمعه گذسته نیز صعود قله روته بود که به سرپرستی آقای حمیدی و حضور ۱۷ نفر از اعضای باشگاه اجرا شد .
در خصوص حادثه دماوند فرصت را مغتنم شمرده و مطلبی از دیدگاه خود ارائه می کنم .
انسان ها موجودات اجتماعی هستند . هر اجتماع بزرگی متشکل از اجتماعات کوچکتر می باشد که افراد این اجتماع همانند یک زنجیر به یکدیگر وابسته اند . تمام این اجتماعات دست یابی به هدف مشترک که به نسبت طبقه بندیشان اهدافشان نیز متفاوت بوده را مد نظر دارند و قطعا دست یازیدن به این هدفها ملزم به برنامه ریزی ، ایجاد نظم ، سازمان دهی و مدیریت صحیح می باشند.
یکی از این اجتماعات کوچک باشگاه ها و گروه های ورزشی است . هدف باشگاه ها جذب ، آموزش نیروهای جوان و قدرتمند جهت رشد ورزشی در سراسر کشور و بصورت کلان ، بین المللی است که ایجاد این مراحل تنها با شناخت ، برنامه ریزی و نظمی که مسئول یا مسئولین یک باشگاه می توانند آن را ایجاد کنند قابل دستیابی است.
رشته کوه‌نوردی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد .
در جریان حادثه دماوند و وقوع یک بحران شاهد مدیریت بحرانی از نزدیک بودم. همانگونه که در شرح ماوقع در همین سایت ملاحظه فرمودید ، تدبیر و مدیریت بسیار صحیح و درست جریان موفقیت شگرفی را بدنبال داشت .
وقوع حادثه + اطلاع مدیریت باشگاه + ارتباط و استمداد از مسئولین،اعضاء باشگاه اسپیلت ، سایر باشگاه‌ها و گروه‌های کوه‌نوردی + تشکیل یک جلسه بحران + برنامه ریزی و سپس اقدام به امداد به مصدوم و همراهش.
و نکته زیبای آن نیز همدلی و وفاق تمامی این کوه‌نوردان بود که واقعا جان برکف و انسان دوستانه حضور یافتند و اقدام به امدادرسانی کردند.
بنابراین در اینجا به این نکته نیز می خواهم توجه داشته باشم که اگر این فرد مصدوم عضو هیچ باشگاهی نبود و  بصورت انفرادی دست به این صعود می زد و این اتفاق حدوث پیدا می کرد ، آیا این زنجیره به این منظمی می توانست وی را نجات دهد یا محکوم به فنا بود؟
شاید باور بر این باشد که کوه‌نوردی یک ورزش انفرادی است چرا که یک کوه‌نورد به دور از هیاهو در خلوت خود کوه‌ها را می پیماید و در عین حال به پیمایش درونی نیز می پردازد ولی باید به این واقعیت اذعان داشت که یک کوه‌نورد در رویارویی مستقیم با طبیعت است که گاها حتی تمام علم به مسائل مختلف نمی تواند به کمکش بشتابد . از این رو میتوان به این موضوع رسید که این ورزش ، ورزشی ست علمی که راه حصول به آن عضویت در باشگاه‌ها و گروه‌های کوه‌نوردی است .
بنابراین می توانم بزرگترین دلیل نجات سریع همنورد خود را عضویت وی در یک باشگاه و در واقع یک اجتماع کوچک ولی منسجم با مدیریت کاملا مسئولانه و مقتدرانه بدانم .
به عنوان یک عضو کوچک باشگاه کوه‌نوردی اسپیلت بسیار خرسند و سپاسگزارم در جایی هستم که مدیریت ، تدبیر ، تجربه و نظم زیبائی برآن حکم فرماست و تنها نقش من نوعی در اینجا رشد ورزشی است که تمام عوامل لازمه رشد نیز در آن وجود دارد . بیائیم کمی ، فقط کمی واقع بینانه تر به مسائل نگریسته و از موهبت هایی که در اطرافمان وجود دارد بهره لازم را برده و ضمن ارج نهادن ، خود را به سرمنزل مقصود برسانیم .
در پایان عرایضم از تک تک عزیزانی که در این جریان ما را یاری دادند کمال تشکر و قدردانی خود را اعلام داشته و برایشان آرزوی سلامتی و سعادت دارم و اعتراف میکنم وقتی ماجرا را بازبینی کرده و آن لحظات پر از اضطراب و حضور افراد مختلف را مرور میکنم ، با تمام وجود به وجد آمده و اشک شوق میریزم و خدا را سپاس می گذارم .

گزارش مسابقات جام فجر، قهرمانی و انتخابی استان تهران (آقایان وبانوان):
هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران با همکاری اداره کل ورزش و جوانان حوزه شمال شرق، مسابقات سنگ‌نوردی جام فجر، قهرمانی و انتخابی (در رشته سرطناب و بولدرینگ) را در دو بخش آقایان تحت عنوان یادواره زنده یاد فرشاد خلیلی و با حضور ۳۹ نفر در رشته سرطناب و ۴۹ نفر در رشته بولدرینگ  و در بخش بانوان تحت عنوان یادواره لیلا اسفندیاری و با حضور ۲۳ نفر در رشته سرطناب و ۲۰ نفر در رشته بولدرینگ و در روزهای پنج شنبه ۱۲ و جمعه ۱۳ بهمن ماه برگزار نمود. نفرات برتراین مسابقات به شرح زیر می باشند:

نفرات برتر در رشته بولدرینگ در بخش آقایان:
مقام اول: مسعود قاسمی
مقام دوم: علی برات زاده
مقام سوم: مجتبی خدایی

نفرات برتر در رشته سرطناب در بخش آقایان:
مقام اول: علی برات زاده
مقام دوم: مجتبی خدایی
مقام سوم: حسین صادقی

نفرات برتر در رشته بولدرینگ در بخش بانوان:
مقام اول: نسرین عبدالرحیمی
مقام دوم: سارا منافی
مقام سوم: سولماز عشقی

 نفرات برتر در رشته سرطناب در بخش بانوان :
مقام اول: نسرین عبدالرحیمی
مقام دوم: معصومه رجبعلی دولابی
مقام سوم: فرناز داوودی پور


برگزاری جشنواره یخ نوردی انجمن کوه‌نوردان ایران :
به نقل از سایت انجمن کوه‌نوردان ایران ، جشنواره‌ی یخ نوردی از ۱۹ تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ با همکاری هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان البرز، اداره‌ی کل ورزش و جوانان استان البرز، فرمانداری شهرستان کرج، هیئت کوه‌نوردی بخش آسارا، شورای اسلامی روستای خور، اداره‌ی کل هلال احمر استان البرز، در منطقه ی خور برگزار شد.
جشنواره‌ی امسال، با زمینه‌هایی گسترده‌تر، علاوه بر یخ‌نوردی، فعالیت‌های دیگری مانند اسکی کوهستان، اسکی در پیست، و آشنایی با کوه‌نوردی زمستانی را در بر می‌گرفت و به این ترتیب، نخستین "جشنواره‌ی ورزش‌های زمستانی استان البرز" را شکل داد. بیش از هشتاد کوه‌نورد و اسکی‌باز از شهرهای کرج، تهران، رشت، ساری، آمل، مشهد، بروجرد، خرم آباد، همدان، قزوین، شیراز، اسلام شهر، آسارا، مهاباد، در این جشنواره شرکت کرده بودند.
این جشنواره، گذشته از هدف‌های هرساله‌ی خود که گرد هم آوردن کوه‌نوردان علاقمند به یخ‌نوری و ایجاد فضای تبادل تجربه چه به صورت عملی و چه در قالب کنفرانس و نمایش فیلم بوده است، هدف دیگری را نیز داشت و آن، معرفی قابلیت‌های چشم‌گیر روستا و منطقه‌ی خور برای مجموعه‌ای از ورزش‌های زمستانی بود.
این جشنواره‌ از زمستان ۱۳۸۶ و در پی نخستین حضور کوه‌نوردان عضو انجمن در "جشنواره‌ی یخ نوردی اکرن" فرانسه شکل گرفت. از آن به بعد همه ساله این جشنواره برگزار شده است (تا سال گذشته، در منطقه ی رودبار قصران). این جشنواره امکان حضور گروهی از بهترین یخ‌نوردان کشور و همچنین جمعی از دیگر دوستداران فعالیت‌های کوه‌نوردی زمستانه را در فضایی دوستانه فراهم می سازد.

جشنواره‌ یافته :

خرم‌آباد-  ۲۷- ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
سایت انجمن کوه‌نوردان ایران اعلام کرد :
انجمن کوه‌نوردان ایران و سازمان کوهستان بلند فرانسه (GHM) با همکاری هیئت کوه‌نوردی استان لرستان برگزار می کنند.
این برنامه، با حضور کوه‌نورد برجسته‌ فرانسوی لادیسلاو (لسلی) فوسکو، و کوه‌نوردان خارجی دیگری از فرانسه و سایر کشورهای اروپایی برگزار خواهد شد.
•    دیواره‌نوردی و کوه‌نوردی "پاک" (سازگار با محیط زیست) در کوهستان یافته
•    معرفی شیوه‌های نوین دیواره‌نوردی
•    گشایش مسیرهای نو
•    تبادل تجربه میان کوه‌نوردان ایرانی و خارجی، و فراهم سازی زمینه‌ی ارتباط‌های آینده
•    معرفی جاذبه های طبیعی و فرهنگی لرستان
ورود به خرم‌آباد: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
جایگیری در پای دیواره‌ی یافته و دیواره‌نوردی و کوه‌نوردی: ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت
بازگشت به شهر خرم آباد: ۲۶ اردیبهشت
همه روزه، در کنار برنامه‌ی اصلی، گشت‌هایی برای بازدید از غارها، جنگل‌ها، کوهستان‌های مختلف، و آثار تاریخی و فرهنگی لرستان، برگزار خواهد شد. هزینه‌ی هر یک از این گشت‌ها، بعدا اعلام خواهد شد.
لوازم مورد نیاز: وسایل سنگ‌نوردی و کوه‌نوردی، کیسه خواب، خوراک و ملزومات مربوط، کفش و پوشاک مناسب، کارت بیمه‌ی ورزشی.
ثبت نام: تا ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ . علاقمندان می‌توانند با دفترهای انجمن در خرم‌آباد (سیروس حسنوند؛ تلفن ۰۹۱۶۳۶۱۱۲۱۴) یا تهران (تلفن ۶۶۷۱۲۲۴۳) تماس بگیرند.
هزینه‌ی شرکت در جشنواره: برای اعضای انجمن کوه‌نوردان ایران هفتاد هزار تومان و برای دیگران نود هزار تومان.
این رویداد، از همکاری نهادها و سازمان‌های دیگری نیز برخوردار خواهد بود؛ نام این سازمان‌ها پس از قطعی شدن حضورشان اعلام خواهد شد.

 

برگزاری همایش ایرانیان و صعودهای برون مرزی :
همایش «ایرانیان و صعودهای برون مرزی، تجربه‌ها، چالش‌ها، افق‌ها»؛ پنج‌شنبه ۲۶ بهمن ۹۱ در دو بخش صبح و عصر در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی باشگاه پیام برگزار شد. آقای حمیدی مسئول باشگاه نیز در این مراسم حضور داشتند.


صعود زمستانی گرده آلمان ها توسط تیم سه نفره زنجان :
طبق گزارش سایت فدراسیون کوه نوردی «حسین مقدم» از کوه‌نوردان و هیمالیانوردان زنجانی در مورد صعود موفق زمستانی خود و دو هم‌نوردش به «علم‌کوه» از مسیر «گرده‌ی آلمان‌ها» گزارشی را ارائه کرده که شرح کامل آن را می توانید بر روی سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشور www.msfi.ir  ملاحظه فرمائید.


شکست تیم های اعزامی به نانگا پاربات :
در هفته‌های قبل شما عزیزان را در جریان صعودهای زمستانی که درمنطقه هیمالیا  انجام می گرفت قرار دادیم . اکنون ادامه این گزارشات که برگرفته از وبلاگ سولدوز کلوب می باشد را ملاحظه می فرمائید:
در حالی که از زمان اعزام تیم های بین المللی برای اولین صعود زمستانی نانگا پاربات (۸۱۲۵ متر) در قره قروم پاکستان بیش از یک ماه می گذرد اما این تیم ها هنوز در رسیدن به هدف خود موفق نبوده اند و خبرهای رسیده از این منطقه حاکی از بازگشت یا تصمیم به بازگشت این تیم ها از نانگا پاربات می باشد.
بعد از تیم لهستانی تومٍک و مارٍک (Tomek & Marek) که فعلا در این فصل رکورد دار مرتفع ترین صعود زمستانی نانگا با صعود تا ارتفاع ۷۴۰۰ متری هستند، تیم بین المللی مجارستانی/آمریکایی و تیم فرانسوی/ایتالیایی نیز تصمیم گرفته اند به تلاش خود خاتمه دهند.
از تیم مجارستانی/آمریکایی زولتان زودتر از بقیه تصمیم به بازگشت گرفته بود و ایان و دیوید نیز بعد از صعود تا کمپ ۲ نانگا با مشکل ارتفاع زده گی حاد ایان (AMS) مواجه شدند و همین امر باعث نیمه تمام گذاشتن این صعود و تصمیم به بازگشت به خانه شد. ایان در یادداشت قبلی خود گفته بود که با شکاف های یخی، بهمن، بارش بسیار سنگین برف و سرمای زیر صفر درجه مواجه شدند و به غیر از اینها حالا با درد و ناراحتی در حال کشمکش هست. ایان اضافه می کند که او در ارتفاع کار می کند و در ارتفاع تمرین می کند ولی فکر نمی کرد که به بیماری حاد ارتفاع دچار شود. مسیر انتخابی این تیم طولانی بوده و نیازمند ایجاد کمپ های متعدد می باشد که بسیار وقت گیر بوده و همین کار آنها را مشکل کرده و با بیماری او دیگر امکان رسیدن به موقع به قله وجود ندارد و به همین خاطر هم پایان تلاش خود را اعلام کرده اند.
دانیل ناردی و الیزابت (الی) رٍوؤل نیز که برای بار دوم برای رسیدن به گرده مامری (Mummery) تلاش کرده بودند از چهار روز پیش در ارتفاع ۶۰۰۰ متری به خاطر طوفان های شدید به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت گیر افتاده بودند بعد از بازگشت به بیس کمپ تصمیم گرفته اند که پایان تلاش فرانسوی/ایتالیایی را اعلام کنند. آنها قصد داشتند مستقیما از کمپ ۲ به قله حمله کنند که با طوفان شدید و سرمای منفی ۴۸ درجه به همراه تشدید سرما به خاطر طوفان مواجه شده و زمین گیر شدند. در نتیجه این چهار روز مبارزه با سرما و طوفان و فقط برای جمع کردن برف کافی برای آب کردن ، انگشتان پای دانیل یخ زدند و انگشتان دست الی سفید شدند.
الی می نویسد ندای قله خیلی بلند بود اما نیروی طبیعت و همچنین میل به زندگی قوی تر بودند. با پیش بینی های بارش برف و یخ زده‌گی انگشتان پای دانیل این اکسپدیشن نیز به پایان خود رسیده است.
در این میان تنها کسی که فعلا خبری از پایان تلاش خود نداده جوئل ویسخنوسکی (Joel Wischnewski) است که در آخرین پست وبسایت خود در ۶ فوریه خبر از صعود خود از یال جنوب شرقی در جبهه روپال را داده بود. او در این صعود به صورت سولو تلاش می کند و در همین پست خبر داده بود که سه روز برای این حرکت وقت دارد اما هنوز خبری تازه ای از او مخابره نشده است.

آغاز حمله لهستانی ها به قله برودپیک :
آدام بیلیسکی (Adam Bielecki) و آرتور مالک (Arthur Malek) از تیم پنج نفره لهستان (به علاوه سه پاکستانی) روز جمعه ۱۵ فوریه ۲۰۱۳ (۲۷ بهمن ۹۱)حرکت خود را به سوی کمپ ۲ برودپیک در ارتفاع ۶۲۰۰ متری آغاز کردند. این دو کوه نورد در حرکت خود به سمت کمپ های بالاتر توسط شاهین بیگ و امین الله از پاکستان حمایت می شوند.
تیم لهستان این حرکت را در حالی آغاز کرده اند که شرایط جوی هنوز مساعد نیست اما آنها می خواهند تا روز دوشنبه ۱۸ فوریه (۳۰ بهمن) بر قله بایستند. سه کوه نورد دیگر نیز به نام های ماسیج بربکا (Maciej Berbeka)، توماژ کوالوسکی (Tomasz Kowalski) و کریم (از پاکستان) به عنوان تیم پشتیبان بیس کمپ را ترک کرده اند. اکسپدیشن زمستانی برودپیک تحت هدایت کرزیشتف ویلیسکی (Krzysztof Wielicki) کوه نورد ۶۲ ساله لهستانی اجرا می شود که در بیس کمپ منتظر همنوردان خود مانده است.


اورست و مسیرهای جدید در بهار ۲۰۱۳ :
به نقل از وبلاگ سولدوز کلوب بهار سال ۲۰۱۳ اورست شاهد تلاش های جدیدی بر روی مسیرهای نو خواهد بود. این تلاش ها از سوی سه تیم دو نفره به انجام خواهد رسید که اعضای این سه تیم را بهترین های حال حاضر کوه نوردی جهان تشکیل می دهند.
تیم دو نفره دنیس اوروبکو (Denis Urubko) از قزاقستان و الکسی بولوتوف (Alexey Bolotov) از روسیه که آذر ماه امسال از تلاش خود بر روی یک مسیر نو در اورست خبر داده بودند، قصد دارند صعود خود را به سبک آلپاین به انجام برسانند. دنیس اوروبکو در مصاحبه قبلی خود گفته بود که قبلا به همراه همنوردان خود اقدام به چنین صعودهایی در برودپیک، ماناسلو و چو آیو کرده است اما موفقیت در چنین صعودی به اورست به سبک آلپاین حرف جدیدی در تاریخ کوه‌نوردی خواهد بود.
تیم دوم که قصد دارند به همان شیوه آلپاین از مسیر نو به اورست صعود کنند متشکل از دو کوه‌نورد برجسته دیگر گلب سوکولوف (Gleb  Sokolov) و الکساندر کریکوف (Alexander Kirikov) هر دو از روسیه می باشند. این تیم قصد دارد مسیر نو خود بر روی اورست را از جبهه کانچونگ (the Kanchung face) در رخ شرقی اورست صعود کند.
لازم به ذکر است که گلب سوکولوف از این تیم با صعودهای شاخص خود برای جامعه کوه‌نوردی شناخته شده است. او در کارنامه خود تلاش زمستانی K2، تلاش بر روی مسیر جدید در آناپورنا، صعود K2 از جبهه غربی و صعود دو مسیر نو بر روی دو قله هفت هزار متری پوبدا و خان تنگری و … را دارد.


صعود آدام اوندرا :
در هفته‌های قبل و در همین بخش گزارشی از تلاش آدام اوندرا و کریس شارما بر روی دیواری به نام مسیر La Dura Dura ( به اسپانیایی : سخت سخت ) را ملاحظه کردید . اکنون ادامه این گزارش و صعود نهایی آنان را نیز به نقل از وبلاگ بیواک ملاحظه می فرمائید .
درست دو روز بعد از بیست سالگی اش « 7 فوریه ، ۱۹ بهمن » آدام اوندرا این اعجوبه ی سنگ‌نوردی جهان توانست دومین +۹b یا ( ۵٫۱۵c ) خود و البته جهان را در منطقه ی اولیانا ـ شمال اسپانیا ، به ثبت به رساند . نام این مسیر La Dura Dura ( به اسپانیایی : سخت سخت ) گذاشته شده است . جنس سنگ ، آهکی است . ۱۰ متر اول مسیر با درجه +۹b/9b و با کراکسی بسیار سخت ؛ ۱۰ متر دوم با درجه +۸c ، و بقیه مسیر که بیش از ۲۰ متر می باشد با درجه ۸b تعیین شده است . اوندرا با توجه به مشکلات روز قبل از صعود ، که جسما و روحا بهم ریخته و عصبی بود ، روز صعودش را این گونه وصف می کند : روز دوم بود . اول صبح بازوهایم دردناک بودند . داشتم به یک روز استراحت فکر می کردم …….اما کمتر عصبی بودم . در بخش اول مسیر جنگیدم و در کراکس دوم قشار آوردم . چسبیده به حفره ی مسیر ، احساس حمله قلبی می کردم . اما ادامه دادم و صعود کردم . درجه سختی +۹b .

اوندرا این مسیر را سخت تر از مسیر "تغییر" ( نروژ – اولین +۹b جهان ) می داند اما درجه هر دو را +۹b اعلام می کند . اوندرا می گوید مسیر "تغییر" نسبت به La Dura Dura با احساس و با شیوه ی صعود من نزدیک تر است اما La Dura Dura دست آورد بهتری است زیرا با شیوه ی صعود من تطابق کمتری دارد و سخت تر است . اوندرا برای صعود مسیر"تغییر" مدت ۵ هفته ولی برای مسیر La Dura Dura ،تقریبا ۹ هفته وقت گذاشته و ۵ بار به اسپانیا سفر کرده است . مسیر تغییر را خودش رول کوبی کرده ؛ اما مسیر La Dura Dura توسط کریس شارما ، نابغه سنگ‌نوردی امریکا و جهان ، رول کوبی شده است . کریس شارما خود نیز بر روی این مسیر تلاش کرده بود اما سر انجام این آدام اوندرا بود که اولین صعود ( FA ) موفق آنرا انجام داد . در هر حال La Dura Dura پروژه ی مشترک کریس شارما و آدام اوندرا می باشد .

مشخصات آدام اوندرا :
تاریخ تولد : ۵/۲/۱۹۹۳ ( ۲۰ ساله ) ؛ قد ۱۸۳ سانتیمتر ؛ وزن ۶۳ کیلوگرم ؛
شروع سنگ‌نوردی : ۱۹۹۹ ؛ شغل : دانشجو ؛ ورزش های دیگر : اسنوبرد ؛
مقام قهرمانی : قهرمان رقابتهای جهانی سنگ‌نوردی جوانان در سال ۲۰۰۷ تابعیت : کشور چک
اوندرا در حال حاضر نفر اول رنکینک سنگ‌نوردی جهان است و بر اساس نوشته سایت www.8a.nu کارنامه ی سنگ‌نوردی یا Scorecard او بیش از ۰۰۰ ۴۰۰ ۱ بار دیده شده است ، و این خود رکورد دیگری برای آدام اوندرا است .

 

بسته پیشنهادی هفته :
«فراتر از مرز محدودیت ها ؛ ساشا دیگولیان» وبلاگ بیواک

جمله انتخابی هفته : 

لازمه موفقیت ،در توانائی تمرکز انرژی ذهنی و جسمی وبدون وقفه بروی یک مسئله است بی آنکه احساس خستگی کنید.

                                                                                            توماس ادیسون

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

۲ دیدگاه to “از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر ؟ (۹۱،۱۱،۱۵ تا ۹۱،۱۱،۲۹ – حاوی مطالب دو هفته گذشته)”

  1. محسن می گوید:

    سلام و خسته نباشید خانوم محمودی…کمال تشکرو سپاس از این همه زحمت
    آرزوی موفقیت برای تمامی عزیزان…
    یه نکته بابت مطلب گزارشها این که آخرین گزارش مربوط میشه به قله ورجین
    که اشتباهی قله روته را نام بردید.
    باعث تأسف که همنوردان از کلاسهای آموزشی استقبال نمیکنند..این دومین برنامه آموزشی بود که کنسل میشد

  2. مهدی موسی نژاد می گوید:

    سلام و خسته نباشید به خانوم محمودی. بسیار آموزنده و پربار بود مطالبتون.
    زنده باشید و پابرجا

دیدگاه خود را بیان کنید