گزارش صعود قله ورجین ـ ۱۳۹۱٫۱۱٫۱۳

ارسال شده توسط در 2 فوریه 2013 ۵ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

کوه زیبای ورجین در شمال لواسان کوچک و در محیط حفاظت شده‌ای قرار دارد که جاده لشکرک به فشم، امامه، راحت‌آباد، لواسان مانند کمربندی دور تا دور آن را فراگرفته است و قله ورجین به عنوان بلندترین نقطه در این منطقه حافظت شده می‌باشد.
 

صعود به قله ورجین از دو مسیر لواسان و کلوگان انجام می‌گیرد.
 

تیم ما ساعت ۶:۰۰ صبح با حضور ۱۸ نفر از اعضای باشگاه به سمت لواسان حرکت و به دلیل بارش برف شب گذشته، با کمی تأخیر در ساعت ۷:۱۵ دقیقه به لواسان رسید.
 

هوای سرد و مه‌آلود و برف نشسته بر زمین، تیم را به وجد آورده بود، چون چند هفته‌ای بود که در برنامه‌ها با برف کمتری روبرو بودیم.
 

صعود قله از منطقه «ترک‌مزرعه» و از داخل دره آغاز شد و بعد از حدود یک ساعت برای صرف صبحانه در محل «موتورخانه مخزنی» توقف کردیم.
 

ابتدای مسیر با شیب تقریباً تندی آغاز می‌گردد و این شیب تا قله ادامه دارد. سنگینی برف تیم ما را وادار کرد تا به نوبت برفکوبی کنیم.
 

در ادامه مسیر، بعد از رسیدن به خط‌الرأس اصلی، به دلیل شرایط بد جوی تصمیم به بازگشت گرفتیم ولی خوشبختانه بعد از چند دقیقه هوا خوب شد و ما توانستیم در ساعت ۱۳:۱۵، به تعداد ۱۶ نفر به قله صعود کنیم.
 

ارتفاع قله ۲۹۸۷ متر با GPS اندازه‌گیری شد.
 

بعد از عکاسی و استراحتی کوتاه، بلافاصله مسیر بازگشت را درپیش گرفتیم و در نهایت ساعت ۱۶:۰۰ به کنار مینی‌بوس باشگاه رسیده و برنامه‌مان به پایان رسید.
 

اعضای شرکت‌کننده به ترتیب حروف الفبا:
خانم‌ها: بیگدلی، داداشی، خانی، عاشق‌حسینی، کیانی و نعمتی
آقایان: اسدی، بلوچی (پزشک)، بهروزی، خلجیان، ر. خلیل‌آبادی، غ.ر. خلیل‌آبادی (سرپرست)، دهخدایی، سلیمی (گزارش‌نویس)، فتحیان، فقیهی، موسی‌نژاد (عکاس) و ن. نادری
غایبین: هفت نفر

 

    گزارش سایت از: غلامرضا خلیل‌آبادی
    1391.11.14

 

پی‌نوشت:
لازم به ذکر است این برنامه پیرو فراخوان هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران جهت صعود ۳۴ قله به مناسبت سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب و بزرگداشت هیمالیانورد فقید، زنده‌یاد جعفر ناصری در سطح استان تهران اجرا گردید.

موقعیت کوه ورجین

 

۵ دیدگاه to “گزارش صعود قله ورجین ـ ۱۳۹۱٫۱۱٫۱۳”

  1. عادل می گوید:

    با سلام خدمت مسءول محترم باشگاه اسپیلت،باید بگم این صعود فقط یه شادی کم داشت و آن هم حضور شما بود جناب حمیدی

  2. محسن می گوید:

    درود خسته نباشید به گروه برنامه ای بسیار عالی بود…
    از آقای رضا خلیل آبادی مسؤل فنی تیم بخاطر شجاعت و کمک و نکته هایی که به تیم میدادن بسیار سپاسگذاریم

  3. رستم باقي می گوید:

    سلامت باشین ممنون از حاج عمو غلام که این برنامه رو تو اون شرایط اجرا کرد انشاالله به زودی با تیمم میام و از اینکه در کنارتون باشیم لذت خواهیم برد

  4. حسین می گوید:

    به همه دوستان خسته نباشید میگم برنامه بسیار خوبی بود

  5. مهدی موسی نژاد می گوید:

    از همه عزیزانی که دست به دست هم دادند تا در یک شرایط جوی نامساعد یه برنامه خوب و بدون حادثه ناگوار انجام بشه خسته نباشید میگم.
    واقعا برنامه خوبی بود و پر از شادی و انرژی مثبت بالای دوستان
    از همه همنوردان ممنونم

دیدگاه خود را بیان کنید