گزارش برنامه صعود قله سوتک کوچک ۹۸/۲/۱۳ – هر هفته یک برنامه «شماره ۸۰۹»

ارسال شده توسط در 4 می 2019 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

منطقه سوتک در ضلع غربی کمان کوه (البرز مرکزی) از دو دشت کوچک و بزرگ تشکیل شده است.

منطقه دشت سوتک کوچک به ارتفاع حدود ۳۲۰۰ متر دارای اطاقکی‌ست که متعلق به محیط بانانی‌ست که جهت حفاظت از محیط کوهستان و حیات وحش این منطقه تلاش می نمایند.

این منطقه چند قله قابل صعود دارد که عبارتند از : آزاد کوه ، کمان کوه ، سوتک کوچک و بزرگ ، خرسلک و قله صخره ای سرخاب.

روز جمعه ۹۸/۲/۱۳ با تیم ۲۹ نفره باشگاه اسپیلت در ساعت ۱۱ صبح آنجا رسیدیم.

تیم ما ساعت ۸ صبح کوهپیمایی را از روستای زیبای والنگرود در کیلومتر ۹۰ جاده چالوس شروع کرده بود.

هوا نیمه ابری و بسیار مناسب صعود بود.

دیواره برفی و ۳ متری واقع در دو طرف جاده قبل از رسیدن به روستا تعجبمان را برانگیخت و نشان از آن داشت که برف بسیاری در منطقه حاکم است.

حرکت ما از داخل دره کنار رودخانه پرآب والنگرود شروع شد که پس از یک ساعت وارد دره سوتک شدیم.

در همان جا استراحت و صرف صبحانه داشتیم سپس از داخل دره و از روی برف ها و بهمن های پر شمار آنجا خود را را به منطقه سوتک رساندیم.

جای پای تیمی که از شب گذشته در منطقه حاضر بودند ما را به آنجا رهنمون ساخت.

پس از کمی استراحت در کنار اطاقک محیط بانی در سه گروه تقسیم شده به سمت قله سوتک کوچک حرکت کردیم.

تیم اول به سرپرستی رضا خلیل آبادی به عنوان تیم پیشرو برف کوبی سنگین خود را به ادامه اده در ساعت ۱۲:۳۰ به قله رسیدند.

تیم دوم به سرپرستی غلامرضا خلیل آبادی در ساعت ۱۳ به قله دست یافتند و تیم سوم با رسیدن به ارتفاع ۳۴۰۰ متری به سرپرستی ایمان عبادی از صعود دست کشیده به ارتفاعات پایین تر بازگشت.

در مجموع تعداد ۲۱ نفر به قله ۳۷۱۰ متری سوتک کوچک صعود کردیم.

در مورد حجم برف حاکم در منطقه همین قدر بس که حدود ۱ الی ۲ متر برف در دشت سوتک کوچک بر روی هم انباشته شده بود که مطمئناً ذخیره آب بسیار غنی در تابستان است و رودخانه والنگرود را که واریز اصلی سد امیرکبیر می باشد ، پر آب‌تر و پربارتر از گذشته خواهد کرد…

پس از صعود قله از همان مسیر به والنگرود بازگشتیم و در ساعت ۱۸ به طرف تهران حرکت کردیم.

*شایان ذکر است که در بعضی نقشه ها به این قله خرسلک اطلاق می شود.*

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – غلامرضا خلیل آبادی «مربی» – رضا خلیل آبادی «سرپرست فنی» – محمد پورزادی – ارسلان بیک محمدی – دکتر علی طوطی(پزشک تیم) – علیرضا قره داغی – ایمان عبادی – بهزاد زرین کوب – رضا صفری – حجت اسماعیل زاده – علی شیدا – مهدی مختاری – حمید سلیم رفتار – میثم لنگرودیان – رضا صفری – رحمت اله سلیمانی
خانم ها : سدا هاکوپیان – فاطمه هوشمند – آناهیتا والی – سپیده میرشانی – فرزانه فرجی – مریم اسماعیلی – بهار عسگری – مهری بهمنی – مریم بیات – آیسان پزشکی فر و عضو جدید اسماء سلطانی نژاد