گزارش صعود قلل گل زرد و سیاه پلاس ۱۴۰۰/۵/۲۹ – هر هفته یک برنامه «شماره ۹۲۸»

ارسال شده توسط در 23 آگوست 2021 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله گل زرد اولین قله خط الرأس عظیم البرز مرکزی‌ست که در غرب گردنه امام زاده هاشم (جاده هراز) قرار دارد.

با تیم ۱۴ نفره باشگاه اسپیلت ساعت ۵:۱۵ بامداد جمعه ۱۴۰۰/۵/۲۹ صعود را از ابتدای دره مبارک آباد شروع کردیم.

بعد از دو ساعت و پس از عبور از دره به یال صعود رسیدیم.

یال‌های صعود قله از این مسیر به تیغه ها و دیواره های کوتاهی می رسد که باید با دست به سنگ شدن از میان آنها عبور کرد.

در ساعت ۱۰:۱۵ به خط الرأس اصلی رسیدیم و به طرف شرق حرکت کردیم و در ساعت ۱۰:۴۵ به قله گل زرد غربی به ارتفاع ۳۷۵۰ متری دست یافتیم.

گل زرد یکی از نزدیک ترین قلل به دماوند است که از روی آن می توان این قله عظیم را نظاره گر بود.

حدود ساعت ۱۱:۲۰ به طرف قله سیاه پلاس که در گذشته به آن «پاکبود» نیز اطلاق می شد ، حرکت کردیم(غرب خط الرأس)

این مسیر بسیار طولانی‌ست و در میانه آن قله ای سنگی به نام «وستان» وجود دارد که باید با سنگ نوردی از آن عبور کرد.

در ساعت ۱۴ پنج نفر از هم تیمی ها به دلیل عدم آمادگی لازم به سرپرستی علیرضا کاظمی از ادامه صعود دست کشیده ، به طرف ارتفاعات پایین تر بازگشتند.

رأس ساعت ۱۵:۳۰ قله سیاه پلاس به ارتفاع ۳۳۸۰ متر رسیدیم.

پس از عکاسی به طرف گردنه قوش خانه حرکت کردیم.

باید دقت کرد در بین این مسیر صخره ها و دره های عظیمی وجود دارد که راه عبور از سمت شمالی آن می گذرد . تمام رخ جنوبی قله سیاه پلاس را دیواره ای عظیمی فرا گرفته است.

بعد از رسیدن به گردنه ، به طرف دره مشرف به روستای جورد ادامه مسیر دادیم.(جنوب)

باید دقت کرد آب در این مسیر وجود ندارد و باید در مصرف آن صرفه جویی کرد.

در ساعت ۱۶ به کف دره رسیدیم و با آشامیدن آب به ادامه مسیر پرداختیم.

بعد از پیوستن به تیم دوم از جاده باغات جورد به طرف این روستا حرکت کردیم.

این جاده حدود ۸ کیلومتر مسافت دارد که تیم ما بخشی از آن را با یک دستگاه نیسان عبوری طی کرد.

در ساعت ۱۸ با رسیدن به مینی بوس باشگاه که در روستای جورد منتظر ما بود ، این برنامه ۲۶ کیلومتری به پایان رسید.

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – علیرضا کاظمی «مربی راهنما» – حامد رضا قنبری – امین خلیلی رحمانی – فرامرز شاه محمدی – مرتضی ماهروزاده – محمد خلیلی راد – نیکزاد فرزینی – سعید رادمهر –  محمدحسین جلالی – میثم کریمی