گزارش صعود قله‌ی ناظر بزرگ این‌بار از مسیر شمالی «روستای حطر» ۱۴۰۰/۴/۱۸ – هر هفته یک برنامه «شماره ۹۲۲»

ارسال شده توسط در 10 جولای 2021 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

حطر یکی از روستای های بخش بلده – نور است . راه های دسترسی به این روستا ؛

۱- جاده هراز  ، ۴۰ کیلومتر مانده به آمل سمت چپ جاده (پل دوآب) ، شهر بلده ، جاده ی فرعی کلیک ،  سپس روستای حطر

۲- جاده چالوس ، پل زنگوله ، بعد از روستای یوش ، جاده ی فرعی کلیک_ حطر

ساعت حرکت : ۵ صبح روز جمعه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۰ از دوراهی یالرود – ورزن (به دلیل خرابی جاده مجبور شدیم ۳ کیلومتر مانده به روستای حطر حرکتمان را آغاز کنیم)ارتفاع ۲۳۰۰ متر

پس ازگذشتن از روستای ورزن به روستای حطر رسیدیم و از کوچه ی کنار مسجد روستا وارد پاکوب شدیم.

با سر قدمی سرپرست برنامه با سرعت مناسبی به مسیر ادامه دادیم.

استراحت اول (صبحانه) : ساعت ۶:۲۰ در کنار رودخانه ی (حطر رود) ارتفاع ۲۶۰۰ متر

بعد از صرف صبحانه در همان پاکوب حرکت کردیم و بعد از گذشت چندباره از رودخانه به چپ تغییر مسیر دادیم.

استراحت دوم : ساعت۷:۴۰ (استراحت کوتاه ۵ دقیقه ای جهت پر کردن ظرف های آب)

*در ارتفاع ۲۹۵۰ متری چشمه ی طبیعی وجود دارد.

از اینجا وارد دره شدیم که نسبتاً با شیب ملایمی همراه بود و از سکوت عجیب و بکر بودن منطقه لذت می‌بردیم.

استراحت سوم : ساعت ۹

بعد از اتمام دره وارد یال شدیم و شیب بیشتر و بیشتر می‌شد.قله کاملاً نمایان بود.
در همین یال سرپرست برنامه تصمیم به محک زدن اعضا گرفت و حدود ۳۵ دقیقه دستور به صعود سرعتی داد که تقریباً همه ی اعضا از آمادگی بالایی برخوردار بودند.

استراحت چهارم : ساعت ۱۰(ارتفاع ۳۸۰۰)
بعد از استراحت دویال در پیش رو داشتیم ؛هم در چپ و هم در راست که ما مسیر مستقیم را در نظر گرفتیم.
بعد از گذشت چند دقیقه گله ی بزرگی در بالا دست در حرکت بود . به گله که نزذیک تر شدیم تقریباً ۷ سگ به ۱۰ متری ما آمدند و واکنش شدید نشان میدادند اما بعد از چند لحظه از کنارشان به آرامی گذشتیم.

استراحت آخر : ساعت ۱۱(استراحت ۵ دقیقه‌ای – ارتفاع ۴۱۰۰متر)

به شیب آخر قله رسیدیم و در ساعت ۱۱:۴۰ با تمامی نفرات به قله‌ی زیبای ناظر بزرگ رسیدیم(ارتفاع ۴۲۵۰)

از روی این قله ی زیبا و خاص ، قلل زیادی قابل رویت بود ؛ قله دماوند ، آزادکوه ، چپکرو ، دو خواهرون و…

بعد از صحبت های سرپرست برنامه درباره‌ی سالگرد جاودانه شدن سه کوهنوردی که روحشان در قله‌ی برودپیک آرام گرفت(آیدین بزرگی ، پویا کیوان ، مجتبی جراحی)سکوتی ۱ دقیقه ای به احترام این عزیزان و گرفتن عکس دسته جمعی با پرچم باشگاه ، از همان مسیر صعود ، فرود آمدیم و ساعت ۱۷:۳۰ در دوراهی یالرود – ورزن به مینی بوس باشگاه رسیدیم.

*مسافت پیموده شده ۲۴ کیلومتر

*ارتفاع صعود شده ۲۰۷۰ متر

*وضعیت آنتن دهی : به غیر از قله هیچ جای مسیر آنتن نداشت…

*دسترسی آب: در مسیر دره ارتفاع ۲,۹۰۰ چشمه ی آب طبیعی

*مناسب ترین فصل برای صعود : تابستان

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – محمد رهبری «کمک سرپرست» – حامدرضا قنبری – علیرضا بابایی – بهنام پیروزرام – امین شاه محمدی – محسن خجسته – غلامرضا علیپور – محمد خلیلی راد – مرتضی ماهروزاده و اعضای جدید کاوه فکور – مجتبی طالقانی

خانم ها : ریحانه خیربخش – مونا اوریات و اعضای جدید نگار حسینی – سعیده بهزادافشار