گزارش تلاش صعود قله خرسنگ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵ – هر هفته یک برنامه «شماره ۹۰۴»

ارسال شده توسط در 6 مارس 2021 یک دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

خرسنگ از قلل مشهور البرز مرکزی ست و اکثر کوهنوردان تهرانی با این قله آشنایی کاملی دارند.

اعضای باشگاه اسپیلت بارها این قله را در فصول مختلف صعود کرده اند و گزارشات بسیاری در همین سایت از این صعود ها وجود دارد.

راه صعود معمولی این قله از روستای آبنیک است اما بهترین مسیر زمستانی آن از یال جنوبی و از منطقه گرمابدر است.

روز جمعه ۱۵ اسفند ۹۹ با تیم ۲۸ نفره باشگاه ساعت شش و نیم صبح صعود را از کنار پست محیط ‌بانی گرمابدر شروع کردیم.

هوا کاملا ابری بود و طبق پیش بینی هواشناسی بارش خفیف برف را پیش رو داشتیم.

بعد از یک ساعت حرکت روی یال به برف رسیدیم و همینطور علائمی از رعد و برق را دریافت کردیم.

مقدار برف پرحجم نبود.

پس از دو ساعت وضعیت هوا دگرگون شد!

چنانکه باد شدید به همراه مه و بارش برف به شدت شروع شد.

تا ساعت ۱۰:۳۰ و تا ارتفاع حدود ۳۵۰۰ متری صعود را ادامه دادیم و زمانی‌که به وخامت اوضاع جوی اضافه شد با مشورت دوستان تصمیم گرفتیم ریسک نکرده به ارتفاعات پایین تر باز گردبم.

در هنگام فرود که مسیر از میان صخره ها می‌گذشت زمان زیادی از تیم صرف شد.

شدت باد تا لحظاتی به بالای ۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسید.

در آن روز هوا رو به آرامی نگذاشت و تا رسیدن به مینی‌بوس باشگاه ما را همراهی می کرد.

شاید بتوان نام یک (کلاس عملی آموزشی و هواشناسی طبیعی) را برای آن روز اطلاق کرد؛
باد شدید
بوران
مه غلیظ
رعد و برق
بارش برف
سرما و رطوبت
عواملی بودند که در این برنامه به تجربه دریافتیم.

خوشبختانه مسیر بازگشت ما ایمن بود و در ساعت ۱۵ به گرمابدر رسیده به طرف تهران بازگشتیم.

کل پیمایش ما حدود ۱۰ کیلومتر اندازه گیری شد.

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – شنتیا ربانی «مربی» – محمدحسین اله یاری – محمد زیودار – فرامرز فریدی «کمک سرپرست» – حامدرضا قنبری – نیما علاقه بند – احمد مشیری – محسن گودرزی – علیرضا بابایی – حسین یعقوبی – هادی پزشکی – علی رضایی – فربد صمدی – بهنام پیروزرام – بابک حاجی تقی – رضا حیدری – امین شاه محمدی و اعضای جدید فرامرز شاه محمدی و حمید عسگری

خانم ها : مریم عطارچی – مریم بیات – آسیه جعفری – رؤیا تاراسی – ریحانه خیربخش – بهرخ جلیلوند – ریحانه دهقان – مونا اوریات – مریم هاشمی

عکس‌ها از گالری اسپیلت

یک دیدگاه to “گزارش تلاش صعود قله خرسنگ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵ – هر هفته یک برنامه «شماره ۹۰۴»”

1. فرامرز می گوید:

سلام و ارادت
    برنامه فوقالعاده پر چالش و لذت بخشی بود
    تشکر میکنم از جناب آقای حمیدی و مربیان تیم حرفه ای باشگاه اسپیلت که همگی به سلامت برگشتیم