صعود زمستانی قلل عرق‌چین و کلکچال ۱۴۰۰/۱۰/۲۴ – هر هفته یک برنامه «۹۵۳»

ارسال شده توسط در 19 ژانویه 2022 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

با توجه به وضعیت آب و هوایی اعلام شده در آخر هفته برنامه صعود قله ناز واقع در جاده چالوس به برنامه صعود قلل عرق‌چین وکلکچال تغییر کرد.

مسیرهای صعود قله عرق‌چین :

۱- دره دارآباد(باغچه خلیل)

۲- دره رحمان آباد(انتهای پارک نیلوفر)

شرح برنامه:

روز جمعه ۱۴۰۰/۱۰/۲۴ به همراه ۱۸ نفر از همنوردان باشگاه در محل از پیش تعیین شده واقع در رحمان آباد خیابان کوهپایه چهارم ،گرد هم آمدیم و در ساعت ۵:۳۰ صبح صعودمان را در هوای مطبوعی که پس از بارانی که در شب گذشته باریده بود از مسیر دره رحمان آباد آغاز کردیم.

مسیر بصورت پاکوب پر پیچ و خم که بعد از گذشتن از میان درختان کاج و دو استخر آب که با فاصله ای نه چندان طولانی از هم قرار دارند مشخص می باشد که در کنار استخر دوم توقف کوتاهی جهت صرف صبحانه داشتیم و در نهایت ساعت ۸:۴۵ موفق به صعود قله عرقچین به ارتفاع ۲۸۱۷متر شدیم.

بعد از گرفتن عکس بر روی قله عرق‌چین تیم به دو گروه تقسیم شد.

تیم اول به سرپرستی حسین قربان‌نژاد به عنوان تیم پیشرو و تیم دوم به سرپرستی ناصر کاویانی و عقب داری محمد حسین اله‌یاری به سمت قله کلکچال ادامه مسیر دادیم.

کار اصلی تیم ما با توجه به بارش برف در شب گذسته و وزش باد از ارتفاع ۲۹۰۰ متر به بعد شروع شد.

بعد از گذشتن از گرده های سنگی (البته با احتیاط کامل) به شیب انتهایی زیر قله در ارتفاع ۳۲۰۰ متری رسیدیم که وجود مه غلیظ و افزایش سرعت باد صعود تیم را سخت تر می نمود که در نهایت ساعت ۱۲:۴۵ با تمام نفرات موفق به صعود قله کلکچال به ارتفاع ۳۳۵۰ متر شدیم.

بعد از گرفتن عکس بر روی قله،سریعا فرود خودمان را به سمت گردنه و اردوگاه کلکچال آغاز نمودیم که وزش باد و مه غلیظ تشخیص مسیر فرود تیم را دچار مشکل کرده بود ولی وجود ۳ دستگاه جی پی اس و داشتن ترک مسیر (صعود و فرود) در ساعت ۱۵:۳۰ به اردوگاه کلکچال رسیده و بعد از صرف ناهار نهایتا در ساعت ۱۷:۳۰ به پارک جمشیدیه رسیدیم و یکی دیگر از برنامه های باشگاه با موفقیت به پایان رسید.

(شایان ذکر است که پایین تر از گردنه کلکچال به سمت اردوگاه به دلیل وجود امواج و اختلال در دستگاه جی پی اس امکان استفاده از این دستگاه وجود ندارد)

در نهایت از همکاری تمام همنوردان عزیز مخصوصا آقایان حسین قربان‌نژاد و محمد حسین اله‌یاری کمال تشکر را جهت بهتر اجرا شدن برنامه دارم.

ارتفاع ابتدای مسیر : ۱۸۰۰متر

ارتفاع صعود شده : ۱۵۵۰متر

مدت زمان اجرای برنامه : ۱۲ ساعت

اعضای شرکت کننده:

آقایان : ناصر کاویانی «سرپرست» – حسین قربان‌نژاد «سرپرست فنی» – محمد حسین اله‌یاری «مربی» – حامدرضا قنبری – فرامرز فریدی – احمد مشیری – دانیال تهرانیان -مرتضی ماهرو زاده- میثم کریمی- علیرضا بابایی- حمید زعفرانی – نیکزاد فرزینی- محمد حسین جلالی – هادی پزشکی – مصطفی اسماعیلیان