گزارش پیمایش ۳۲ کیلومتری دریاچه حوض سلطان(۹۴،۱۲،۱۴)

ارسال شده توسط در 12 مارس 2016 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

کویر یا دریاچه نمک حوض سلطان در استان قم ، در فاصله ۳۵ کیلومتری اتوبان تهران – قم و در ضلع شرقی آن قرار گرفته است.

این دریاچه فصلی که با میزان آب درون آن اشکال گوناگونی می گیرد، از واریز رودخانه های نمکی تشکیل شده است.

این دریاچه حدوداً ۲۵۰ کیلومتر مربعی را نباید با دریاچه عظیم نمک قم اشتباه گرفت.

اطراف این دریاچه معمولاً گل آلود و در بعضی نقاط باتلاقی‌ست . اما مرکز این دریاچه از بستری مستحکم و نمکی ضخیم تشکیل و یک معدن بزرگ برداشت نمک در آنجا احداث شده است.(ارتفاع دریاچه از سطح دریا ۸۰۲ متر)

برنامه این هفته باشگاه اسپیلت پیمایش مسیر کامل جنوب به شمال آن و بازگشت به سمت غرب ، بازدید از معدن نمک و رسیدن به اتوبان قم بود به شرح زیر اجرا شد؛

صبح روز جمعه ۹۴،۱۲،۲۱ ساعت ۶ صبح به تعداد ۳۸ نفر از درب باشگاه به طرف اتوبان قم حرکت کردیم.

بعد از رسیدن به علی آباد ، به روستای چشمه شور رفته ، از آنجا وارد جاده کویر شدیم.

بعد از پیاده شدن از مینی بوس‌های باشگاه ، پیمایش شروع شد. (ارتفاع حدود ۸۲۶ متراز سطح دریا)

حدود سه ساعت طول کشید تا به انتهای جنوبی دریاچه که حدود ۱۲ کیلومتر طول داشت برسیم.مسیر کاملاً نرم و تا حدودی گِل آلود بود که کُندی پیمایش را در برداشت.

بعد از آن کمی استراحت کرده ، به سمت شمال غرب تغییر مسر دادیم . بعد از حدود ۸ کیلومتر پیمایش دیگر به مرکز کویر و برداشت نمک رسیدیم .

این قسمت از دریاچه همان‌طور که در بالا ذکر شد کاملاً بستری محکم و نمکی داشت.

بعد از آن حدود ۸ کیلومتر دیگر پیش رو داشتیم تا به تأسیسات معدن نمک حوض سلطان برسیم . در ساعت ۱۶ بعد از رسیدن به محل معدن (مکان جمع آوری نمک) از جاده ای که آنجا وجود داشت به طرف اتوبان قم ادامه مسیر دادیم.

بعد از تماس با راننده‌ها و طی ۲ کیلومتر دیگر در جائی که GPS باشگاه دقیقاَ ۳۲ کیلومتر پیمایش را نشان می داد ، سوار بر مینی بوس‌ها به طرف تهران بازگشتیم.
حدود ساعت ۸ شب با رسیدن به درب باشگاه این برنامه به پایان رسید.

خانمها: زینب داداشی – ساقی محمودی – آزاده مقدم – سارا هنرجو – بیتا مهاجر – مهسا حسنی – راشا ملک – سبانازی

آقایان: ذبیح اله حمیدی (سرپرست)- رضا خلیل آبادی(کمک سرپرست) – روح اله موسوی – رامین منفردزاده – محمدپورزادی – محسن شاکری – نوید ملکی – حسین شاهینی – حسین فقیهی – ناصر کاویانی(عکاس) – علیرضا کاظمی – صادق آوانلو – مسعود علیزاده – سیدمحمود قاسمی(GPS و نقشه مسیر)- علی اکبر فیض آبادی – سروش معمار – سجاد پاپایی – رضا غلامی – پویان حیرت پور – نوید عابدی – مهراد باقرلو – سیدهاشم علویان

میهمانان برنامه آقایان : سیروس ندایی – پوریا افتاده – محمدحسین موسوی – علی اشکان

خانمها : فرحناز اردانی – سمانه سادات صدوق – بهاره سادات صدوق – یلدا افتاده

گزارش سایت از : ذبیح اله حمیدی

Untitled

یک دیدگاه to “گزارش پیمایش ۳۲ کیلومتری دریاچه حوض سلطان(۹۴،۱۲،۱۴)”

1. علیرضا کاظمی می گوید:

با درود به همه همنوردان و هم باشگاهی های عزیزم. کویر همواره آرام بخش و زیبا بوده و هست مخصوصا” شبهای کویر. برنامه این هفته پیمایش گوشه ای از کویر بود.البته خیلی طولانی تر از اون چیزی بود که فکرش را میکردیم.اما خداروشکر که مثل همه برنامه های باشگاه به خوبی اجراشد.ما درطول سال برنامه های سبک و سنگین کوهنوردی زیاد میرویم.کنار اون برنامه ها این چنین برنامه هایی واقعا” نیاز است که بادرایت مدیران و برنامه ریزان خوب باشگاه این برنامه ها تدوین و اجرا میشود.ازهمه سپاس گذارم.
    همواره سرافراز برفراز باشید.