گزارش صعود قله علم کوه «به همراه بارگذاری برنامه زمستانی»۱۴۰۰/۷/۳۰ – هر هفته یک برنامه «شماره ۹۳۹»

ارسال شده توسط در 25 اکتبر 2021 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

ساعت ۴ صبح جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ با یک دستگاه وانت نیسان از قرارگاه کوهنوردی ونداربن (کلاردشت) عازم منطقه تنگه گلو شدیم.
تعداد تیم سیزده نفر بود.
روز قبل حدود ده سانت در منطقه برف باریده بود و از ارتفاع حدود ۳۰۰۰ متری کوهستان سپید پوش شده بود.

در ساعت ۵:۱۵ صعود را در هوای سرد پاییزی با عبور از رودخانه تنگه گلو شروع کردیم.

جای پای چند کوهنورد بر روی برف هویدا بود که با نور هدلایت ها آن را دنبال کرده بعد از یک ساعت و نیم در اول منطقه حصارچال جهت تقسیم تیم و صرف صبحانه توقف کردیم.

با رسیدن نور خورشید گرمای جان‌بخشی گرفتیم.

وضعیت هوا صاف و با وزش کمی باد همراه بود.

سه نفر از اعضا به سرپرستی سعید جامعی جهت بارگذاری برنامه زمستانی به طرف یال صعود قله گردونه کوه از تیم اصلی جدا شدند.
آن ها موفق شدند در ساعت ۱۱ این قله ۴۴۰۰ متری را صعود کنند و با یک ساعت تلاش بارگذاری اول را در اطراف این قله انجام دهند و در ساعت ۱۵ به حصار چال بازگردند.

تیم اصلی در ساعت ۱۲ قله علم کوه به ارتفاع ۴۸۵۰ متر را صعود کرد.

در آنجا سه نفر از اعضا به سرپرستی حسین قربان‌نژاد جهت بارگذاری دوم به طرف جانپناه خرسان حرکت کرد.
هفت نفر باقی مانده تیم به طرف حصار چال فرود رفت و در ارتفاع حدود ۴۵۰۰ منتظر بازگشت تیم خرسان شد.
آنها در ساعت ۱۴:۳۰ پس از رویت تیم خرسان به ادامه فرود به طرف حصارچال پرداختند.

کوهنوردی این برنامه در نهایت ساعت ۱۷:۳۰ با پیوستن همه نفرات در تنگه گلو به پایان رسید و همگی با وانت نیسان به طرف قرارگاه ونداربن بازگشتند.

«با سپاس از همکاری همه اعضای تیم به ویژه سرپرست فنی برنامه آقای حسین قربا‌ن‌نژاد»

آقایان : ذبیح آله حمیدی «سرپرست» – حسین قربان نژاد «کمک سرپرست» – فرامرز فریدی – سعید جامعی – احمد مشیری – بهنام پیروز رام  – فرامرز شاه محمدی – فربد صمدی – محمد حسین جلالی – محمد رضا جعفری – نیکزاد فرزینی