گزارش صعود قله سیاه‌غار ۹۸/۱/۲۳ – هر هفته یک برنامه «شماره ۸۰۶»

ارسال شده توسط در 15 آوریل 2019 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

مجموعه سه قله سیاه‌غارها بر روی خط‌الرأس البرز مرکزی واقع است و بهترین راه صعود آنها از روستای برگ‌جهان می‌باشد. شمال این قلل به منطقه دشت لار می‌رسد. برای رسیدن به این روستا، از دو مسیر «جاجرود» و «لواسان کوچک» می‌توان استفاده کرد.

جمعه ۱۳۹۸/۱/۲۳ به اتفاق تیم ۲۴ نفره باشگاه اسپیلت در ساعت ۶:۴۵ صعود را از روستای برگ‌جهان آغاز کردیم.

مسیر صعود پس از خارج شدن از این روستان بر روی یالی واقع است که به شکل یک پاکوب مالرو تا دشتی موسوم به اندار کشیده شده است. حدود دو ساعت طور کشید تا به انتهای این دشت برسیم.

پس از صرف صبحانه از روی یال اصلی که دو طرف آن را دو دره اصلی منتهی به دشت فراگرفته، صعود را ادامه دادیم.

برف زیادی در منطقه وجود داشت، ولی خوشبختانه برف روی یال حجم زیادی نداشت.

هوا ابری و نیمه بارانی بود که در ساعات نزدیک ظهر کاملاً ابری و بارانی شد و در قسمت‌های بالا به شکل برف و بوران خفیف ادامه داشت.

در ساعت ۱۲:۰۰ و در ارتفاع ۳۰۰۰ متری، با تصمیم سرپرست برنامه تیم به ۳ دسته تقسیم شد. ۵ نفر از اعضا از صعود بیشتر دست کشیده و به طرف پایین بازگشتند. ۶ نفر به عنوان تیم پیشرو با سرعت بیشتری به طرف قله حرکت کردند و باقی تیم با سرعتی نرمال به صعود ادامه دادند.

در ساعت ۱۳:۰۰ تیم دوم بر روی قله به تیم اول که دقایقی قبل به قله رسیده بودند پیوست و عکسی یادگاری را ثبت کردیم. (ارتفاع ۳۳۷۰ متر)

صدای رعد و برق از شرق البرز به گوش می‌رسید. با سرعت فرود را شروع کردیم و از مسیر صعود شده به طرف پایین بازگشتیم.

هوا دوباره نیمه ابری شده و آفتاب تا حدودی خودنمایی می‌کرد.

در ساعت ۱۵:۰۰ به دشت اندار رسیدیم و به دوستان دیگرمان پیوستیم. پس از استراحت و صرف ناهار، مسیر بازگشت را درپیش گرفتیم.

(ناگفته نماند بخشی از این مسیر به شکل یک سربالایی است که به گردنه بین این دشت و روستا می‌رسد که قسمتی از آن برف زیادی داشت.)

در ساعت ۱۸:۱۵ پس از طی بیش از ۲۰ کیلومتر کوهپیمایی و کوهنوردی، به برگ‌جهان رسیدیم و سوار بر اتومبیل‌ها به طرف تهران بازگشتیم.

اعضای شرکت‌کننده در برنامه:

آقایان: ذبیح‌اله حمیدی «سرپرست» ـ غلامرضا خلیل‌آبادی «مربی و عکاس» ـ رضا خلیل‌آبادی «سرپرست فنی و مسئول GPS» ـ دکتر علی بلوچی ـ ارسلان بیک‌محمدی ـ علی فیض‌آبادی ـ دکتر علی طوطی ـ محمد زیودار ـ بنیامین سعیدی ـ فرامرز فریدی ـ آرش کریمی ـ امیرمحمد عباسی ـ دانیال طهرانیان ـ علی شیدا ـ فرشید صادق‌الحسینی «مربی» ـ حمید سلیم‌رفتار ـ احمد مشیری ـ محسن بنی‌طبا ـ مهدی مختاری

خانم‌ها: راشا ملک ـ دکتر فاطمه هوشمند ـ ندا محمدنژاد ـ مهری بهمنی

photo_2019-04-15_17-04-30

photo_2019-04-15_17-04-36

photo_2019-04-15_17-04-39

۲ دیدگاه to “گزارش صعود قله سیاه‌غار ۹۸/۱/۲۳ – هر هفته یک برنامه «شماره ۸۰۶»”

1. علی طوطی می گوید:

برنامه بسیار خوبی بود…با تشکر از جناب حمیدی، آقایان خلیل آبادی، و همه همنوردان عزیز