گزارش صعود قله ریزان از مسیر غربی ۹۸/۹/۲۹ – هر هفته یک برنامه «شماره ۸۴۶»

ارسال شده توسط در 22 دسامبر 2019 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این قله البرز مرکزی از سه مسیر راه صعود دارد : مسیر شرقی – میانی – غربی

صعود را ساعت ۶:۱۵ صبح جمعه ۹۸/۹/۲۹ با تیم ۳۰ نفره باشگاه ، از پارکینگ بالای روستای افجه شروع کردیم.

رخ مخروطی و زیبای قله ریزان از ابتدای مسیر هویداست.

پاکوب این مسیر به دو دشت هویج (شرقی) و سوئک (غربی) می رسد.

تیم ما بعد از یک ساعت و نیم به دشت غربی رسید.

دو مسیر صعود قله ریزان (شرقی و میانی ) از دشت هویج است.

برف نسبتاً خوبی در زیر دشت انباشته بود که توسط نفرات دیگر برف کوبی شده بود.

پس از صرف صبحانه در هوائی کاملاً آفتابی و خنک به طرف دره آبشار موسوم به آتشکوه حرکت کردیم .

از روی پاکوب برف گرفته خود را به بالای آن رساندیم و پس از گذشتن از یک شیب تند به اول دشت کم شیبی رسیدیم که برف زیادی داشت.

به نوبت برف کوبی کرده در ساعت ۱۱:۱۵ پس از دورزدن کامل قله ریزان به گردنه ای بین این قله و قله آتشکوه و قله فرعی آن رسیدیم.

از این نقطه تا رسیدن به اول یال صعود تخته سنگ های عظیمی وجود دارد که باید با احتیاط از بین آنها عبور کرد.

با استفاده از یک طناب کوتاه به اول یال رسیدیم و با ادامه برف کوبی در ساعت ۱۲:۴۵ به قله ۳۵۸۰ متری ریزان دست یافتیم.

پس از استراحت و گرفتن عکس یادگاری و تماشای قلل بسیار که به یمن وجود هوائی صاف و بدون ابر امکان دیدن داشت ، آماده فرود شدیم.

از مسیر یال میانی با ۲/۵ ساعت تلاش و فرود به دشت هویج رسیدیم.

در آن جا صرف ناهار و استراحت داشتیم و از مسیر نرمال در ساعت ۱۷:۱۵ به پارکینگ اتومبیل ها رسیدیم و به طرف تهران بازگشتیم.

*باتشکر از راننده مینی بوس باشگاه جناب عظیمی و آقایان محمد زیودارو امیرمحمد عباسی که اتومبیل های خود را در اختیار این برنامه گذاشتند.*

اعضای شرکت کننده در برنامه:

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – غلامرضا خلیل آبادی «مربی» – ارسلان بیک محمدی – محمدحسین اله یاری –  محمد زیودار – نیما اسماعیلی – مهدی یگانه – محمدحسین رحمانی – فرامرز فریدی(gps) – بنیامین سعیدی – هادی حسنی – امیرمحمد عباسی – سیدمحسن حسینی – حامدرضا قنبری – حمید سلیم رفتار – سعید منصوری – نیما علاقه بند – پویان خانجانی – محمد امین رحمانی – بابک گنجی زاده

خانم ها : راشا ملک – نیلوفر خدادوست – فاطمه هوشمند«پزشک» – ندا محمدنژاد – سپیده میرشانی – مریم عطارچی – مریم بیات – زهرا مختاری – اسما سلطانی – الهام بیک – رؤیا تاراسی