گزارش صعود قله جانستون ۹۸/۴/۷ – هر هفته یک برنامه «شماره ۸۱۷»

ارسال شده توسط در 30 ژوئن 2019 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله جانستون با ارتفاع تقریبی ۳۹۵۰ در منطقه فشم و روستای ابنیک قرار دارد.البته در فاصله کمی (حدودا سی دقیقه )از قله اصلی قله دیگری نیز با نام جانستون شرقی وجود دارد.

قله جانستون را می توان از چند مسیر صعود کرد:
۱٫ غرب دشت جانستون ، یال زمستانی
۲.دشت جانستون از کنار غار اقا بیوک
۳.از روستای لالون گردنه شرقی ورزاب (ورزا)
۴.از خط الراس خرسنگ به جانستون که این مسیر بدلیل صخره ای بودن کمتر صعود می شود.

برای دیدن یکی از گزارش‌های صعود این قله به اینجا رجوع نمایید.

گزارش صعود:
تیم سی و یک نفره باشگاه اسپیلت ساعت ۵ صبح روز جمعه ۹۸/۴/۷ از پل سیدخندان با یکدستگاه مینی‌بوس و دو دستگاه سواری اعضا(اقایان عبدالهی و اکرامی)حرکت و در ساعت هفت صبح به روستای زیبای آبنیک رسید.

بعد از آماده شدن تیم ، ساعت ۷:۱۵ دقیقه صعود را آغاز کردیم .

بعد از عبور از کوچه باغ‌های روستا و رسیدن به اول دشت جانستون مسیر یال زمستانی که در سمت چپ دشت قرار دارد را برای صعود انتخاب نمودیم.

قبل از رسیدن به ابتدای یال برای صرف صبحانه بیست دقیقه توقف داشتیم و سپس به صعود ادامه دادیم . برای رسیدن به ابتدای یال می باید از رودخانه پر آب جانستون عبور کرد ولی خوشبختانه به دلیل قرار داشتن سنگ بزرگی در وسط رودخانه عبورمان آسان شد.

تا ارتفاع ۳۴۰۰ صعود با تمامی اعضا ادامه داشت و به دلیل حضور شانزده نفر اعضا موقت تصمیم بر این شد که افراد با تجربه تر با سرعت بیشتری به صعود ادامه دهند و صعود اعضای موقت با سرعت کمتر همراه با اموزش باشد.

تیم اول به سرپرستی رضا عبدالهی در ساعت ۱۵:۱۲ دقیقه موفق به صعود قله اصلی(ارتفاع ۳۹۶۰ متر) و سپس در ساعت ۱۳موفق به صعود قله شرقی شد(ارتفاع ۳۹۵۲ متر)

دو نفر از اعضا درارتفاع ۳۷۰۰ از ادامه صعود انصراف داده وسپس بهمراه یکی از اعضا (فرامرز فریدی) به سمت پایین بازگشتند.

بقیه اعضا در ساعت ۱۴ به قله رسیدند و پس از استراحت و گرفتن عکس قله حدودا ساعت ۱۵ فرود را آغاز کردیم.و در ساعت ۲۰:۳۰ به روستای آبنیک رسیدیم .

بعد از رسیدن همه اعضا در ساعت ۲۱ از آبنیک حرکت کردیم و به دلیل ترافیک سنگین ، حدودا ۱۲/۳۰ به پل سیدخندان رسیدیم.

پی نویس :
*از همه اعضا قدیمی و با تجربه که در تیم کمک کردند مخصوصا در فرود تشکر کنم .

*در این صعود در دو نقطه از مسیر به دلیل صخره ای بودن مسیر مجبور به استفاده از طناب شدیم که اعضای موقت واقعا همکاری خوبی با تیم داشتند.

*آنتن موبایل تقریبا در بیشتر مسیر وجود داشت.

*در ابتدای مسیر دشت جانستون قبل از عبور از رودخانه چشمه آب وجود دارد ولی بعد از آن آب در مسیر زمستانی وجود ندارند.

*لطفا در کوه مدیریت مصرف آب داشته باشید.

آقایان : غلامرضا خلیل آبادی «سرپرست و مربی» – محمد پورزادی – رضا عبدالهی – دکتر علی طوطی «پزشک برنامه» – ایمان عبادی – علیرضا گوهری – علیرضا رضایی – محمد عراقی – فرامرز فریدی – حجت اسماعیل زاده – جمید سلیم رفتار – احمد مشیری – حامدرضا قنبری – رحمت اله سلیمانی – حسین اکرامی – رامتین امین زاده –  آرمین فرازمان و اعضای جدید مهدی حسینی – سعید منصوری

خانم‌ها : زینب داداشی «مربی» – فاطمه هوشمند – نرگس یاری – ندا محمدنژاد – زهره مومنی – مهری بهمنی – دردانه امیری – زهرا مختاری – مریم عطارچی – عسل رستمی و اعضای جدید منیژه انداچه و نهال یاری

گزارش از غلامرضا خلیل آبادی
             ۹۸/۴/۹

قله جانستون شرقی

قله جانستون اصلی (غربی)

یک دیدگاه to “گزارش صعود قله جانستون ۹۸/۴/۷ – هر هفته یک برنامه «شماره ۸۱۷»”

1. سعید منصوری می گوید:

درود بر شما

برنامه ی بسیار عالی و پر از نکات آموزنده « البته برای اینجانب» بود. از همه ی اعضاء تیم که تقریباً به مانند یک خانواده در کنار یکدیگر بودند سپاسگزارم. خاصه جناب آقای خلیل آبادی که آموزش‌های لازم را در صورت لزوم گوشزد میکردند.