گزارش صعود قله آبک ۱۳۹۹/۹/۷ – هر هفته یک برنامه «شماره ۸۸۲»

ارسال شده توسط در 5 دسامبر 2020 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این قله‌ی منفرد و نیمه سنگی البرز مرکزی با ارتفاع ۳۵۲۰ متر در میانه روستاهای میگون ، شمشک و روته در منطقه رودبار قصران قرار گرفته است.

روز جمعه ۷ آذر در هوایی که شدت باد حداکثر به ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر در ساعت می رسید و میزان حجم برف در آنها ۳۰ سانتی متر بود ، ساعت ۶:۱۵ دقیقه از مسیر میگون صعود را آغاز کردیم.

هوا سرد و ابری بود و بارش خفیف برف در برخی ساعات ادامه داشت.

برف کوبی مسیر به دلیل کم حجم بودن کار چندان مشکلی نبود.

تیم سه نفره قبل از ما این امر را انجام داده بودند.

در ساعت ۹:۳۰ صبح پس از استراحت و صرف صبحانه از زیر صخره های قبل از قله صعود نهایی را شروع کردیم.

قبل از آن نحوه استفاده از کلنگ به اعضای تازه وارد در این گونه مسیرها آموزش داده شد.

تیم پیشرو به سرپرستی حسین قربان نژاد در ساعت ۱۱ به قله رسید و دو تیم دیگر بین ساعات ۱۱:۳۰ تا ۱۲ با همه نفرات به قله دست یافتند.

پس از عکاسی مسیر بازگشت را از سمت شمالی و به طرف شمشک انتخاب کردیم.

حجم برف در این قسمت بیش از مسیر جنوبی بود.

در ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه به دو مینی‌بوس باشگاه که در شمشک منظرمان بودند رسیده به طرف تهران بازگشتیم.

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – غلامرضا خلیل آبادی «مربی» – محمود نادری – مهدی موسی نژاد – حسین قربان نژاد –  ارسلان بیک محمدی – ناصر کاویانی – علیرضا قره داغی – محمد زیودار – محمدحسین رحمانی – فرامرز فریدی – حامدرضا قنبری – علی شیدا – سعید جامعی – سعید منصوری – بابک گنجی زاده – نیما علاقه بند – محسن گودرزی – فربد صمدی – سعیدرضا تاجیک – بهزاد آذری – رضا حیدری – بهراد سرپرست – علیرضا بابایی – هادی پزشکی – بهنام پیروزرام – بابک حاجی تقی – امین شاه محمدی

خانم ها : اسما سلطانی نژاد – حنا صیرفی – مرجان خرم – آسیه جعفری – ریحانه خیربخش – مائده عربیان