گزارش صعود زمستانی قله آبک از جبهه شرقی ۱۳۹۹/۱۱/۳ – هر هفته یک برنامه «شماره ۸۹۶»

ارسال شده توسط در 3 فوریه 2021 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه, گزارش برنامه های فنی, گزارش صعود هاي تخصصي

ساعت ۵:۱۵ صبح روز جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ به اتفاق ۸ نفر از اعضا از سیدخندان با دو دستگاه اتومبیل عازم فشم و سپس روستای روته شدیم.

قرار بر این بود که یال شمال شرقی قله آبک را صعود کنیم و البته شناختی از یال نداشتیم.

این برنامه به پیشنهاد آقای حمیدی بود.

به محض رسیدن به انتهای روته و در هوای بسیار سرد به سمت یال عازم شدیم.

یال سنگی سنگین تر از آن بود که بدون تجهیزات فنی و تیمی کوچک تر با آن درگیر شد.

به همین دلیل از دهلیز شرقی که شیبی بیش از ۶۰ درجه داشت به سمت اواسط یال حرکت کردیم .

مسیر بسیار زیبا و بکر بود.

قسمت هایی از مسیر درگیری با سنگ داشتیم که خوشبختانه دوستان آمادگی گذر از این مسیرها را داشتند.

در کل مسیر انتخابی نیم نگاهی هم به یال سنگی داشتیم و پیچیدگی آن را بررسی می کردیم.

برای گذر از یال سنگی تیمی ، ماکزیمم دو گرده با تجهیزات کامل باید با آن درگیر می شدند .

قسمت هایی از گرده کاملاً دیواره‍‌ای و نیاز به طناب و ابزار فنی داشت.

در نهایت در انتهای دهلیز انتخابی به یک گرده سنگی در ۵۰ متری قله رسیدیم و پس از گذر از آن در ساعت ۱۴ به قله رسیدیم.

پس ازگرفتن عکس به سمت یال شمالی که مسیر صعود روتین قله آبک بود حرکت کردیم.

در مسیر گروه‌هایی از کوهنوردان را که در حال صعود بودند ، دیدیم.

قبل یالی که از شمشک به سمت یال قله می رسید ، به سمت شمال از طریق دره روته که جهتی شرقی – غربی داشت به روستای روته رسیدیم.

هوا تقریباً تاریک شده بود.

صفتدر ظهوری «سرپرست» – حمید محمودی «مربی» – محمدرضا بهروزی «مربی» – حسین قربان نژاد – ارسلان بیک محمدی – فرامرز فریدی – مهدی یگانه – دانیال طهرانیان – نیما علاقه بند