گزارش صعود قلل برج – خلنو ۱۴۰۰/۳/۲۱ – هر هفته یک برنامه «۹۱۹»

ارسال شده توسط در 13 ژوئن 2021 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله خلنو به ارتفاع ۴۳۷۵ متر بلندترین قله استان تهران است که درالبرز مرکزی واقع شده.
مبداء صعود این قله روستای لالان از توابع شهر فشم می باشد.

شرح صعود : روز جمعه ۱۴۰۰/۳/۲۱ ساعت ۴:۱۵ صبح به همراه ۲۲ نفر از اعضاء و مهمانان باشگاه از تهران به سمت لالان حرکت کردیم.
در ساعت ۵:۴۰ صبح صعودمان را دریک هوای آفتابی و خنک آغاز کردیم.
بعد از عبور از رودخانه و دره های سر سبز ساعت ۷:۳۰ به چشمه تلخ آب رسیده و برای صرف صبحانه توقف کردیم.
بعد از صرف صبحانه ادامه مسیر دادیم و بعد از گذر از آبشار و با توجه به شلوغی بسیار زیاد مسیر که مملو از گروههای کوهنوردی و کوهنوردان آزاد بود، ساعت ۱۱ به گردنه وزوا رسیدیم.
پس از استراحتی کوتاه بر روی گردنه تیم به دو قسمت تقسیم شد که تیم اول به تعداد ۱۳ نفر به سرپرستی اینجانب از مسیر کاسه خلنو و تیم دوم به تعداد ۹ نفر به سرپرستی محمد رهبری از مسیر تیغه های ژاندارک به سمت قله حرکت کردیم.
تیم اول در ساعت ۱۳:۳۰ و تیم دوم با توجه به ترافیک مسیر (تیغه های ژاندارک) در ساعت ۱۴:۳۰ با کلیه اعضای تیم موفق به صعود قله خلنو شدیم.
بعد از صرف ناهار در گردنه زیر قله ، از مسیر کاسه خلنو فرود را آغاز کردیم و در ساعت ۲۰ به روستا و در نهایت ساعت ۲۲:۳۰ به تهران رسیدیم و یکی دیگر از برنامه های باشگاه به پایان رسید.
با توجه به تأخیر تیم دوم به همراه چند نفر از همنوردان قله خلنو کوچک که با فاصله کمی از قله اصلی قرار دارد به ارتفاع ۴۳۵۰ متر نیز صعود شد.
*با تشکر از کمک سرپرستی ارزشمند آقای رهبری و همچنین سایر همنوردان عزیز که همکاری لازم را جهت اجرای برنامه مبذول داشتند.*

مشخصات GPS و مسیر صعود:
ارتفاع روستا ۲۴۰۴ متر
ارتفاع قله ۴۳۷۵ متر
ارتفاع صعود شده ۱۹۷۱ متر
مدت زمان پیمایش(صعود وفرود) ۱۴/۵ ساعت
دسترسی به آب چشمه تلخ آب و وجود دو چشمه بالای آبشار در مسیر صعود

آقایان : ناصر کاویانی «سرپرست» – محمد رهبری «کمک سرپرست» – محمود نادری – حسین سجادیان – مجتبی توتونچیان – آرش کریمی – فربد صمدی – هادی پزشکی – بابک حاجی تقی – محمود رجبی – حمید عسگری – علی صغیری نژاد – مرتضی ماهروزاده – مهران لطفی – محمد خلیلی راد – بهزاد یگانه و عضو جدید حمید پورعلی

خانم ها : زهره مؤمنی – نجمه محمدی و عضو جدید محبوبه ملکی

میهمانان برنامه :  خانم ها سارا مشرفی – معصومه کیانی

گزارش از ناصر کاویانی

قله خلنو به ارتفاع ۴۳۷۵ متر (تیم اول)